NÅR REALITETEN SLÅR DEG I ANSIKTET

Reklame | nelly

JUMPSUIT HER

Et nytt kapittel i livet mitt står for tur. Jeg har nylig kjøpt meg leilighet (det har dere nok fått med dere by now haha). Jeg må innrømme at det ikke føles «ekte» ut enda. Det er nok fordi jeg har vært der fire ganger til sammen hittil og fordi den skal pusses litt opp før jeg flytter inn. Jeg synes leiligheten er super fin per dags dato, men jeg vil gjerne at den skal være akkurat min stil når jeg først har kjøpt noe eget. Tidligere har jeg ikke kunnet male, bytte gulv osv da jeg har leid og ikke eid. Jeg er jo veldig kresen og vet akkurat hvordan jeg vil ha det. Det skal ikke stikkes under en stol. Derfor tar jeg meg tiden nå, til å fikse alt helt perfekt før jeg flytter inn. Jeg ser for meg at hvis jeg utsetter det og flytter inn først, kommer det aldri til å bli noe av.

I går dro jeg til leiligheten, hvor jeg forklarte hvordan jeg ønsket å ha alt. Alt starter i morgen, og det føles helt fantastisk! Endelig er vi i gang! Det har tatt litt tid, men det er jo forståelig da det har vært fellesferie og greier. Badet startes på den 5. august, så det er heller ikke lenge til!

Apropos badet… fy søren for en reality check jeg har fått meg. Jeg hadde så klart en plan for hvordan jeg ville ha det. Jeg viste inspo bildet og det var ingen problem for firmaet å fikse det slik. Problemet for meg viste seg å være prisen på hele prosjektet. Å pusse opp bad har jeg vært innforstått med at koster en del. Drømmebadet mitt derimot var jo litt i overkant. 450.000 kroner hadde det kostet meg. Det er ikke så rart da, med tanke på at jeg ville ha det veldig fancy. Marmor, gulldetaljer, spesielle løsninger osv.

Jeg endte opp med å endre mening og steppe ned på kravene mine. SÅ mye ønsker jeg ikke å legge på et bad. Nå har jeg sagt i fra til firmaet som skal pusse opp for meg om at jeg vil gå for mer standard løsninger og mer vanlig interiør. Det skal nok bli super fint det også, bare at det ikke koster meg i underkant av en halv mill. Det blir kanskje heller aktuelt i den neste boligen jeg kjøper i fremtiden, men nå synes jeg ikke det er verdt det.

Sånn her ville jeg at mitt bad skulle se ut. Som dere ser er det veldig luksuriøst og vakkert, så det er ikke akkurat så rart at det hadde kostet så mye.

Jeg synes det er veldig spennende å gå inn i denne prosessen, for fy søren så mye jeg lærer! Jeg hadde ingen aning om noe som helst innen renovering, men sakte men sikkert kommer jeg mer og mer inn i det. Nå blir det spennende å se hva jeg heller ender opp med, så får jeg lagre dette bildet i arkivet til neste gang jeg kjøper. <3

Hvis noen av dere har gode tips jeg bør ta med meg i denne oppussingsperioden, blir jeg veldig takknemlig! Jeg trenger alle råd jeg kan få. Klem!

16 kommentarer
    1. Veldig spennende når du skriver om boligen din, håper det kommer mer av det og masse lykke til med oppussingen 😃😃

    2. Gleder meg til å se hvordan det blir, tror du kommer til å bli fornøyd med resultatet. Når jeg var halvferdig med oppussingen så trodde jeg at resultatet kom til å være dritstygt og langt i fra hva jeg hadde sett for meg, men til slutt ble det helt perfekt. Du kommer nok til å bli oppgitt flere ganger i løpet av oppussingstiden fordi du ikke føler at det blir slik som du ønsker, men husk at det kommer til å snu i løpet av de siste dagene av oppussingen.

    3. Bad er det dyreste rommet du pusser opp. Faren min som er rørlegger poengterte det flere ganger da jeg kjøpte min første leilighet. Kjøper du en leilighet med ett gammelt bad da er du nødt til å ha en buffer på ca 2-300000 Hvis noe skjer og du må pusse opp ett lite bad.

      Lykke til med oppussing. Det er en slitsom
      Men utrolig morsom prosess

    4. Elsker å lese om oppussing og interiør, og håper du vil dele prosessen med oss, og vise før- og etterbilder! 🙂 Håper du blir fornøyd, og gratulerer med boligkjøp! 😀

    5. Mormor er veldig fint, men det kreves litt vedlikehold og man må være obs på såpe og sånn man bruker. Det finnes derimot veldig fine marmoretterligninger i porselen og selv de beste klarer ikke å se forskjell på. Vil nesten anbefale deg å ta noen turer til bygningsforretninger, Maxbo, Montér, osv. De har masse kunnskap og kan lære deg masse om materialer, vedlikehold, farger og alt 🙂

      1. Helt enig, hvis du ser på oppusning program så ser du at det er veldig mange som ønsker marmor og har veldig høye tanker om hva de skal ha også kommer det til prisen på det. Når dem viser de alternativ til marmor er det mange som til og med gjetter feil! Du kan få «drømmebadet» selv om du må komprimere prisen! Lykke til og keep us updatet🙌🏾❤️

    6. Er lurt å legge varmekabler i gulvet på badet, og helst i alle gulv🥰 Jeg selv eier leilighet, å har eigd den i 2 år nå. Jeg hadde ikke varmekabler i leiligheten, og jeg la det når jeg pusset opp. Send meg en DM på Instagram, så skal jeg sende deg noen bilder av før å etter oppussingen av leiligheten min🥰🥰 Så kanskje du får noen tips ut i fra de☺️❤️

    7. Hvor har du kjøpt kjolen du hadde på instastoryen (tror det var på tirsdag, eller i går) din? Den typ tshorte kjolen i svart. Den var sinnsykt rå😍

    8. Ta å prat med noen av de større kjøkkenleverandørene (HTH, Sigdal el drømmekjøkken). Løsningene de har på kjøkken legges ofte over på bad. Her finner man marmor og marmorimitasjoner i benkeplater og fliser.

    9. Hei. Du hadde så fin glitter/perle kort topp og kjørt når du var på ibiza… gjennomsiktige, Kan du plis sende link? Loved it!!

    10. Se etter billige løsninger for å få det så tilnærmet likt som du ønsker deg! Du trenger ikke ekte marmor for å få den samme finishen, bare der vil du nok spare mye penger! I tillegg er det en boligmasse nå etter sommeren på Fornebu, der du kan gjøre en del kupp på vask og armatur 🙂 Speil kan du også kjøpe rett fra leverandør som skjærer det til akuratt som du ønsker. Selv om det kan bli litt mer “styr”, kan det lønne seg å bruke flere leverandører enn å bestille alt fra et og samme sted, selv om det er mye lettere!

    11. Hei. Vær så snill kan du si bredden på den belta? Jeg vill kjøpe men er litt usikker på hvilken størrelse jeg må ha.takk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg