NÅ SKULLE JEG EGENTLIG VÆRT I STOCKHOLM

Reklame | BYTHECURRENT

Huff, denne dagen har ikke endt noe bra. I dag var dagen jeg har gledet meg til en stund, for jeg skulle nemlig fly til Stockholm i kveld for å dra på et super stort møte i morgen tidlig. Det møte handler om noe stort som skal skje, som jeg har drømt om i alle år.

Jeg stresset som en gal til Gardermoen – rett fra dansetrening og innspilling, for å rekke flyet. God tid trodde jeg at jeg hadde, spesielt ettersom jeg kun hadde med meg håndbagasje. Når jeg omsider var fremme på flyplassen, gikk det ikke å sjekke inn. Kort fortalt: damen i skranken på Norwegian nektet meg innsjekk på grunn av at jeg var 4 (!!!) minutter for sen. Man må altså senest sjekke in 45 minutter før avgang, og jeg var der altså 41 minutter før. Uten bagasje som skulle sendes. At det er SÅ firkanta og SÅ vanskelig å sjekke en kunde inn, når det er snakk om fire små minutter gjør meg temmelig frustrert. Jeg hadde skjønt det om jeg hadde hatt med meg bagasje som skulle sendes, men det var jo ikke tilfelle.

Jeg ble vanvittig oppgitt når jeg skjønte at det var håpløst å komme seg på flyet. Veldig vondt i ribbeinet har jeg også, så dette var trolig det siste jeg behøvde akkurat nå. Dessuten har jeg gledet meg sånn til dette møtet.. Heldigvis ordnet det seg slik at jeg tar møtet med teamet i Stockholm over Skype i morgen, så booker vi inn et nytt møte til senere istedenfor. Alt ordner seg jo uansett, men det er bare skikkelig kjipt når ting ikke går etter planen – på grunn av ingen andre enn meg selv. Argh.

Nå har jeg derimot kommet meg hjem, og på veien kjøpte jeg med meg cookies som jeg skal synes synd i meg selv med. Cookies, smertestillende og trash TV beskriver resten av kvelden min ganske bra. 

ADIDAS KLOKKE HER

On a lighter note.. Hvor fin er ikke den nye klokken min? Den er så sinnsykt perfekt at jeg dæver! Dere som følger meg på Instagram har nok allerede sett meg skryte over den (kan jo ikke la være), og det med god grunn. Stilren, gull (<3), enkel, justerbar reim… Ah, perfeksjon! Den ble utsolgt på siden sist jeg la den ut på story, men nå er den inne på lager igjen, så derfor måtte jeg bare tipse dere om den. Fin, ikke sant? 😍 Dessuten er den fra Adidas, som gjør den litt mer sporty, men likevel veldig elegant og stilren!

19 kommentarer
    1. Tenk om de skulle akseptere alle som “bare kommer 4 min for sent”. Det går ikke. Hva får deg til å tro at du er mer spesiell en andre?

      1. De har da akseptert folk som har kommet 5 minutter før flyet skal gå siden de bare har hatt med håndbagasjen for så å løpe med dem til gaten… 🙃 og når det er over 40 min til flyet skal gå så er de jævlig firkanta fordi du ikke er der 45 min før flyet skal gå 🤷🏽‍♀️ Tenk om toget/drosjen din gjorde at du var 4 minutter for sen engang, da tror jeg ikke du hadde vært like småfrekk tror jeg

        1. Man kan jo sjekke inn på nett eller appen før man ankommer flyplassen, og da er det bare å gå rett gjennom sikkerhetskontrollen og bort til gaten. Norwegian sender jo også sms med lenke til innsjekk og boardingkort 2 timer før avgang.

    2. Jeg kom 25 minutter før avgang en gang MED bagasje og jeg fikk sjekke inn i skranken, riktignok med SAS❤️❤️❤️ Flyr aldri med Norwegian av prinsipp – man kan ikke forvente noe bedre enn det du opplevde der 🙂

    3. Dritkjipt å ikke rekke fly!! Men spesiell tankegang du har, “bare“ 4 minutter.. Tenk om flyet alltid skulle ventet “bare“ 4 minutter på noen som ikke klarer å passe tiden.

    4. Om du laster ned Norwegian appen så får du varsel med en gang du kan sjekke inn. Jeg har det som rutine å gjøre det på vei til flyplassen. Da rekker man det allt

    5. Det du skriver er direkte feil. Man kan sjekke inn senest 30 min før om man er innenfor Norden, og hvis du kun hadde håndbagasje hadde det vært nok å sjekke inn på appen mens du enda hadde god tid og gått direkte til gate. Eventuelt sjekket inn på automatene, ettersom man i utgangspunktet ikke skal sjekke seg inn ved skrankene.

    6. Det er ikke noe «bare 4 minutter», stengt er stengt altså. Hva sier du til personen i kassen om du «bare er 1 minutt» for sein til å kjøpe alkohol. Sånn er det.

    7. Hei,
      Du som reiser så masse må skaffe deg alle appene som trengs. Å sjekke inn på flyplassen er «gamle dager». Notifications kommer opp på telefonen 24 timer før, og vips så trenger du ikke tenke på det mer. Problem løst:)

    8. Det kommer helt an på hvordan flyet ligger i rute. Systemet stenger for de på innsjekk, så hun kan fysisk ikke sjekke deg inn lenger med mindre noen andre åpner opp systemet, så ikke skyld på henne. Og du, der funker veldig fint å sjekke inn på mobilen dersom du kun har håndbagasje 😉 da kan du fint komme 41 minutter før og likevel rekke flyet ditt. Så ikke skyld på Norwegian her! Det kommer an på flyavgang til flyavgang om man kan sjekke inn noen sent, ikke om der er SAS eller Norwegian

    9. Hvorfor sjekket du ikke bare inn på mobil? De åpner jo får å sjekke inn digitalt 24 timer før avreise.. ingen vits å vente til man ankommer flyplassen

    10. Er den flawlessgreia så bra som du sier den er?? jeg har nemlig kjøpt den til øyebryn og sånn og den er helt ræææva!

    11. Omg akkurat det samme skjedde med meg når jeg skulle fly til Stockholm med Norwegian også. Men da var det vel snakk om 2 minutter mener jeg å huske. Men mye av grunnen var fordi jeg fikk ikke sjekka inn på appen på telefonen, så jeg måtte bruke tid på å “sjekke inn” i skranken, men det gikk jo dessverre ikke. Helt håpløst rett og slett! Og det er som du sier: jeg hadde skjønt det hvis bagasje var med, men når man har med seg håndbagasje så skjønner jeg virkelig ikke hvordan det kan være et problem.
      Hater Norwegian!

      1. Elise, nei, det er ikke sånn det fungerer, selv om du gjerne skulle sett at «idolet» ditt kom på flyet. Jeg derimot blir kraftig provosert av dette I-lands problemet og fokuset på å sverte Norwegian… Vi andre har brydd oss hakket mer om det som har skjedd i Alta, samt valget som ligger foran. Sraad, du har kun deg selv å takke for flynekten. Slutt å være såååå diva. Orker ikke.

    12. Psst… spann for neste gang. Du trenger ikke å sjekke inn i noen skranke uten bagasje. Du kan sjekke inn online eller på maskin inntil 30 min før avgang og gå rett gjennom sikkerhetskontrollen. Jobbet for SAS på Gardermoen og Sola i flere år og gjør dette selv hver gang. Så lenge du er ved gaten innen 10 minutter før avgang så går det nok fint. Reiser aldri med bagasje nettopp pga ting skjer og da er det lettere å komme seg på likevel. Hvis du går til kundesenteret til SAS er de også behjelpelige med å ombooke deg, gratis hvis du spør pent. I denne situasjonen hadde jeg faktisk spurt om å få snakke med sjefen, så firkanta kan de ikke være når du strengt tatt ikke trenger dem en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg