PLANENE MINE I MIN 14 DAGERS LANGE KARANTENE

Reklame | NELLY

BODY ( 30% RABATT) HER & JEANS HER

⚡️ Drite i å ta p-pillene mine. Jeg hater å ha mensen, så jeg har en tendens til å hoppe over, og ha mensen hver 3. måned typ. Men nå er det jo ganske bra timing til å la tante rød komme å banke på døra og få skiten overstått. Jeg får så sjukt mensensmerter nemlig.. Avskyr det av hele min sjel. Men jeg mener, nå skal jeg jo bare trøkke her hjemme uansett, så da har jeg “tid” til å ha vondt i mage og korsrygg. Gleder meg!!!! 🤠

⚡️ Se på så mange sesonger jeg orker av 90 days fiancé. It’s crayyyy!! Jeg har hørt om så mange som har sett på denne serien, men aldri helt orket å se hva all hypen dreiet seg om – until now… Altså, FOR en underholdning!! Og det beste av alt: jeg sluker en sesong rått! Det er så underholdende at man suser gjennom episode etter episode. Perfekt tidsfordriv!

⚡️ Spise masse gooodis og snacks! Jeg har jo min legendariske godteskuff her hjemme, og den kan jeg love dere at jeg fylte godt på i taxfreen tidligere i dag. Kan vise dere innkjøpet i morgen!

⚡️ Bake brownies!

⚡️ Gå på Tinder! Jeg mener – why the fuck not… 💁🏽

⚡️ Sortere grundig i garderoben min. Nå er det jo ikke lenge siden jeg gjorde det sist, men enda en detox har ingen vondt av. Jeg donerer alt til krisehjem, forresten. <3 Jeg har sluttet å ha klessalg, men har istedenfor valgt å donere alt jeg ikke lenger har bruk for. Jeg vil gi tilbake til de som kanskje ikke har det like bra som deg og meg. Krisehjem har dessuten en spesiell plass i hjertet mitt. Dere som har lest boka mi vet nok allerede at jeg under barndommen min ble flyttet rundt i ulike krisehjem sammen med søsteren min og mamma rundt i landet når ting var på det verste hjemme og vi måtte flykte. Jeg føler derfor en ekstra stor glede av å kunne donere til nettopp krisehjem. 

⚡️ Sende over litt regnskap til regnskapsføreren min. Gå gjennom og sortere kvitteringer osv. Hater det, men nå kan jeg i hvert fall prioritere gørr kjedelige ting som dette, som jeg har en tendens til å utsette og utsette… Heh.

⚡️ Prøve meg på alternativ hjemmetrening? Jeg mener, jeg kommer jo tross alt til å være i veldig like aktivitet disse to ukene, og på en eller annen måte må jeg få utløp for energi.

⚡️ FaceTime ekstra mye med de jeg er glad i! Det er ikke alltid jeg er like flink til å høre av meg til vennene mine som ikke bor i Oslo, nettopp fordi ting ofte er så hektisk i hverdagen min her hjemme. Men nå har jeg jo all tid i verden, føles det ut som.

⚡️ Jobbe masse! Når det kommer til akkurat jobb-fronten er det ikke mye som endres for min del. Jeg har jo hjemmekontor hver dag og har hatt det siden 2015. Det eneste som forandres for meg er at alle møter må tas over telefon, istedenfor face to face. Men det går jo like fint det, nå som man skal forsøke å omgås mennesker minst mulig. En annen forskjell er at jeg har måttet forskyve flere jobbreiser og møter utenfor Norge som egentlig skulle funnet sted nå den kommende tiden. Men men – vi får gjøre det beste av situasjonen og krysse fingrene for at vi kan ta det igjen snart. 

⚡️ Spille inn maaange Youtubevideoer! Jeg har notert meg en lang liste med videoforslag som jeg gjerne vil filme til dere! Dette er i grunn hovedfokuset disse to ukene. Filme, redigere, poste! Og dere – kom gjerne med ønsker i kommentarfeltet!! <3

⚡️ Ha hjemmespa hver tredje dag. Kure hår, ta ansiktsmaske, skrubbe kropp.. You know! Selvpleie på sitt beste! Dette er virkelig tiden til å ta vare på seg selv, synes jeg. 

⚡️ Utfordre meg selv på kjøkkenet! Det er ingen nyhet at jeg er ubrukelig til å lage mat, men hey – nå kommer jeg mest sannsynlig til å kjede livet av meg, så hvorfor ikke forsøke meg som kokk?? Jeg kan jo prøve meg på en annen pasta-variant, for eksempel. Kyllingpastaen jeg laget sist ble jo suksess!! Jeg brukte forresten denne oppskriften da. <3

⚡️ Nettshoppe.. Jeg meneeeer… Litt materialistisk lykke i denne kjipe perioden setter i hvert fall jeg pris på. Dere får blant annet 20% rabatt på HELE Nelly HER nå. Jeg har klikket hjem en hel del, som jeg så klart viser dere når jeg mottar bestillingen. De har fått inn så sykt mye fint til våren! Elsker!

⚡️ Planlegge en liten renovering på soverommet mitt. Det er ganske “enkelt” der inne nå, og det liker jeg ikke helt. Jeg vil ha en bildevegg, blant annet! Jeg har to svære vegger på soverommet som nå er helt tomme. Jeg må sette mitt preg på det rommet, også. Jeg har bare ikke prioritert det enda, men nå dere – nå skjer det!

⚡️ Teste ny hudpleie! Jeg eeelsker jo det! Jeg har klikket hjem en del før jeg reiste bort, og de produktene skal jeg teste ut nå. Masse fra Mario Badescu og Ole Henriksen blant annet. Sistnevnte er jo definitivt mitt favorittmerke innen hudpleie. Det og La Mer!! Jeg kan godt dele mine meninger med dere når jeg har fått testet de ut, om dere vil? 

⚡️ Se på dokumentarer! Jeg elsker det, men gjør det altfor sjeldent. Spesielt dokumentarer om kjendiser. Jeg finner det så fascinerende. Den om Chris Brown er veldig bra, for eksempel!

_____

Hva gjør dere i karantene? Kom gjerne med tips! <3

24 kommentarer
    1. Ingen grunn for at du skal slutte på p-piller, mensen «renser» ikke kroppen eller noe! Så du kan lige godt droppe det:)

      Regnskaptips : testet ut fiken? Der kan du sende med mobilen over til regnskapet elektronsik ! Bare tar bilde av kvitteringer så kan du kaste dem 🙂

    2. Jeg springer rundt med to barn og har hjemmeskole….pluss en hund. Så lykke til, til meg selv 😀 høres ut som rene ferien for deg så kos deg masse! 🙂

    3. Støtter kommentaren over her. Jeg tar p-piller kontinuerlig pga en sykdom, og har fått beskjed fra lege og gynekolog at det absolutt ikke er nødvendig å ta «pauser» fra p-pillene. Menstruasjonen du får da, er ikke «ekte» – og det er generelt ingen grunn til disse oppholdene 😊

    4. Det positivet med p-piller er at man kan selv bestemme litt når man vil eller ikke ønsker mensen.Det gjelder også den gruppen som er utsatt av sterke smerter osv.
      I samtale av gynekologer er det ingen fare om man skipper en gang og to eller tre😊

    5. Isabel. Må bare si at jeg beundrer deg og ditt pågangsmot, styrke og vilje! Opp og frem, du ser ingen hindringer, bare løsninger. Du er en inspirasjon til mennesker generelt. Ikke bare “de med din livsstil”, som feks meg. Jeg har lav inntekt +++, men å følge med på deg og alt du får til, stormene du står i, og din omsorg for venner og familie – fy søren! Man kan om man vil!
      Det du la ut på story med dårlig oppvekst /opplevelser, hvordan man velger å leve beundrer jeg deg for og ser opp til deg. Jeg har selv ikke klart å legge traumatiske ting bak meg enda, og ser på dette som “umulig” mtp hva jeg har gått igjennom. Men så kommer du! Viser meg at det er mulig!!
      Takk!! Du er gull, det skulle vært flere som deg ❤️ stor klem (vink i disse tider ;))

    6. Jeg har lidd med de værste mensensmertene, husker jeg alltid var sykemeldt 3 dager i måneden.. Beste rådet jeg kan gi deg er enten spiral eller p-stav. Siden jeg og søstrene mine startet med det har vi vært smerte-frie.

    7. Jeg savner deg på YouTube hver dag 😀❤️ Du er så fint et menneske. Du er også utrolig pen 😍

    8. Hvorfor ikke kontakte dyrebeskyttelsen og melde deg som fosterhjem for katt, kanin eller et annet lite dyr i 2 uker ? Jeg vet de trenger foster hjem og du er jo så glad i dyr. Samtidig vil du ha fantastisk selskap. Hvis du ringer de vil de komme å levere dyret og alt det trenger. Det hadde vært utrolig koselig å se deg som fostermor.
      Hvis noen vil følge oss @catstohome å støtte oss i jobben med hjemløse katter, hadde det vært til stor hjelp for katter i stor nød.
      Lykke til hvis du velger et foster dyr 😄🙏👍

    9. Grunnen til at du vil donere klær er jo også fordi 90% (om ikke 100?) av garderoben din er vell sponset? Om du skulle hatt klessalg er dette noe du har fått påkjenning for. Ikke noe negativt, digger deg altså ❤️

      Lykke til i karantene! Personlig har jeg 3 days to go.

    10. Hei, kunne tenkt meg en youtubevideo der du snakker om barnemishandling i barneoppdragelse i utlandet….det er jo store kulturelle forskjeller fra Norge og utlandet f.eks. Din far er kanskje offer for dette, siden du ble utsatt for dette….for du vet, en lærer av sine foreldre gjerne….du er sterk, stå på❤klem

    11. Oii det va mye du sku gjøre :-O sitt bare på mobiln og spille æ <3

      Når karantene e over kan du ha " tæste nyheta av is, godteri og mat på yt og gi karakter" 😀

    12. Hei Isabel, hvilket p- pille merke går du på hvis jeg kan spørre ? Opplever du mellomblødninger hvis du hopper over mensen slik du forteller. Setter pris på svar! Håper du har det bra og ikke kjeder deg altfor mye i disse dager <3

    13. Hei Isabel 🙂

      For det første, kjekt å se at du har kost deg masse på ferie! Det så helt nydelig ut ❤️

      Du står virkelig på hele tiden, og jeg tror ikke folk er klar over hvor mye energi, planlegging og tålmodighet man må ha for å kunne opprettholde jobben din! Stå på! Jeg er i hvert fall mektig imponert.

      Også lurte jeg på, nå når du har litt tid til overs, leser du mailene dine selv eller meldinger på Instagram? 🙂

      Mvh

    14. Åååh!❤️ Kjekt og se at du hadde en super ferie. Sri Lanka er definitivt et av de beste stedene jeg har vært. 90 days fiance må vær det sykeste noensinne. Totalt galehus og jeg elsker det! Kjæresten min som i utgangspunktet haaaater reality programmer ble også helt oppslukt når jeg satt å så på det og endte opp med å se flere sesonger sammen med meg 😂 Anbefaler også the chantel family som baserer seg på Chantel og Pablo som er et av paret på 90 days. Totalt krise drama konstant 😅

    15. Hei, Isabel!
      Jeg legger aldri ut kommentarer på blogger, men jeg ser du sliter med sterke mensensmerter. Har du vært til lege angående det? Jeg slet med det samme, og fikk etter mange år påvist endometriose. Om dette er noe som plager deg masse, gå til legen din å spør om det kan være endometriose du har. Bare ett tips, for det er mange som går med enorme smerter når de har mensen og tror det er normalt, men det er det ikke! Mange vet ikke engang hva endometriose er, så her må vi sette lys på det!

      Håper du har det fint!

    16. Anbefaler seriøst å prøve rituals sin skin care. Du burde nok prøvd glow serien, slik som meg. Jobber der selv og seriøst elsker de produktene mer enn noe annet jeg har prøvd, og brukte dem også lenge før jeg startet å jobbe der❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg