SHIROG, 11 ÅR

Reklame | egen bok

Wow. Jeg er fortsatt helt overveldet av all kjærlighet jeg har mottatt etter sendingen på lørdag. Forrige uke var en veldig emosjonell uke for min del, og det var veldig tøft å måtte grave i dype sår. Jeg valgte likevel å gjøre det, av samme grunn som jeg valgte å dele historien min i boka.

Hvorfor, tenker du? Svaret er enkelt. Det er så viktig for meg å prate høyt om barndommen min. Ingen gjorde det da jeg var liten. Jeg følte så mye skam over det å være et fosterbarn, og det å være i barnevernet.

Jeg trengte noen som pratet høyt om det da jeg var liten. Jeg behøvde noen å se opp til. Jeg behøvde noen jeg kunne få en slags motivasjon av. En motivasjon om at livet mitt kunne få en lykkelig slutt, til tross for at alt tilsa det motsatte.

Jeg vil fortsette å være en stemme for de barna og unge som kan kjenne seg igjen i historien min. Jeg vil sette lys på hvor viktig det er at gode, trygge og omsorgsfulle familier melder seg til å være fosterhjem. For det er det er så enormt stort behov for.

Lørdagens sending var så viktig for meg. Jeg hadde gruet meg en del til å ha familien i salen, for da ble det så mye sterkere.

Før jeg skulle gå på parketten føltes det ut som jeg skulle svime av. Jeg kjente hvor nervøs jeg ble og hvordan følelsene strømmet på. Denne dansen skulle jeg tross alt danse for Shirog på 11 år, og alle andre barn som kan kjenne seg igjen i historien min. Det betydde så mye for meg at jeg ble helt overveldet.

Da jeg satte meg på trappen på parketten så jeg opp på familien min, og da klarte jeg ikke holde tilbake på tårene lenger. Det var så sterkt, vondt og samtidig så fint.

Takk til alle som har gitt meg kjærlighet og støtte. Dere er helt fantastiske, og jeg er helt overveldet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket dere nok, for å være ærlig. Jeg blir helt målløs. Etter sendingen ble jeg sittende på det ene bakrommet i studio og lese gjennom alle kommentarene på Instagram og alle DM’s, med evig takknemlighet. Dere er ubeskrivelig gode. Håper dere vet hvor mye det betyr for meg.

Nå fortsetter eventyret på Skal Vi Danse. Uke 6 går vi inn i nå, som betyr at vi er halvveis ut i sesongen. Det er helt sykt at jeg fortsatt får lov til å være en del av denne fantastiske reisen, som har vist seg å bety langt mye mer enn jeg noensinne kunne forestilt meg. SVD har gjort meg så mye mer trygg på meg selv, det har gjort at jeg har fått en helt ny livsglød og en helt annen energi. Jeg er ikke lenger redd for å kaste meg ut i enorme utfordringer som er langt utenfor min komfortsone. Skal Vi Danse, ass.. verdens beste eventyr som jeg så inderlig håper aldri vil ta slutt. <3

Til slutt må jeg også få hedre Benjamin for å ha laget en så sterk og vakker koreografi! Fy søren, han traff meg på alle mulige måter via den dansen. Er det noe han er ekstremt flink til, så er det å formidle følelser gjennom dansen. Han er helt fantastisk, og nok en gang fikk jeg bevist hvor heldig jeg er som har han som dansepartner. Takk for en så vakker dans, Benjamin. <3

Ps! Dere får nå kjøpt boken min “SHIROG” hvor jeg har fortalt historien min, til halvpris. Klikk den hjem til 189 kroner HER. <3

28 kommentarer
    1. Tror aldri jeg har kommentert en blogg i hele mitt liv, men nå vil jeg kaste meg på! For en fantastisk vakker dans! 💖 Satt med tårer i øynene gjennom hele dansen. Du virker som en fantastisk sterk jente Isabell, samtidig som du virker så god og snill fra innerst til ytterst. Stå på videre, jeg heier på deg! 💃🏼😊

    2. Slenger meg på den kommentaren over her. Jeg leser og kommenterer sjeldent blogger selv. Men nå må jeg bare. Dansen var så utrolig vakker og rørende på lørdag ❤ satt med tårer i øynene. Du virker som en fantastisk person, Isabel. Du er så sterk, flott og et godt menneske! Du bør være stolt av deg selv. Et godt forbilde. Heier på deg og Benjamin❤

    3. Hei! Uteolig vakkert og sterkt! Jeg lurte på om shirog kommer som lydbok? Jeg har dysleksi og sliter meg og lese men har så lyst til og lese boken din!

    4. Det gjør både godt og vondt når jeg hører om din historie, samt leste boken din. Jeg har opplevd lignende hvor mange voksne visste hva som foregikk hjemme men ingen gjorde noe- før jeg gjorde noe selv. Det er et viktig budskap som blir snakket lite om. Dere var kjempe flinke på lørdag, med en vakker og rørende dans. Heier på deg!<3

    5. Tusen takk for at du deler din historie💕Du fremstår som et sterkt og godt forbilde Isabel. Jeg bruker ikke kommentere, men dette var for sterkt og viktig til å ikke si noe😊Jeg ønsker deg all mulig lykke videre, både i dansen og livet ellers 🤩

    6. Hei. Jeg jobber med barnevernsbarn på en bondegård 2 helger i måneden samt ferier. Altså de kommer til gården for å avlaste foresatte, og for å tenke på noe annet. Hva er det viktigste jeg bidrar med? Burde de selv ta initiativ til å snakke om vonde ting? Hadde du behov for det f eks? Noen er ganske knytta til meg allerede, og man har jo lyst til å bare ta alle under vingene ❤️

      1. Hei! Åh, så fint! Det er en viktig jobb du har <3 Det er så vanskelig for meg å svare på, da det er veldig individuelt fra barn til barn. Det beste tipset jeg kan gi er å være der og la de vite at du er der for de når som helst, uansett hva det måtte gjelde. <3 Stor klem til deg og takk for jobben du gjør! DU er viktig!

    7. FOR en vakker dans! Men så vondt å se deg ha det så vondt…. stå på, håper Paradise-Isabel vinner skal vi danse, det hadde vært så fett! Du er sterk, skal klikke boken din hjem i morgen😍

    8. For en fin dans dere hadde, Isabel💗💗
      Følte den skikkelig, og ikke minst – for en progresjon du har hatt.
      Lurte på noe og da… er det noe mellom deg og Benjamin i romanse? Dere hadde litt av en gnist på scenen😍! Blir så glad Om du svarer!

    9. For en fin og sterk dans. Har lest boken din og kjenner derfor til barndommen din, men satt likevel med tårer i øynene under introen til dansen. Det er så viktig at du er åpen om det, og tør å være sårbar. Du har nok mange vanskeligstilte barn som ser opp til deg.

    10. Feeling SO ripped off at ikke jeg fikk sett den dansen. Vi var i Sverige og rakk det ikke og fant ikke noen reprise på søndag!! 😩😥 Har lyst boka, så veldig synd vi vil glipp av den episoden. 😥

    11. Kjære Isabel 🧡 Takk for alt du deler med oss! Etter denne dansen satt det en 11 år gammel jente på besøk hos en venninne av mamma og sa at hun ikke ville reise hjem. Hun orket ikke mer og trengte hjelp. Dette ble tatt på alvor og hun får den oppfølging hun trenger nå.
      Takk igjen for at du minner oss på at det er lov og be om hjelp 💕

    12. Etter å ha sett denne dansen fikk jeg så lyst til å vite resten av din historie. Har sittet og lest hele historien din nå i kveld uten pause. Tror ingen kan forestille seg hvordan du har hatt det. Du er sterk på alle mulige måter!!
      Jeg er selv mamma til fem, så historien satte virkelig spor.

    13. Jeg blir fort rørt, men jeg har aldri begynt å gråte av en dans før, som jeg gjorde da du danset.
      Du ser normalt så blid og livlig ut, men man kunne virkelig kjenne følelsene dine gjennom skjermen. Det var så sterkt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg