SVÆÆÆR MATHANDEL

FOODIE

Mathandel er noe av det beste i verden! Jeg elsker å se andres handel, så derfor pleier jeg å dele mine også med dere. Ahhhh, jeg er faen meg en foodie ass!! Jeg kan gå rundt i matbutikken i evigheter å bare loke rundt, haha. Spesielt matnyheter – finnes det noe mer interessant?? Herre!! Jeg pleier alltid å gå inn på Meny.no og sjekke deres matnyheter hver uke. Er det litt nørd av meg?? Hah!!

Her er min siste storhandel, som forøvrig ble gjort for en liten stund siden. Jeg har bare glemt å dele det med dere, så derfor kommer dette innlegget litt på etterskudd. Håper det går fint! 💕

Og btw, som dere kanskje ser gikk jeg loooco. Jeg er dritt lei av take away og å spise ute. Jeg har min lyst på hjemmelaget mat. Derfor har jeg handlet inn til flere middager – til en forskjell fra tidligere.

  

33 kommentarer
        1. Hvis du sammenligner lønnsnivå i Sverige så skjønner du hvorfor maten i Sverige er billigere enn her. Easy maths

    1. Jeg digger å se andre sin mathandel!👌☺️ Må likevel le litt for meg selv: Ser ut som du har handlet for en storfamilie!😁 Enjoy your food!

    2. Anbefaler å ha kjøttvarer lenger ned i kjøleskapet, da det er varmest på toppen (ofte kan forpakningene blåse seg opp og innholdet bli surt) hvis det ikke er kaldt nok 🙂

    3. Det finnes kjøttmarked på Grønland, hvor du får kjøpt kylling, entrecôte og slt sånn billigere og helt ferskt:) rett ved grønnsaksbutikken.

      Bare et tips altså:D

    4. Skal vel ikke gå ut og handle når man er i karantene ? Da tenker jeg på din søster som du snappet om i går .

      1. Vi er ikke i isolasjon, vi er i karantene. Det er lov å gå å lufte seg, det er lov til å gå på butikken og på apotek om man kan holde avstand til andre. Les reglene her: https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon.

        “Ved mangel på alternativer, kan du gå ut for å gjennomføre nødvendige ærender i butikk eller apotek, men du må sørge for å holde nok avstand (det vil si minst én meter) til andre og unngå kø.

        Du kan gå tur ute, men hold god avstand til andre”.

        💕 💕 💕

          1. Dersom man ikke har andre til å handle for en (som er vårt tilfelle da alle vi sitter sammen), er det lov, jo. Vi har forhørt oss med koronatelefonen også, så vi har full kontroll på hva vi har lov til og ikke. Vi er ikke i isolasjon 🙂
            )

            1. Har nettopp vær i karantene selv. Det er lov å gå på butikken så lenge man holder avstand til andre mennesker. Jeg har både en mor som sitter i smitteværnet og jeg har snakket med smittteværnet selv mtp dette :)<3

    5. Et tips er å kjøpe en stor 1 kilos Norvegia i stedet for den dyre i skiver, blir myyye billigere i lengden 😉
      Du er flink da, storhandling en gang i uka er mye billigere enn å handle litt hver dag 👍

    6. Det hadde vært spennende om du delte matplantene du har en uke 😄 finner så mye inspirasjon i hva andre lager til middag 🙈

    7. Det hadde vært gøy å se hva du lager av hjemmelaget middag fremover! Er i en periode hvor jeg er litt matlei, så greit med litt inspirasjon 😻 og syns det er gøy å se hva du handler inn generelt!

    8. Såg snap storyen din og nå skjønner eg hvorfor du handlet så mye
      Da ser der ikke så sløsete ut når det er til 5 stk
      Mat kan jo bli dårligt hvis det ligge lenge og trodde alt det der var bare til deg

    9. Tips til en mer dyrevern-vennlig handel
      Feks egg, du bør kjøpe økologisk framfor fra coop sine merker. Samme gjelder kylling, fisk og kjøtt fra coop (i en dyrevernstest kom det fram at coop er dårligst på dyrevelferd på sine animalske produkter). Mange som ikke er klar over at det er vesentlige forskjeller mellom billig merkene og “dyre merker”, spesielt når det kommer til egg kanskje. https://dyrevern.no/landbruksdyr/hvilke-egg-bor-jeg-kjope-for-best-dyrevelferd/

      OG JA, jeg skjønner at ikke alle har råd. Men Isabel har jo råd, og kanskje ikke tenkt over det før 🙂

      1. Økologisk dyreindustri er absolutt ikke bedre enn vanlig. Dyrene behandles med homøopati før de får medisiner.

        All fjørfeindustri er allerede rævva på dyrevelferd. Selv om noe er bedre er det ikke bra. Om du er opptatt av dyrevelferd burde du kutte det ut istedet. Check your facts

        1. Selvsagt bør man kutte ut alle animalske produkter dersom man skal være HELT dyrevennlig, men Isabel har ikke tatt et slikt standpunkt, og da kan man heller oppmuntre til ta små valg i hverdagen for å vise at forbrukerne nå krever/etterspør bedre matindustri.

          Jeg skrev forresten aldri heller at det er BRA, men at det er forskjeller til det bedre.

    10. For et flott menneske du er! Elsker å følge deg i serien din og har fått et helt annet inntrykk av hver du faktisk er ❤️ masse lykke til med alt som skjer i livet ditt ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg