SLIK GIKK BUDRUNDEN PÅ DRØMMELEILIGHETEN MIN

Reklame | NELLY

JEANS HER ⎟ TOPP ZARA (LIGNENDE HER) ⎟ SMYKKE HER

✨ KLIKK HER FOR Å FÅ 20% RABATT PÅ HELE NELLY! ✨

I seks måneder har jeg nå vært på jakt etter den perfekte boligen å investere i. I seks måneder har jeg lett etter en leilighet som skal bli mitt hjem. I seks måneder har jeg vært håpefull og kjempe spent. 

I går var jeg i budrunde på en leilighet som jeg forelsket meg i fra første sekund jeg steg innenfor dørstokken. Herregud så forelsket jeg ble! Den hadde alt jeg så etter, og det beste av alt: den lå i favorittgata mi i hele Oslo. Det føltes for godt til å være sant. Alt var perfekt! Prisantydningen var også noen hundre tusen lavere enn mitt budsjett, så her hadde jeg skikkelig håp og forventninger på at jeg skulle klare å kapre denne. 

Budrunden varte i nærmere tre timer. Jeg var i krig med først to andre, som etterhvert ble til en. Denne personen og jeg bydde over hverandre time etter time. Ingen ga seg. Til slutt var vi 400.000 kroner over prisantydning. Det er helt sykt, men slik er det å kjøpe her i Oslo. Det samme skjedde sist jeg var i budrunde.

Vel, når vi til slutt lå så høyt i pris, ringte jeg til banken og regnskapsføreren min for å høye lånet mitt enda litt til, for denne leiligheten ville jeg så gjerne ha. Jeg fikk et ja, og da bestemte jeg meg for å legge inn siste bud. Nå var vi på 500.000 kroner over prisantydning.

Jeg trodde så inderlig at det siste budet mitt skulle skremme bort motparten. Minuttene gikk. Jeg satt å planla hvordan jeg skulle innrede og drømte meg bort i alle planene jeg hadde for mitt nye hjem. 

Plutselig plinger telefonen til megleren min, og da kjente jeg at hjertet mitt sank. Jeg fikk en dårlig følelse i hele kroppen, og jammen skulle det vise seg at motparten hadde bydd over meg, nok en gang. 

På det tidspunktet skrek jeg av frustrasjon (jeg klarte ikke kontrollere meg etter så intensive timer i budkrig frem og tilbake) og jeg mistet all håp. Megleren min sa da at jeg ikke burde by noe mer, for den var rett og slett ikke verdt det. Det var jeg helt enig i, for den gikk over en halv million over prisantydning. 

Så sinnsykt typisk! Jeg føler helt oppriktig at jeg har kjærlighetssorg – uten å overdrive. Jeg forelsket meg i den leiligheten fra første sekund, og jeg følte meg seriøst SÅ hjemme der. Nå blir det vanskelig å nullstille seg igjen for å lete videre, for jeg vet at alt jeg kommer til å gjøre nå blir å sammenligne alt med denne. 

Åh.. Det er ikke bare bare med denne boligjakten, merker jeg. Det tar både tid og krefter. Dette er nå min andre budrunde jeg taper. Jeg kan ikke si annet enn at det føles skikkelig slitsomt nå og ikke minst demotiverende, men jeg vet jo innerst inne at jeg kommer til å finne noe annet. Det bare suger skikkelig at denne ikke ble min.

19 kommentarer
    1. Hei vakre! ❤️ Åhhh så dritt!!! Men sykt bra du trakk deg! Ikke en god følelse å siite på om du hadde bydd igjen å fått den til 600 000,- over takst! Håper det blir leilighet på deg snart!!! Hope so! ❤️ Klem ❤️

    2. Du leir litt etter på finn osv fordi der finner du drid mange fine og til en veldig rimelig pris. Du finner også fine huser som du kunne faktisk kjøpt, men lykke t masse love you❤️❤️❤️

    3. Åå så surt! Håper virkelig du snart knabber en flott leilighet til rett pris. Lykke til videre i jakten. Lurer også på en liten ting, så nysgjerrig som jeg er, er det fortsatt noe mellom deg og Joss? Ser ingenting av dere lenger, hih.

      Love <3

    4. Åå håper du får drømmeleiligheten snart! Kjenner frustrasjonen frå det du skriver, men ikke gi opp håpet❤️ Det kommer nok fler!! Hva er budsjettet ditt på leiligheten? Du har vært så flink til å spare, er så gira på dine vegne ❤️

    5. Halo! Jeg hadde det prikk likt for 10 mnd siden. Lette og lette og deltok i såååå mange budrunder at jeg til slutt fikk hjerteflimmer fordi jeg var så stressa over kjøp av leil. Jeg var meget sær i det jeg ville ha. Var prikk lik på mange av dine punkter med blant annet utseende på bygningen osv.
      Nå, 10 mnd senere sitter jeg i min nye leilighet og leser dette 🙂

      HOLD UT, its gonna go your way anytime soon!

    6. Synd det ikke gikk i havn, men dukker nok opp det PERFEKTE for deg og da får du den! 🙂 lite oppdateringer om «Joss», er det «slutt»? :/

    7. Jeg er glad jeg ikke er på markedet i Oslo. Jeg fant noe som passet bra et annet sted. Håpløst her 🙂

    8. Et lite tips på veien ang leilighet, men aldri velg en leilighet uten balkong/terrasse.. Det betyr sykt mye i lengden og du kommer til å savne det hvis du ikke har det 😊 Det har jeg erfart! 😄 Lykke til videre med letingen, plutselig dukker den opp 💛

    9. Velkommen til Oslos eiendomsmarked. Det er helt Texas. Men synes ikke 500k over takst var så skremmende, søss og sambo kjøpte nettopp leilighet i Bærum, de ga 1.1 over takst for en leilighet på 60kvm…

    10. Hei! Jeg skal reise til Thailand (Phuket), og sliter litt med hvor mye penger jeg skal ta med. Jeg lurte på hvor mye jeg burde rekne med å bruke pr dag (kun mat og drikke)?<3

    11. Latterlig..Hadde du ikke betalt 28.000 i leie de siste månedene, hadde du hatt 168.000 mer å legge i drømmeleiligheten! Kom deg på boligmarkedet, renover om det ikke er perfekt, du har åpenbart råd. Nå taper du penger for hver eneste dag som går, ved å ikke eie selv.
      Du er ikke gammel nok til å tenke at du skal etablere det i drømmehjemmet for resten av livet nå, så ikke stress så fælt med det “perfekte”. Den megleren din må være rævva som ikke kan trykke dette inn i hodet på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg