NÅR TING GÅR TIL H*LVETE

Reklame | nelly

GENSER HER ⎟ JEANS HER

Fanken, dere… Jeg skulle egentlig ha flyttet inn i leiligheten min denne uken. Men sånn blir det ikke. Oppussingen tar som oftest mye lengre tid enn forventet, i tillegg til at man ofte møter på problemer og hinder som man ikke var forberedt på.

Det aller viktigste som mangler nå er den nye parketten som skal legges i hele leiligheten. Når gulvet ble revet, oppdaget vi at undergulvet var ekstremt skjevt. Det er så typisk!! Det fører til at vi nå er nødt til å beine ut det, før den nye parketten kan legges. Det er så kjedelig, for det grunner i at de som gjorde grunnarbeidet i denne leiligheten før jeg kjøpte den, har slarvet som bare fy. Det er dødskjipt for en ny eier som meg. Jeg vil jo ikke måtte gå ut med ekstra penger for å fikse opp i noe tidligere eiere av leiligheten min ikke har gjort ordentlig. Det suger.

Men men, det er ikke så mye jeg får gjort – annet enn å smøre meg med enda mer tålmodighet. Nå blir det ytterligere en uke ekstra før jeg kan begynne å flytte inn, og det skal jeg nok overleve. Gulvet kommer jo til å bli SÅ vakkert og SÅ verdt det, så jeg må ikke bli for bitter over det der dumme undergulvet.. Haha. 

De som legger gulvet mitt er dødsflinke og tar jobben ekstremt seriøst – de skal jeg fortelle dere om i et senere innlegg hvor jeg viser dere gulvet mitt når det er ferdig lagt. Hint: det er spesialbestilt og helt ekstreeeemt fint!!! Kan ikke vente!

Det er i hvert fall en status oppdatering på hvordan jeg ligger an med denne flytten og leiligheta. Badet er så og si ferdigstilt, det som mangler er at vi venter på å få levert speil. Jeg dæver av hvor fint det er! Den housetouren som kommer etterhvert gleder jeg meg eeeekstremt mye til. Denne leiligheten har virkelig blitt min nye kjærlighet, haha!

I morgen flytter jeg hjem til mamma for en uke, etter å ha bodd på Frogner House Apartments i nærmere to måneder. Det skal bli deilig å komme litt hjem. Jeg savner familien min noe helt forferdelig for tiden, så det skal bli helt fantastisk å bo hjemme for en uke. <3

11 kommentarer
    1. Mener du vil kunne kreve at tidligere eiere dekker utgift for nytt gulv pga. skjult «mangel» som de «bør ha visst om» eller har utelatt å informere om, og spesielt siden «mangelen» er oppdaget ila 6 mnd som er tidsrammen for de fleste «kjøpt som den er» !:) sjekk ut kjøpsloven, du skal ha noen rettigheter på det 🙂

    2. Dette gjelder ikke bare deg, men endel bloggere. Jeg syntes at dere er litt lite kreative i valg av type innlegg. Når du f.eks nå har pusset opp kunne du ha tatt med oss på reisen i mye større grad, ved å skrive om materialene og løsningene du har valgt under oppussingen, oppdateringer med bilder underveis etc. Du ga oss riktig nok en oppdatering tidlig i prosessen og har vært opptatt med skal vi danse, men generelt føler jeg at du har så mye mer å gå på når det gjelder kreativitet og kvalitet på innholdet ditt over mange år. Håper ikke du blir lei deg av tilbakemeldingen <3 Jeg liker å følge deg og endel andre, men generelt begynner jeg å føle at bloggingen til mange er ganske ensformig og gir for få høydepunkter. Slike hendelser som kjøp av leilighet burde vært et høydepunkt!

      Håper du kan ta med deg denne tilbakemeldingen når du etterhvert nå går inn i fasen av å skulle innrede. Inkluder oss i de ulike prosessene, vi vil ikke bare se et ferdig resultat. Jeg syntes f.eks fremover at et innlegg om interiørvalg per rom med moodboard kunne vært skikkelig kult, samt vlog av leiligheten når den er ferdig men tom, vlogger når du drar i butikkene etc. å jakter etter møbler. Kanskje kan du filme et møte med en interiørdesigner som gir tips til innredningsfasen, vlog av at møblene ankommer og det endelige resultatet. Du kan også dele opp temaene enda mer, som et innlegg om hvordan stoff i møbler, puter, tepper, gardiner og sengetøy kan gi en god romfølelse med forklaringer til hvorfor og ulike løsninger du selv vil gå for. Det samme med temaer som kunst, belysning, interiør og møblement.

      Etterhvert som du etablerer deg og får bedre tid, kan du sikkert gjøre mer ut av sesongene, høytider etc. også. Her er flere høydepunkt. Du er jo f.eks utrolig god på reklame for nelly osv. Hvor kult hadde det ikke vært med egne sesongbaserte hauls hvor du unboxer nyheter fra ulike butikker som nelly, zara, h&m etc. og prøver på ulike antrekk du har satt sammen? Jeg vet gjennom youtube at det er vanlig å gjøre avtale med dem om at du kan levere klærne du selv ikke vil beholde tilbake.

      Du driver jo en youtube kanal…Hvorfor er det tilnærmet INGEN i Norge som er på nivå med andre land hva gjelder innhold og kvalitet på redigering etc? Jeg vil se dine morgen- og kveldsrutiner, hudpleierutiner, vlogs av at du fackings rydder leiligheten din i fast motion, mat- og treningsvloger, sesonghauls som jeg nevnte og andre motetips. Det er SÅ MYE inspo på youtube til innhold.

      Når det gjelder skal vi danse kunne jeg f.eks tenkt meg å få svar på mer. Jeg vil vite ting om prosessen som ingen andre bloggere til nå har svart på. Hvem velger sanger og hvilke momenter tror du spiller inn i avgjørelsen? Når har trenerne tid til å lage koreografien, siden dere ofte er på dansetrening allerede på søndag? Får dere vite hvor mange stemmer eller hvilken plassering dere fikk? Tjener deltakerne og trenerne ulikt på deltakelsen? Har du noen gang vært uenig med dommernes tilbakemelding/poenggiving, dersom du sammenligner din dans med andres dans? (kanskje vil du svare på dette spm etter deltakelsen)

      Noen vil jo sikkert mene at endel av disse tingene bidrar til materialisering og overforbruk og jeg forstår at de har rett i det. Men det er iallfall slike ting jeg vil lese om. For meg skal bloggen være en inspirasjonskilde til løsninger når jeg selv skal innrede etc. samtidig som det er en underholdsverdi å følge reisen din selvsagt.

    3. Som du har vokst på meg, Isabel! Før hadde jeg et meget anstrengt forhold til deg, på grunn av flashingen av penger og hvordan du tydelig provoserte med vilje. Nå derimot, opplever jeg deg som mer ydmyk, glad og ekte. Det virker som du har funnet deg selv!

    4. Amy: det er helt feil. Skal veldig mye til for å få dekket en slik «mangel». Det er dessuten avhendingsloven som gjelder, ikke kjøpsloven.

    5. Kontakt eiendomsmegleren din og bruk eierskifteforsikringen. Du skal ikke betale for en feil som burde vært opplyst om, så her ville du kunne få igjen penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg