OPPNÅDDE JEG MINE 2019 NYTTÅRSFORSETTER?

Jeg begynte på bucketlisten/nyttårsforsettene mine for 2020 i går kveld, og da kom jeg på at jeg ville søke opp hva jeg hadde satt opp som mine forsett for 2019. Det var skikkelig interessant å gå tilbake å se hva jeg har klart å oppnå og hva som ikke gikk helt etter planen. Jeg anbefaler dere å gjøre det samme, dersom dere har notert ned forsettene for dette året. Om ikke, noter ned forsett for 2020 og ta en titt på de i slutten av neste år!

⭐️ SLIK SÅ MINE NYTTÅRSFORSETT FOR 2019 ⭐️

  • Kjøpe meg bolig. Jeg driter fullstendig i alle dumme unnskyldninger som jeg kommer med i år, for nå skal det skje. Pengene står jo på kontoen, men jeg har prioritert å investere mye i et nytt firma og dermed har ikke boligkjøp blitt prioritet nummer én i år, til tross for at det er noe jeg lengter fryktelig mye etter. Jeg tror jeg må gå litt i tenkeboksen å heller kjøpe meg en leilighet istedenfor et hus akkurat nå, så får heller huskjøpet komme etterhvert.

✅ CHECK!

  • Reise til enten Maldivene eller Bahamas (eller begge…). Det har jeg lenge drømt om! Bahamas vil jeg til i hovedsak kun for å svømme med de skjønne grisene. Altså, det hadde vært en drøm som hadde gått i oppfyllelse. Blir helt varm i kroppen bare av å tenke på det haha!

❌ FAIL.

  • Skaffe meg et til fadderbarn. <3

✅ CHECK!

  • Dersom ting roer seg litt ned i livet mitt med tanke på farting og reising, vil jeg gjerne skaffe meg en liten firbent venn. I hvor mange år har ikke jeg mast om en pomeranian til dere? Det begynner snart å bli for dumt… Men jeg er bare så opptatt av at hunden skal ha det så bra som overhodet mulig når jeg først skaffer meg en. Jeg vil ikke være egoistisk, og derfor har jeg ikke tatt det steget enda. Rett og slett fordi jeg vet at jeg fortsatt er for spontan av meg. Kanskje det endrer seg i løpet av neste år? Isåfall blir jeg endelig mamma til en liten skjønning!! <3

❌ FAIL.

  • Gå oftere uten sminke. OK, leste dere nettop det på Isabel Raads blogg??? Dere må jo tro jeg har mistet det, og det har jeg kanskje også når jeg tenker meg om haha. Men vet dere? Jeg har blitt veldig komfortabel uten sminke, og det tror jeg er på grunn av dere og menneskene rundt meg. Jeg har blitt overøst med fine komplimenter hver gang jeg har vist meg uten sminke, og tro meg – det har gjort mye med selvbildet mitt. Tusen, tusen, tusen takk! Dere skal vite at jeg tar til meg hvert eneste ord. <3

✅ CHEEECK!

  • Spise mindre kjøtt. Jeg begynner å bli mer og mer “klar” for å gi slipp på kjøtt og heller spise mer vegansk. Det betyr dog ikke at jeg skal bli veganer eller vegetarianer, for så langt har jeg enda ikke kommet, men jeg skal kutte ut kjøtt i mye større grad enn jeg har gjort til vanlig. Det finnes jo så mange gode alternativer i dag, så jeg føler at man ikke har så mange unnskyldninger til å ikke kutte ut kjøtt lenger. Jeg vet at det er veldig delte meninger når det kommer til dette temaet, men jeg mener at man til syvende og sist må gjøre det som føles best for en selv.

❌ FAIL.

  • Skrive bok nummer to….?

❌ FAIL.

  • Ta ekstra godt vare på familien min. De betyr alt for meg! Jeg skal være ekstra flink til å tilbringe tid sammen med de, finne på mye hyggelig og vise hvor takknemlig og glad jeg er i de. Jeg føler meg så heldig som har en så fin familie rundt meg, og spesielt at vi er såpass nære hverandre. Relasjonene mellom oss er helt ubeskrivelig fin. Elsker de!!

✅ CHEEECK!

  • Jeg skal avvenne meg den teite uvanen som jeg har, som er å sjekke gjennom hver bidige instastory før jeg legger bort telefonen for å sove. Altså, jeg følger ganske mange på Instagram og jeg kan love dere at det tar tid å gå gjennom hver eneste story, hver eneste natt. Det ender alltid opp med at jeg blir ekstremt irritert og oppgitt over meg selv, for der ligger jeg å waster opp til en times tid som egentlig kunne gått til søvn. Please si at jeg ikke er den eneste som er så håpløs??

❌ BIIIIG FAIL HAHAHA…

  • Jobbe enda hardere enn jeg noensinne har gjort. Dette året har vært så fantastisk, men dette er bare starten. 2019 er mitt år. Jeg har så mye spennende på gang at jeg holder på å sprenge, og jeg tror ikke dere aner hvor mye jeg gleder meg til å røpe det til dere i 2019. Er vi klar?!?!

✅ CHECK, CHECK, CHECK!!!

_____

Konklusjon: jeg klarte å oppnå fem av ti! Det er vel ikke så ille? Jeg synes i grunn jeg hadde ganske få nyttårsforsett for dette året. Jeg tenker å kjøre en bucketlist for 2020 istedenfor nyttårsforsett, selv om det egentlig kanskje er det samme? Vil dere jeg skal dele den med dere? Jeg har allerede notert alt ned i mine private notater, men jeg kan mer enn gjerne dele med dere om dere finner det interessant. <3

13 kommentarer
    1. Ja! 😃 Jeg har det sånn med instastory og mystory så føler med deg! Et triks er å trykke på ”skjul historie“ på de som ikke er interessante å følge, det har spart meg for mye tid hver kveld! 👍🏻

    2. Isabel, kan ikke du skrive litt om forbud mot fyrverkeri? 67% stemmer imot fyrverkeri, men det er ikke nok. Sikkerhetsministeren(FrP såklart…) sier det er uaktuelt med forbud, folk må bare «vise hensyn», men det er det dummeste jeg har hørt.
      Det er nemlig ikke så enkelt.
      Ungdommer springer inn i stallen og fyrer av raketter.
      Folk fyrer av både i dagene før og etter, til alle døgnets tider, så det er umulig for dyreeiere å forberede seg.
      Dyreeiere må sette av 8t (!!!!) til lovlig rakettoppskyting på nyttårsaften.
      Hus tar fyr.
      Personer blir skadd.
      Dyr har dødsangst, både husdyr og ville.
      Du er den mest innflytelsesrike kvinnen jeg vet om, og ditt engasjement vekker også refleksjon hos yngre lesere slik at de kan ta bedre valg.
      Håper du kan komme med en uttalelse.
      Godt nytt år!

    3. Jeg synes det er så fornuftig av deg å vente med hund. Du tenker deg virkelig om før du gjør et valg som omhandler et annet liv, og det er veldig fint. Enkelte bloggeres egoisme lyser gjennom i de spontane valgene de tar (som å skaffe seg to hunder og to katter som blir dumpet hos foreldrene fordi man ikke evner å ta vare på dem selv, for så å si at man vil skaffe seg en ny hund som er avlet til sykdom og fordervelse fordi den er søt). 2019 er året hvor du virkelig fikk komme inn i varmen hos store deler av Norge. Folk har forstått hva slags person du faktisk er.

    4. Bucketlist er vel lista med ting du vil gjøre før du dør.. ikke årlig liste slik som nyttårsforsetter er, men ellers – tommel opp! ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg