SKIVEBOM?

Reklame | nelly

FOR 25% RABATT PÅ NELLY: KLIKK HER & OPPGI KODEN “NLYSUMMER” I KASSEN!

(Gyldig frem til i morgen (24/4) klokken 10:00 og gjelder på alt fra NLY Brands)

________

Pjuh, og der var jeg trygt hjemme i Oslo igjen.

OK, det forrige innlegget mitt skapte veldig mye diskusjon og blest.

Jeg burde kanskje gjort litt research før jeg trykket på publiser-knappen, for det viser seg at staten ikke lenger eier aksjer i SAS? At de solgte alle sine resterende aksjer i 2018? Det har ikke jeg fått med meg, så den tar jeg på egen kappe. Beklager for feilinformasjonen der!

Jeg leser det dere skriver, og jeg ser at noen er enige med meg, mens andre synes innlegget var total skivebom. Jeg respekterer dere alle – virkelig. Det er vanskelig å vite hva som er rett og galt i disse tider, for det er tross alt en helt ny situasjon for oss alle. Men jeg står fortsatt ved det at jeg synes det er veldig spesielt at det er lov å fylle opp fly til den grad i disse tider. At man får sitte skulder til skulder. Det er min mening. Dere får gjerne være uenig. 

Jeg leser også at noen reagerer på at jeg har “dratt med meg” familien på turen, og det eneste jeg kan si er at det ikke stemmer at jeg har “dratt de med” bare for at. De er en del av akkurat det jobb-oppdraget jeg hadde i går og i dag, og derfor var de med.

I tillegg vil jeg dere skal vite at denne jobb-turen ikke er noe jeg selv, alene, står ansvarlig for. Jeg har kontrakter jeg må forholde meg til, og andre mennesker jeg jobber med. Denne turen var ikke i regi av kun Isabel Raad AS, som de fleste andre oppdragene mine er. Derfor er det ikke bare opp meg. 

Likevel vil jeg dere skal vite at jeg har avlyst mange andre jobb-reiser den siste tiden, nettopp fordi jeg ikke ønsker å fly i disse tider. Jeg, som mange andre, synes i utgangspunktet ikke det er forsvarlig. Men akkurat denne turen var veldig viktig, og derfor måtte jeg til Stavanger. Som sagt, alle andre reiser i forhold til jobb har jeg avlyst, men denne ene hadde vi ingen annen utvei på. Dessverre.

JAKKE HER ⎟ JEANS HER ⎟ SNEAKERS HER ⎟ VESKE PRADA

Jeg har fått noen meldinger fra ansatte i SAS som har forklart situasjonen litt nøyere for meg, og det har naturligvis fått meg til å se mer av det hele bildet. Jeg skjønner at det er fare for at flyselskapene går konkurs og at mange av de ansatte i flyselskapene er permiterte, og det derfor er enda vanskeligere å få til flere flyavganger. Takk for at dere gir meg mer kunnskap om situasjonen! Det har vel i det minste gitt meg litt mer forståelse.

Jeg synes vel i bunn og grunn bare at det er rart at man kan være nærmest 200 personer samlet under samme tak, når alle andre tiltak er såpass strenge. Her i Norge tar vi denne krisen på fulleste alvor, og dermed hadde jeg ikke heller forventet å bli bemøtt av et fullstappa fly i går, spesielt ikke da alle forhåndsregler og restriksjoner var såpass tydelige og følgt opp på Gardermoen, før ombordstigning. Da forsvant jo hele vitsen, på en måte. Jeg trodde helt enkelt at flyselskapene også var pålagt visse restriksjoner, som alle andre i landet.

Men igjen: mange av dere har gode poeng og jeg tar til meg det dere skriver. Jeg personlig synes bare i bunn og grunn at også flyselskap (SAS inkludert) burde ta ansvar for å i det minste forsøke å forhindre smitte, slik som alle andre i Norge er pålagte og følger restriksjoner på. Det er merkelig at flyselskapene tydeligvis er et unntak? Her synes jeg myndighetene burde trå inn, og det er kanskje de frustrasjonen burde vært rettet mot.

Jeg vil uansett beklage at jeg ikke hadde all fakta på bordet før jeg publiserte det forrige innlegget. And let’s be honest, dette er kanskje ikke min sterkeste side. 😂 Sorry!! <3

34 kommentarer
    1. Men hvorfor kjørte dere ikke bare bil? Dere er jo 5stk som omgås veldig mye nå som jeg forstår, så dere kunne sitti i samme bil. MÅ ikke fly bare fordi det går fortere hvis man er oppriktig bekymra for denne Covid-19.

    2. Jeg syns det er bra du tar det opp selv uten å vite all fakta! Jeg er fortsatt helt enig med deg med hvor tullete det er å ha slike restriksjoner, men ikke når det gjelder å fly! Likevel bra at du kan vise til feilene dine og gjøre oss oppmerksomme på hva vi kanskje ikke vet💛

    3. Du vet du sitter i et rør med resirkulert luft? Fult eller ikke, så puster du inn luft som andre har pustet inn og ut flere ganger.

      Just saying…

    4. Men du satte deg sammen med dine på det flyet, fordi du tydeligvis måtte ett sted. Det måtte jo de andre på flyet og? Hva forventer du? At SAS skal holde av flyet kunn for deg?
      Alle andre som satt på det flyet, hadde sikkert også sine grunner for at de måtte ta det flyet. Så at du skriver ‘Det var jobb-relatert’ som om alle andre tok det flyet for gøy, er så nedlatende av deg og i det hele tatt si. Og er du ærligtalt så opptatt av det, så hadde du kjørt i stedet.
      Men og skrive du er så sint osv, syntes jeg blir så sinnsykt dobbeltmoralskt, og falskt av deg.
      SAS på sin side, kunne gjort det klart for alle som bestiller fly, at det er normale avganger, og de fyller opp som vanlig.
      Men Gud, i dette innlegget følte jeg du bare prøvde og leke så sinnsykt ‘flink’ ved og sk du ble så sur osv… men værsåsnill a.. hvem er du? I forhold til de andre?

    5. Men hvorfor kjørte dere ikke ? Du er jo med på å fylle flyet !! Du er jo ikke noe bedre enn de 199 andre personene .

      1. Herlighet det har hun vel aldri sagt heller? At hun er bedre enn resten.
        Poenget er jo at SAS burde satt opp flere fly. Passasjerer vil det alltid være..

    6. Herlighet som dere skal vri og vende på hva hun sier.
      Poenget er jo at det er SAS som burde tatt ansvar her og heller satt opp et ekstra fly.
      Om Isabel og co hadde latt være å fly så er det godt mulig noen andre hadde kjøpt billettene. Problemet hadde fortsatt vært et for fullt fly.

      Og ja, SAS sliter økonomisk. Men dere, det gjør også ekstremt mange andre bedrifter. Restauranter, frisører, butikker – alle må forholde seg til regler for avstand. Hvorfor skal ikke en milliard-bedrift gjøre det samme?

      Isabel jeg synes det er dritkult at du skriver et slikt innlegg, se på påvirkningskraften du har! Det blir nå diskutert på førstesiden av landets største avis.

      Ignorer alle som kverulerer og ikke forstår poenget ditt. Det er ikke verd å tenke på.

      1. Hva tror du koster mest? For et flyselskap å sette opp ekstra fly når de har 90% permitterte ansatte, eller at en frisørsalong må ha færre kunder i salongen samtidig?

        Jeg skjønner poenget til Isabel, men dere som mener dette her har tydeligvis null peiling på samfunnsøkonomi og flybransjen 🙃

      2. Hallo? Det er MANGE permiterte! Da kan de ikke sette opp ekstra fly! Tenk litt logisk da! De som frivillig setter seg på fly nå i denne tiden, må tåle at flyet er fult! Kjør heller bil, i stedet for å klage! Evt. gjør litt research før du setter deg på et fly!

    7. Du messer hele vegen om at du syns det er rart at SAS kan fylle opp et fly med 200 personer og tar totalt feil i forhold til fakta, og nederst i dette innlegget skriver du at dette ikke er din sterkeste side. Og det er det tydeligvis ikke, og selv om du har fått informasjon fra SAS-ansatte så gir du deg ikke på at det er rart at de fyller opp flyene og at regjeringen må gjøre noe. Men siden du er så «inn» i dette og har så sterke meninger, hva slags tiltak mener DU at SAS skal gjøre?
      Jeg tviler på at de som satt på samme fly som deg satt der for moro skyld, de hadde sikkert noe like viktig de skulle som deg.
      Men jeg syns det blir for dumt å «rante» i et innlegg om noe du tydeligvis vet veldig lite om.
      Men som jeg spurte for noen linjer siden; hva mener du SAS skal gjøre?

    8. Hei Isabel,
      Du imponerer meg igjen! Jeg synes det er modent å håndtere kritikk og tilbakemeldinger på den måten du gjør, er åpen for ny informasjon som nyanserer bildet, villig til å innrømme punkter du har tatt feil på, men står likevel for ditt synspunkt. Kreds til deg kvinne, I love it! Slik får man fruktbare diskusjoner! Stor klem!

    9. Hvorfor reiser du egentlig? Du har kanskje den minst samfunsnyttige jobben i hele Norge. Med all respekt. Du har gjort det bra. Det er jo en ærlig sak. Hold deg hjemme. Du bidrar kun til ekstra smitte.

    10. Du satte deg på et fly. Den maskinen som tar av fra en flyplass og utfordrer tyngdekraften. Mener du virkelig at SAS bør stille de spørsmålene? Rettningslinjene til Helsemyndigheten sier jo at reising bør holdes til det helt nødvendige, tipper din flyreise slettes ikke var helt nødvendig. Du skriver så fint: «jeg burde gjort litt research før jeg trykte publiser»
      Er ikke det «jobben» din?
      De som jobber i SAS må gjøre jobben sin og de må holde fast i den for alt den er verdt nå, mens du kan trykke publiser uten konsekvenser. Snarere tvert i mot, du kan skrive hva du vill, havne på forsida av Dagbladet å leve fint med at det du skriver kan affisere livsgrunnlaget for alle de som jobber i den bransjen.
      Setter du deg i en tube av metall som, ja flyr, så bør corona være det siste du frykter. Konsekvensene av «å trykke publiser» kan potensielt bety at du ikke har et fly i fremtida.
      Just saying…

    11. Vil bare si at jeg er helt enig. Hvis vi bare kan legge til side om SAS er eiet av staten eller ikke… Eller at et flyselskap er på vei til å gå konkurs, så handler dette først og fremst om menneskers helse og følge de retningslinjene som har blitt satt av myndighetene. Dette er det aller viktigste og burde ikke være forskjellig fra bedrift til bedrift.

      Synes spesielt i denne tiden at det er skremmende med et fly som er fullt med 200 mennesker og som fremdeles kan fly i lufta. Det er ikke bare flyselskap som kan gå konkurs, men mange andre bedrifter også. Menneskers helse står på spill. Jeg synes det er viktig at du har skrevet om nettopp dette og belyser problemet.

    12. Hei!
      Innlegget ditt var absolutt ikke skivebom. Det jobbes med nye smitteverntiltak på fly nå. “Dette har ikke vært prioritert tidligere ettersom det har vært lavt belegg, altså få passasjerer, om bord i flyene. Høie vedgår imidlertid at dette har endret seg nå.”
      Enkelte over i kommentarfeltet her burde ta seg en bolle. Alltid noen som skal rakke ned på osv.
      Stå på Isabel! Liker den lite selvhøytidelige nye deg som er proppfull av humor 🙂

    13. Veldig bra at du innrømmer at du ikke hadde nok kunnskap om dette før du ranter av gårde. Vil anbefale deg å slette, eller i det minste rette opp, innlegget. Slik det står nå oppfordrer det nesten til hets, samtidig som det kan virke litt dobbeltmoralsk med «at pengene rår» hos SAS. Det gjør det vel strengt tatt hos deg også når du velger å dra på denne jobbturen. Vil tro det hadde vært mulig å komme seg ut av en kontrakt i disse spesielle tidene, men ja du taper kanskje mye penger på det = velger å reise. Da rår pengene hos deg også!

      Nå føler jeg behov (når jeg kommer med en kritisk kommentarer) for å si at jeg er veldig positiv til deg ellers! 💛

    14. Du og familien din er så skjønne sammen. Gjør meg oppriktig glad å se bilder av dere <3
      Men én ting jeg reagerer på (og dette er ikke ment som kritikk) – mammaen din er i risikogruppen. Vi har selv en i familien som er i risikogruppen, og her lever vi nokså isolert. Ingen får komme på besøk. Ingen cafe besøk osv. Det er kun jeg som handler (og det gjør jeg hver 14 dag kl 7 om morningene for å unngå mennesker). Husk at dere har bare en mamma <3 selv om denne tiden her er skikkelig pyton, ville jeg aldri tatt sjansen på å leve slik dere gjør nå…

    15. Isabell, både du og jeg vet hvor rart de andre som skriver disse kommentarer høres ut. Da kan jo dere gå og anklage de andre 199 personene på flyet også. Ja jeg er sikker på at mange i flyet tok det flyet fordi de «måtte», men om dere kan lese teksten Isabell skrev ser dere at henne har skrevet at henne måtte ta det flyet grunn av jobben. Så syntes ikke dere har rett til å dømme henne over det henne gjør. Stå på Isabell og ikke bry deg om noen❤️

    16. ta tog eller kjør bil om du er ikke fornøyd med flyselskapene- regner med du fløy fra ferie i full fly?var like farlig da og:)

    17. Jeg føler deg daglig og skjønner hva du mener. Men når du selv velger å sette deg på et fly er det din egen feil. Du kunne ha kommet deg til Stavanger på en annen måte. Så synes dette blir litt feil sagt av deg.

    18. Vel, du kan fint være frustrert for min del, men de som velger å fly gjør det på egen risiko. Å tenke at SAS skal sette opp flere fly sånn at turistene kan reise med økt trygghet, blir litt banalt. Grunnen til at corona spredte seg så raskt er fordi vi bare MÅÅÅÅ reise liksom 🤦‍♀️Er det noe som må kuttes ned på så er det turistindustrien 👌Du kan ikke sitte der som prinsessa på erta og stille slike krav når du er en av de som bør revurdere reisevanene. Det er ikke en menneskerett å fly, spesielt ikke under pandemi

      Så er det jo kjekt hvis du tar med i regnestykket at lover og regler i lufta og internasjonalt farvann er noe helt annet enn på land🧐😎

    19. Du skal ha kred for at du står i kritikken og svarer leserne ordentlig! I motsetning til Kristina Andersen, som stengte kommentarfeltet da folk reagerte på at hun hadde holdt middagsselskap for 10 stk. Men jeg synes likevel den samarbeidspartneren din burde hatt smekk på fingrene her.

    20. Enig med deg, men den eneste rimelige løsningen er at alle passasjerer må kjøpe en billett som er 2-3 ganger dyrere, så flyselskapet kan ha færre passasjerer med på hvert fly!

    21. Her var det mange kommentatorer som ikke VILLE forstå poenget med de to innleggene dine Isabel. Jeg oppfatter slike mennesker som at de har et sterkt behov for å tømme “søpla” si en eller annen plass. Og hvor passer da bedre enn i kommentarfeltet til en kjent blogger? Med “søpla” mener jeg da all negativitet og dritt de har inni seg som de ikke klarer å “tømme” en annen plass.

      Stå på Isabel, jeg forsto hva du mente og er helt enig med deg. Og selv om det er flere her som ikke forsto, ville forstå eller rett og slett er uenig med deg, så er heldigvis de norske helsemyndighetene det. Nye retningslinjer for flyvninger er under utarbeidelse og vil være på plass innen kort tid 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg