MITT SVAR TIL JODEL-STORMEN

Hei, dere. <3

Jeg synes egentlig det er litt spesielt å måtte skrive dette innlegget, men samtidig synes jeg i grunn det er forståelig også. Spesielt på grunn av “stormen” på Jodel i dag. Herregud, som det tok av?

Jeg vil dere skal vite en ting, og det er at jeg ikke deler hele mitt privatliv på sosiale medier, ei heller her på bloggen. Noe holder jeg privat, med all rett. Likevel opplever jeg hele tiden at mange av følgerne mine nesten forventer og krever at de har rett på å få vite hver minste detalj om hver minste ting som skjer på privaten. Ja, jeg deler mitt liv på nett, men jeg deler langt i fra alt. Det er så sinnsykt mye dere ikke vet, som jeg rett og slett velger å ikke dele av ulike grunner.

Nå vil jeg likevel oppklare i en ting. DM-en min har eksplodert av screenshots fra Jodel, samt spørsmål om “antakelsene” stemmer.

Ja, jeg ble nok observert ute sammen med eksen min Pierre i dag. Sist jeg sjekket, er det ikke ulovlig å være venn med sin ekskjæreste? I følge Jodel, er det tydeligvis den største synden i verden.

Pierre og jeg delte 3-4 år sammen. Som kjærester. Men før vi ble kjærester, var vi bestevenner. Vi har delt utrolig mange fine minner sammen og hatt en helt absurd reise gjennom de årene vi var kjærester. Hele mitt “offentlige liv” har jeg så og si delt sammen med han.

Nå har det gått to år ca siden vi gjorde det slutt. På de to årene har vi ikke hatt kontakt. Men nå har det gått såpass lang tid at vi begge har lyst til å være hverandres venn. Jeg er super glad i han, og det kommer jeg alltid til å være. Vi fungerte ikke sammen som kjærester, men vet dere? Å ha han tilbake i livet mitt som en venn gjør meg ordentlig glad!

Så mitt svar til Jodel og alle andre som har lurt i dag: nei, vi er ikke kjærester og kommer ikke til å bli det heller. Vi er gode venner og er veldig glad i hverandre. Som venner.

En annen ting som jeg gjerne vil gjøre dere litt mer observante over, er at det er mye ved en situasjon dere ikke vet, men som dere likevel har all verdens formeninger om og dømmer opp i mente uten å blunke et sekund.

Klokken 03 i natt fikk jeg en telefon av Pierre hvor han var helt panisk. Dere som har følgt meg helt siden tiden vi var sammen, husker kanskje at han fikk et veldig alvorlig anfall for noen år tilbake, som endte opp med ambulanse, operasjon og full overvåkelse? Det var helt forferdelig for han å gjennomgå, og det var helt forferdelig å være vitne til.

I går fikk han et nytt slikt anfall.

Jeg kastet meg i en taxi så fort jeg kunne, for å stille opp for en person jeg bryr meg mye om. Og derfor hang vi også hele dagen i dag, for jeg ville ta vare på han og passe på at han følte seg trygg og hadde det bra. Så denne dagen har egentlig vært tung for han, og det at vi kunne gå ut for å gå oss en tur, betydde mye etter anfallet i natt.

Jeg håper dere som føler dere truffet av det å være sjukt dømmende og mene så sykt mye om en situasjon dere ikke har peiling på, kan få en liten oppvekker. Slutt å skriv ekle ting om mennesker. Slutt å bare anta piss. Slutt å spre rykter.

Vi tilbrakte en fin dag sammen i dag, og har vært venner en stund nå. Ingenting mer enn som så.

Jeg synes det er sjukt fint å kunne være venn med en ekskjæreste. Det er ikke alltid det går, og for oss gikk det ikke på to år. Men nå er vi der at vi synes det er fint og vil være en del av hverandres liv. Som venner. Og det synes jeg er veldig fint.

39 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest på Jodel, men.. Du var veldig åpen på bloggen om deg og Pierre da dere var sammen, så jeg skjønner folk blir litt ekstatiske når de får høre at dere har hengt sammen – vi fikk jo vite veldig mye om det forholdet dere hadde. Alle er nok enige om at dere var så skjønne sammen. 🤍

      1. Du burde vente med å snakke om andres intelligens til den dagen du selv klarer å formulere deg korrekt. Sist jeg sjekket var det ingenting som het «mere smart».

        Du kunne f.eks skrevet: «Trodde du var smartere…», «Trodde du hadde mer vett…», men «trodde du var mere smart enn det» er en ganske dårlig formulering.

    2. Stor credz til det! Jeg skulle så sykt ønske jeg og min ex fortsatt var sånn. Jeg håper det varer lengre for dere, en ex er en person man har sykt mange minner med <3

    3. Synes det er veldig fint å høre, er trist å skal være fremmed med hverandre etter å ha vært hverandres alt i mange år! Det tar ofte tid, slik som mellom dere, og ikke alltid at det i det hele tatt går for noen, så synes dette er veldig fine nyheter… ❤️ Dumt at du måtte føle deg presset til å «forklare deg» burde absolutt ikke være slik! Selvom du er en offentlig person, som har en blogg hvor du deler hverdagen din + mer, så betyr IKKE det at du er nødt til å fortelle alt! Latterlig å skal tro noe annet, ingen kjendis i Norge forteller alt- og er ikke gitt at du må det fordi du har en blogg som plattform. Glad for å høre det gikk bra med P, og at du passer på, veldig omtenksomt og fint av deg ❤️

    4. Altså, ditt liv dine valg. Folk har meningen og vil alltid ha det… positive og negative. Uansett, godt å høre at dere er venner! ❤️

    5. Hvorfor er du ikke muslim?
      Er drikke, fest og sex viktigere? Håper du lever livet godt, Allah vil straffe deg når den tiden er inne.

      1. Sist jeg sjekket var religion ett fritt valg i Norge. Slutt å true på andre ditt livssyn og pass på deg selv!
        Her har vi lover og regler laget på andre prinsipper enn religion, heldigvis! Peace out!

      2. Gi fae* i å sette et dårlig syn på Islam. Hva hun gjør er ikke ditt problem. Tror hun vet veldig godt hva som er riktig og galt i Islam. Ærlig du bare får folk til å hate på oss muslimer enda mer. Ta det på dms med Isabel hvis det virkelig plager deg, ikke offentlig.

    6. Du må bare la folk tro hva de tror (men skjønner det er vanskelig!) syns det er helt fantastisk at du kan bli venn igjen med noen sol en gang var bestevennen din med som nå er din eks! I mine øyne er det bare sunt! Du er så utrolig snill og godhjertet i tillegg til tilgivende, behold disse kvalitetene!✨💛

    7. ❤️ Håper alt står bra til med han nå!
      Og for en god venn du er som stiller opp for han.

      Ha en fin dag.😘

    8. Jeg syns sånt er utrolig koselig å lese jeg! Jeg er venn med alle mine (2) ekser😊 Tror nok folk reagerer mer fordi du var så bastant på at han var en forferdelig person du aldri ville ha noe med å gjøre igjen, og siden han også var utro. Men som du sier så har det gått to år, og det er bra du har latt bitterheten slippe. Man går glipp av mange fine personer hvis man tror “en gang drittsekk alltid drittsekk” 😊

        1. Du har sagt at to av dine ekser har vært utro også sier du at du kun har hatt tre kjærester og han du var med i Stavanger som var din første kjæreste var verdens beste. Da konkluderer nok folk med at det er Pierre og han Engelske fyren du var sammen med. Også sa du jo at du ikke vil ha noe med Pierre å gjøre. men ditt liv, og jodel burde du ikke bry deg om. Men det er nok derfor folk reagerer.

        2. Du sa at to ekser har vært utro mot deg for en måned siden på youtube 🙂 kanskje en fordel å slette den videoen hvis det ikke stemmer. Er virkelig ikke noe fint å anklage folk for utroskap.

        3. Ånei da misforstår jeg, mener du har sagt 2stk var utro. Og du har jo bare snakket varmt om eksen din fra Stavanger så la bare to og to sammen jeg 🙈 Trodde det var Pierre og han briten. Min feil <3

    9. Amen Isabell!!! Jeg hadde blitt gal om jeg skulle vært offentlig så all ære til dere som “takler det”
      Det å være venn med en eks, hva er så rart med det?!
      Man er jo i sammen med dem oftes fordi vi liker personligheten, så hvorfor ikke bare være venner!
      Jeg sliter også med store panikk angst anfall, og såklart er du en trygghet for han som har kjent han så lenge og selvfølgelig ønsker du å stille opp!
      Folk må bry seg mer om seg selv enn alle andre og ikke minst slutte å uttale seg før de faktisk VET.

      Stå på Isabell og fint at dere kan være venner!❤️🙏🏼

    10. Så fint 💛🌻
      Kan høres ut som en form for angst? Det er et stort kompliment til deg at han ringer deg da, som en form for trygghet. Klem

    11. Blir faktisk skremt av hva mennesker kan skrive,.
      Det og være venn med ex’n Er fantastisk!
      Vennskap skapt av kjærlighet, respekt for seg selv.og den andre. Skikkelig bra!
      Religion er noe man bestemmer selv, Man kan ikke tvinge noen til og tro!

    12. Har ikke vært på jodel på mange mnd, men fysøren som det brenner som tørt gress der inne. Tenk å ta så mange meninger og antydninger til et menneskes privatliv. Er det mulig? Isabel er da et helt vanlig menneske som du og jeg, likevel skal folk slå ut pekefingeren over så obsurde ting som at hun var med sin ekskjæreste? Jeg pleier som oftest å stille opp for ekser om de har problemer eller det skjer noe seriøst, men jeg får da aldri sånne tilbakemeldinger? Men det er greit fordi Isabel er en offentlig person lol. Har dere virkelig så lite å finne på i karantene at Isabel og Pierre på ‘søndagstur’ er tidenes største problem? Uff…
      Ønsker Pierre god bedring, og syntes du er en kjempe god person som stiller opp.

    13. Husker dere var veldig gode venner før dere ble kjærester, ventet bare på det da! Fint å høre at dere er venner igjen <3

    14. Syns man skal være litt forsiktige med å si at dere kommer _aldri_ til å bli sammen igjen. Da det ble slutt mellom dere forrige gang var det jo egentlig litt på samme viset, at Nei nå var det virkelig over og ut! Og vipps, plutselig var dere sammen igjen.
      Dette er virkelig ikke ment som noen hate kommentar, jeg vil bare råde deg til å tenke deg en ekstra gang når du er så bastant på akkurat det, for du vet hva de sier; Aldri si aldri ❤️

    15. Hei Isabel.
      Lev livet ditt sånn som du vil og følg ditt hjerte.❤
      Ikke bry deg om hva andre mener.
      Folk må slutte å bry seg om hva alle andre gjør og heller passe på seg selv.

    16. ååå i miss them pranks as HAHAHAHAHHA🥺😭 savner når dere pleide å pranke hverandre, yt couple goals. Men som du sa d funka ikke men uansett d er så fint å se at dere har en god tone igjen<3

    17. Å uansett bestæmme du over ditt liv også om kæm du hæng me, det har ingen no me og gjøre sånn egn ♥️

    18. Grunnen til «alle» bryr seg om det er sikkert fordi du har sagt tidligere at dere ikke har kontakt, og at det derfor virket som at du løy nå. De tenker vel ikke på at livet kan forandre seg.

    19. Jeg har fulgt både deg og pierre helt fra starten og jeg har aldri vært vitne til slik kjærlighet før. Jeg forstår at dere vil være venner, uten tvil. MEN jeg tror ikke det er mulig. Ikke med dere. Dere to er ment for hverandre, det vil alltid være en kjemi mellom dere som ikke kan ignoreres. Jeg er over 40 og jobber med psykologi, dere to har en skjebne sammen, hvis dere klarer å se bort fra det dårlige. Du skinner sammen med Pierre og jeg er ganske sikker på at Pierre gjør det samme.

      Jeg har fulgt både deg og pierre fra begynnelsen, og jeg har aldri sett slik kjærlighet før. Jeg skjønner at dere vil være venner uten tvil. MEN jeg tror ikke det er mulig. Ikke med dere to. dere to er ment for hverandre, det vil alltid være en kjemi mellom dere som ikke kan ignoreres. Jeg er over 40 og jobber med psykologi, dere har en skjebne sammen, hvis dere klarer å ignorere det dårlige. Du skinner med Pierre, og jeg er ganske sikker på at Pierre gjør det samme. Det har alltid vært noe spesielt mellom dere to, noe jeg alltid har likt å se, det er sjelden i dag. Jeg er også fan av Pierre, men etter at dere ble ferdig tok han bare dårlige, impulsive valg, som skriker aggressivitet. det virker som om han skriker til deg Isabel, men alt for stor stolthet skiller seg bort. Jeg tror ikke denne kommentaren vil bli akseptert, men fra en voksen fan som liker dere to, så ville jeg få fram min mening. eller gi deg det jeg kunne, ikke hør så mye fra andre (eller meg), MEN følg ditt hjerte! ikke tenk så mye, og alt vil slå seg til rette for deg. Jeg ser fullstendig lykke begrenset av andres meninger, og det vil aldri gi deg lykke, ta en risiko, hvis du må! det virker som om dere er glad i hverandre, og forvirret. Thats love to me! Dere er unge og dere lærer fremdeles av feil!! Mener ikke noe galt me noe jeg skriver, synes bare du fortjente noe positivt fra noen som veit noe. Og som heier på dere ❤️

    20. Altså, en uke «fri»… så har jeg underholdning i minst en time for å lese meg opp på hva som har skjedd hos deg i deg siste🙂 Gode skjønne Isabel. Jeg kjenner ikke til din tid med Pierre, men har fått med meg hans ablegøyer på exonthebeachx2. Jeg liker ham og unner dere det beste vennskap i verden. Som alltid, stolt av deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg