TANKER

🍦 Jeg har en evig mental kamp med meg selv hvor jeg iherdig prøver å ikke la meg bli altfor bekymret og redd for alt det verden går igjennom i dag. Jeg synes det er så skummelt. Det stresser meg noe enormt. Men det er viktig at jeg ikke tillater de negative tankene til å ta over. Da blir denne karantenen ekstremt mye tøffere.

🍦 Et mål jeg har for meg selv hver dag her hjemme, er å fokusere ordentlig på hudpleie og det å drikke nok vann. Enkle ting å ha litt ekstra fokus på nå som jeg bare trøkker her hjemme.

🍦 Jeg har sett en del på The Bachelor og The Bachelorette, og sistnevnte har fått meg til å virkelig få sansen på å finne kjærligheten på den måten. Jeg mener, tenk så gøy om vi hadde fått programmet til Norge??? Jeg hadde LETT villet stilt opp som the Bachelorette!! Tenk så spennende?? Wow! Drømmen å ha 30 menn krige for hjertet sitt, haha.

🍦 Note to self: aldri server mat til deg selv på to tallerkner igjen, fordi du er for lat til å gå til kjøkkenet for en runde nummer to 😂 Da blir det visstnok kaos! Det er jammen ikke bare bare å være offentlig til tider, dere. Folk HIGER etter å finne noe å «ta» deg på, uansett hva det måtte være. I dette tilfelle: to tallerkner på sofabordet mitt, for jeg lever mitt beste liv, ser på serier i sofaen samtidig som jeg spiser middag og dessverre (for meg) er jeg for lat til å reise meg for å forsyne meg to ganger. Men det er notert: latskapen skal jeg legge til siden, for om ikke har jeg visstnok “besøk” og er det verste forbildet ever, til tross for at jeg ikke en gang har LUFTET meg siden jeg kom hjem i karantene. Ikke en gang truffet min familie. Latt søsknene mine sitte i trappeoppgangen. Men to tallerkner på bordet mitt, DA var jeg den største heksa. Trodde ikke at min latskap skulle utsette meg for krig fra Internett-politiet, men der tok jeg grundig feil. Man merker at folk har lite å gjøre om dagen i hvert fall. Det er sikkert og visst.

🍦 Jeg var skikkelig bekymret for en person som står meg nært i går. Vedkommende hadde mange av symptomene på viruset, og ble derfor ganske redd. Etterhvert dro hun til legevakten for å sjekke opp i hva som foregikk. Heldigvis var det ikke virus! Takk og lov! Det gjorde oppriktig at jeg såvidt sov noe i natt.. man bli jo så redd, dere.. spesielt nå som det er mange unge som er innlagt på sykehus for behandling. Vær forsiktige, dere. Lov meg det. <3

🍦 Jeg har fire dager igjen av karantenen min. Jeg sliter dog med å vite hvordan jeg skal oppføre meg etter den er over. Jeg er i hvert fall bestemt på at jeg skal oppholde meg hjemme så mye som mulig, men jeg savner jo venner og familie noe enormt. Er det OK å dra til familien etter karantenen? Eller burde jeg la være? Hvordan lever dere som ikke er i pålagt karantene livene deres for tiden? Fortell meg gjerne!

75 kommentarer
      1. Masse god bedring til faren din<3 Skjønner at du er redd og håper virkelig det går bra med ham! Stor klem og gode tanker fra meg

      1. Ikke helt sant! Du har lov til og møte maks 5 om gangen og holde avstand! Og helst møt ute og ikke inne er dere inne så hold dere ekstra langt unna hverandre.. helsedirektoratet seier dette! Så stol på hva dem seier du Isabel!

    1. Heisann! 🙂

      Spm en: hvor er det du ser på Bachelor og Bachelorette?

      Vi er med familie og venner som tørr å ha oss der. Ikke mange vi drar til men noen få også avtaler vi på forhånd før vi drar. Kommer ikke på overraskelsesbesøk

    2. Når du er ute av karantenen skal du følge myndighetene sine råd! Det vil si at du skal ikke henge hjemme med venner og familie. Jeg vet så alt for godt at det er tungt. Jeg bor selv alene, og jeg har ikke sett familie eller venner på lang tid, men jeg facetimer dem daglig. Jeg jobber som sykepleier, og tørr derfor ikke ta noen sjanser. Hvis du abbselutt skal møte noen, møt dem ute for en tur og hold avstand.

        1. Hallo Elena…De som allerede bor sammen, kan selvfølgelig fortsatt gjøre det! Men nå gjør jo ikke Isabel det da. Hvis hun hadde vært sammen med dem da dette skjedde, kunne hun vært sammen med dem, og KUN dem hele tiden!

        2. Nå snakker jeg ikke om de som deler samme husstand, de må selvsagt omgås. Som sagt følg myndighetenes råd. Jeg er møkk lei av at folk innser krisen. Jeg er på jobb for dere, da kan dere holde dere hjemme for meg.

          1. Hvorfor så sint, selvfølgelig tar de fleste dette på alvor, og en ting: man kan gå ut og gjøre viktige ærender, løpeturer ute, og være sammen med familien sin. Hadde ikke klart og stengt meg inne, hadde blitt syk av det. Så ikke kom her og fortell meg hva jeg skal gjøre. Og stenge seg inne gjør man når man har karantene, ikke når man er frisk. Er så lei sånne bedrevitere: “Jeg er sykepleier så jeg skal redde hele verden”Ingen har godt av et samfunn med 50% økning i psykriatiske pasienter heller.

            1. Du er lei av bedrevitere som er sykepleiere? Du er bra egoistisk. Jeg orker virkelig ikke å diskutere med mennesker som deg, så nå takker jeg for meg med en oppfordring om at alle tar dette seriøst. Jeg vet det er utfordrende og ensomt. Hvis noen sliter anbefaler jeg å ringe mental helse, dette er flinke folk som kan hjelpe deg, ring også venner og familie.

          2. Sykepleieren: Jeg er SÅ enig med deg!!! Vi ser jo at antall smittede og døde øker for hver dag, så hvorfor i alle dager skal vi omgås med folk?! Gir absolutt ingen mening! Karantene eller ei! Jeg har ikke vært i pålagt karantene, men frivillig. Og det skal jeg fortsette med så lenge det behøves! Dette varer jo bare lengre hvis folk er så egoistiske! Selvfølgelig er det veldig sårt at jeg sitter her alene i en liten leilighet, og at det ikke blir noen påske med familien, men sånn MÅ det være nå! All ære til dere som jobber i helsevesenet! Dere er virkelig noen helter!
            Fy søren! <3

      1. Du overdramatisere
        Dei som er friske må da få liv til å gjøre hva dei vil og dei som er sjuke kan holde seg inne

        1. Er enig med kommentarene til sykepleieren her. Anbefaler alle å lese/være oppdatert på fhi.no.
          Selv om man er frisk så bør man følge de anbefalingene som står.
          Ha en din dag👍😄😷

        2. Poenget er jo at veldig mange ikke vet at de er smittet, og kan dermed smitte veldig mange andre hvis de sprader rundt og lever akkurat som før! Man skal holde seg hjemme så langt det lar seg gjøre! 🙂 Ta vare <3

        3. I: Den var drøy! Så enkelt er det ikke! Vi får bremset dette raskere om ALLE holder seg hjemme! Mange kan være smittet uten å vite det! Da går de rundt å smitter andre da…! Det merkes at det er en del unge lesere her altså… Ikke like mye konsekvens tenking på de…

      2. :-):-) ikke kall noen egoistiske uten og vite hva du sier. Jeg følger alt og gjør alt som jeg skal. Og hadde jeg vært det minste snufsete eller forkjølt så hadde jeg ‘stengt meg inne’. Man må handle mat og må ha frisk luft, sånn er det bare. Basta. Hadde det kommet et nytt slikt ‘corona virus’ om et år, så måtte myndighetene gjort ting annerledes uansett. Landet har ikke RÅD til en slik økonomisk påkjenning igjen. Det går neden om med det meste. Til slutt sitter vi her og må bygge opp landet igjen, som etter krigen.

    3. Hei Isabel!
      Dette er første gang jeg kommenterer her, men leser bloggen din hyppig. Slik jeg ser det er det veldig mange som er opptatt av å finne et eller annet å hakke på deg for og det i seg selv er litt tragisk. De samme menneskene som anklager deg for å ha gjort ditten og datten er ofte folk som selv har andre på besøk osv. Jeg mener at du fint kan besøke familie og treffe venner etter karantene så lenge du tar forhåndsregler som å ikke besøke folk i risikogruppen o.l
      Ellers skal alt annet gå helt fint, men det anbefales å være mest mulig hjemme og unngå kollektivtransport.
      Nå som jeg først kommenterer vil jeg bare si at du har vokst utrolig mye som person og at du virkelig har blitt en blogger jeg har stor respekt for❤️
      Er det en blogger jeg faktisk forsvarer under en diskusjon, så er det deg. Man kan se at du er god tvers igjennom.

    4. Hei vakre, gode Isabell! At du i det hele tatt må forsvare deg for å kunne finne på og ha besøk under karantene viser hvor hardt folk må rakke ned på andre for å ha det bra med seg selv<33 Jeg er ikke lenger i lovpålagt karantene selv, men passer på og gå ut minst mulig, ha god avstand og god hygiene. Er kun med faste 1-3 venner og de i familien min som er verst utsatt prøver jeg og sitte lengre unna💕 viktig at vi ikke lar dette viruset ta overhånd både på psyken og det fysiske. En tur ut i marka med en venninne er en god avbrekker hvor du får lufta både kropp og sinn!!! Varme og gode hilsener til deg!

    5. Er ikke i karantene så jeg går ennå på jobb hver dag og går i matbutikken! Har holdt meg unna alle jeg møter på og er nøye med hygiene. Tenker man kan omgås med familie om man må, men unngå klemming og nærhet😊

    6. Om du og familien din begrenser dere til den innerste sirkelen så er det ikkje noe problem å være sammen så lenge alle er friske og ingen er satt i karantene av lege eller pålegg fra myndighetene. Det er viktig for den mentale helse å være sammen med dine kjære. Barn som lever i to heimar får lov og flytte fra heim til heim, så er det heller ikkje noe problem at du er sammen med dine. Flytt inn til hu mor eller ha overnatting av søsken du. Nå må seriøst folk slutte å være så opptatt av å leke politi. Om det er et ønske å være etterforsker, anbefaler eg å søke på politihøgskolen så fort som mulig… men dei bør litt mer oppegående enn dei som kommentere dritt her. Gled deg t frisk luft! 💞

    7. Klart du kan møte familien din når karantenen er over ! Skulle bare mangle. Du har utført oppgaven til punkt og prikke. Klapp på skulderen til deg !

      1. Jeg syns vi som er i frivillig karantene fortjener en minst like stor klapp på skulderen som de som er pålagt karantene! Vi innser alvoret på egenhånd og trenger ikke at noen må bestemme over oss for å ta et fornuftig valg!

    8. Fin familie er ikke i karantene, men hvis vi skulle vært med noen (som vi prøver å gjøre minst mulig) så måtte det vært ute og ikke mange om gangen. Bør også være 1 meter avstand.

    9. Hei. Etter sist pressekonferanse ble det opplyst at man helt fint kunne besøke venner og familie så lenge man begrenset hvor mange man var. Dvs at du fint kan besøke mamma eller gå tur med en venninne så lenge dere alle er friske og ikke dere sitter/går oppi hverandre. Det florerer av rykter og meninger der ute, myndighetene oppfordrer folk til å komme seg ut og til å ikke isolere seg helt. Fjell FHI og regjeringen sine sider for sikker og god info og ikke lytt til hva alle sier. God helg ❤️

    10. Vi har hatt Ungkaren i tre sesonger her for en hel del år siden. 2003-ish var vel første, tenker jeg.

    11. bestefaren og bestemoren min har fått corona:( det ville ikke skjedd om alle oppholdt karantenen sin og holdt seg hjemme, så virkelig jeg har så mye respekt for deg at du holder deg hjemme!!

    12. Har du ikke mer enn 4 dager igjen av karantene? Er jo 14 dager karantene fra du kommer hjem fra utlandsreise?

      1. Ja, og i og med at hun kom hjem på tirsdag for snart 2 uker siden, så har hun karantene t.o.m tirsdag (lørdag, søndag, mandag, tirsdag = 4 dager).

    13. Jeg ble ferdig med min karantene tid i går, har ikke besøkt familie eller venner selv om jeg naturligvis savner dem. Vi bruker FaceTime, skal uansett karantene eller ei opprettholde 1 meters avstand ute og 2 meter avstand inne (gjelder dog ikke personer som bor i samme husstand). Om dere holder avstand, og ikke blir en større gruppe enn på 5 personer så er det ok. Bare å følge det myndighetene sier..

    14. Besøker aller nærmeste familie som jeg vet har sittet i karantene og er symptomfri 🙂 har en sønn på 3 år så han får nå møte 2 venner som også er ferdig med karantene og er helt frisk. Det er rådet vi har fått fra både lege og bhg. Ellers holder vi oss unna offentlige plasser hvor vi vet eller ser at det er mange folk, lekeplasser, og helst butikk. Bestiller mat om mulig, men her jeg bor er det altså EN matbutikk man kan bestille av og det er en ukes leveringstid :/ så går innom butikken om vi MÅ!

    15. Når du ikke er i karantene så kan du omgås med familie, man skal kunne få møte venner og familie så lenge du følger reglene som er og ikke være mer enn fem personer sammen og holde 1-2 meters avstand, dette gjelder ikke familie du bor med. Du kan omgås med venner så lenge du følger dette, du kan gå på butikken og kjøpe mat så lenge du tar hensyn til de rundt deg. Du skal ikke isolere deg selv det er ikke godt eller sunt for noen, de som sier det ikke er lov og omgås med mennesker og gå ut av huset tar helt feil. Vi er ikke isolert men vi må være hensynsfulle og følge regler, og være mer hjemme men dette betyr ikke at du ikke kan gå ut og omgås med andre. Norge er ikke i isolasjon! Les mer om det på nett. Du kan fulgt mulig gå ut av huset dit når du ikke er i karantene. Resten som sier noe annet har ikke fått med seg reglene for dette.

    16. Hold deg hjemme selv om du ikke er i karantene❤️ Jeg har hatt skole hjemme nå i to uker, og har vært ute og gått tur hver dag, ofte med to faste venninner. Det er viktig å være med så få som mulig! Denne dugnaden må vi ta! Dra også på butikken så lite som mulig. Ta gjerne en ukeshandel🌸Klem

    17. Om familien din kun har omgått hverandreuten å være eksponert for andre mennesker skulle eg tro at det går fint.. Men følg med på helsedirektoratet sine sider og følg anbefalinger derfra… Eg tørr ikke besøke nærmeste familie men det er fordi eg har en baby på 16 dager hjemme…. Eg er livredd for hun….

    18. Jeg har frivillig karantene, men flyttet hjem til familien så jeg kan gjøre det her. Jobber også hjemmefra så jeg møter nesten ikke folk egentlig. Har tatt meg “lov” til å gå tur/ta kaffe med avstand med venner, men har holdt meg til én venninne foreløpig. For meg føles det ikke så godt på samvittigheten å møte andre for kosens skyld fordi konsekvensene potensielt kan være så store, og jeg merket at jeg ble mye roligere når jeg tok valget om å treffe så få som mulig – fordi jeg var SÅ stresset for å smitte noen. Så det var det beste for meg, men jeg tenker at du må kjenne på dine grenser selv 🙂 Og vær kreativ – veldig mye kan gjøres utendørs <3

    19. Verken jeg, eller min familie er/har vært syk. Har heller ikke truffet venner. Men vi har ikke møttes siden dette startet, og vi skal heller ikke møtes foreløpig. Vi tar dette svært seriøst. Jeg har kun vært på butikk når jeg må. Jeg blir her hjemme alene hele påsken jeg. Men det skal jeg fint klare. Da har jeg fullstendig god samvittighet iallefall! Jeg vil ikke være en av de som evt. smitter en person som dør av det! Jeg syns helt ærlig alt for mange tar dette for lett. Vet du at i teorien kan en 1 person smitte ca 50 personer? Jeg hører at en del folk sier de treffer 2-3 stk. fast f.eks. Hva hvis alle gjør det??? Det blir MANGE personer tilsammen det! Hvis jeg hadde truffet 2 fast, som treffer 2 andre fast o.s.v… Da hjelper det ikke stort altså! Stay the fuck home!

    20. Jeg kan ikke risikere å se familien nå. Samboeren min jobber på søppelfylling, og der er det masse masse kunder hver dag. Han kan aldri vite med 100% sikkerhet hva han tar med hjem. Jeg har vært på butikken noen ganger, og noen bare driter i oppfordringene og går oppi deg. Så nei. Jeg er bare inne så mye som mulig, savner familien, men vet at ikke jeg skal drepe dem iallefall.

    21. Det er noe rart her, sars og mers virusene var adskillig mere dødlige, men det var ikke slike tilstander da…

      1. De var heller ikke like smittsomme som korona. Derfor var det enklere å «slå» dem ned med effektive tiltak.

    22. Du kan flytte hjem til familien din og være i «frivilligkarantene» der. Og gå turer osv men holde deg unna folk. Jeg tror det er bedre om du flytter hjem til familien din, og bor der. Skjønner virkelig at det kan være så trist og være alene denne tiden her. Og hvis du ikke har noen symptomer, og familien din ikke har det heller. Så kan du godt flytte inn til de, det bestemmer du helt selv!❤️ Venner bør du unngå og treffe inne, men du kan treffe de med en meters avstand og være ute å gå en tur feks. Lykke til med resten av karantenen og tiden etter på!❤️

    23. Må bare skyt inn at til syvende og sist, går det på: hva har du samvittighet til??? Tar du sjansen på å være med å spre evt. smitte slik at folk dør? At dette blir svært kritisk, og veeeldig langvarig? At vi ikke har respiratorer nok?
      At flere enn nødvendig mister jobbene sine? De som er i tvil på hva de skal gjøre må stille seg disse spørsmålene…

    24. Er mest mulig hjemme. Treffer minst mulig folk og kun utendørs på avstand. Gjelder også familie og nære venner. Unntaket er når jeg er på butikken, da blir det avstand til andre innendørs. Drar mye mindre på butikk enn før.

    25. Myndighetene har sagt at dersom man er frisk og ikke i karantene kan man omgås noen få. Men at det da skal være de samme folkene. Dette slik at hvis noen av dere blir dårlige har dere god oversikt over hvem som kan ha blitt smittet. Du kan derfor være med familien din, men er kanskje lurt å begrense det til dem og heller treffe venner på FaceTime 🙂

    26. Folk har for lite å gjøre på, så da må de få ut frustrasjonen sin somewhere… Slitsomt at det ble deg!

      I forhold til ‘å frivillig distansere seg’, er jeg ganske god. Men så er jeg så heldig å være både introvært, sykt hjemmekjær, ha samboer, to kaniner og en katt til å underholde meg med. Hehe! Med det sagt holder jeg meg stort sett hjemme, og har ikke sett vennene mine siden tiltakene ble satt inn den 12. Mars. Det ér jo lov å gå på tur sammen, men dette har jeg bare gjort én gang, og det føltes nesten feil – for det er så mange mennesker i Marka nå at det er sikkert tryggere å henge på Karl Johan.

      Det skal sies at om jeg hadde bodd så nære familien min som du gjør, hadde jeg helt sikkert endt opp med å besøke dem (så lenge ingen er i riskikogruppen). Jeg bor på andre siden av landet fra min, og kjenner at det er skikkelig sårt å ikke kunne være i nærheten dersom noe skulle skje (at fylkene stenger grensene, at noen blir syke, etc). Dessuten frister det å se på at de kan henge på fjelltopper omringet av ingenting annet en menneskefri natur, og det sliter litt på psyken at jeg sitter midt i Oslo sentrum og ikke kan være ute i naturen jeg er vokst opp i.

      Syns uansett det er dritbra at du tar karantene på alvor og snakker såpass mye om dette. Takk!

    27. Folk mener og sier mye forskjellig når det kommer til hvordan man burde leve i disse tider, men tenker at det beste er å lese og holde seg oppdatert på regjeringen.no og fhi/helsenorge og hva som blir lagt ut der av info/regler og deretter følge dette.
      Heier på deg Isabel !! Lykke til med de siste dagene i karantene. :))

    28. De som er bærere av corona føler seg enten litt smådårlige, eller vondt i halsen. Det er ytterst sjelden at smittede er 100 prosent symptomfrie. Så hvis alle friske hadde jobbet og vært ute og alle i risikogruppen, syke, forkjølte osv holdt seg hjemme så kunne mye vært gjort. Så forleden ei dame på butikken her om dagen som hadde ei datter som gikk og slikket på frysedisken inne på Rema. ( Altså, smittekilde: ikke ta med barn i butikken nå) En annen episode : En voksen man sto og tittet på kjøttpålegg, og dro frem lommetørkelet og snøt seg over all maten, og tok på varer etterpå uten og sprite hendene. Så ting hadde vært mye bedre fra starten av om folk ikke hadde vært så j*grisete! Og tilbake til en annen ting, hva om det kommer et nytt rasktspredende virus om 1 – 2 år, da måtte myndighetene i landet gjort alt helt annerledes. Vi har IKKE råd til og takle dette på samme måte som nå. Alt stuper økonomisk, restauranter går konk i bøttevis, vi tømmer oljefondet samtidig som alle enmannsforetak og bedrifter sliter som katta. Og vi har null garanti for at det ikke kommer sånne virus år etter år. Og da MÅ alt gjøres annerledes alikevel.

    29. Endelig ferdig med karantene, gått fort men treigt :p dro rett til mamma og pappa!

      Holder avstand, ingen klemmer, vasker hender ofte og har alltid antibac med. Så lenge ingen har symptomer og er flinke og vasker håndtak og såpepumpe etc regelmessig skal det gå greit for vår del.

      Vi velger fremover å holde oss mest mylig hjemme og kun inkludere ytterst få i besøksringen vår og å være mest mulig ute om vi skal treffe disse som da er kun foreldre og søsken. Dessverre får vi bare dra på avstandsbesøk til besteforeldrene våre hvor vi da kan snakke litt ved at de står på verandaen eller i døren mens vi holder god avstand og heller ringer oftere og sender sykt mange snapper (elsker at 90åringen har snap og facebook!).

    30. WOOOOW .. haha Isabelle , åå lese igjennom kommentarfeltet ditt er slitsomt og har mye negativitet fra I og fra hun Elena osv.  

      Hun som er sykepleier har nok mer peiling på hva som faktisk skjer på sykehuset og ser mere Koronatillfeller enn hva noen av oss gjør.  Har en venninne som er sykepleier og hun er utslitt , jobber dobbelt opp for å gi det norske folket den hjelpen vi trenger. Så spydige kommentarer eller leke “egoistisk ” er ikke noe vits her inne vell??

      For å svare på ditt spørsmål Isabelle =) Så har jeg sittet hjemme ( permittert) i snart over 4 uker .. har gått litt turer med med vennene mine , men da holder vi 2 meter avstand fra hverandre og det er det. Mine foreldre er ganske gamle dessverre så de er veldig utsatt så jeg tørr ikke å møte dem eller gå tur med dem. Min annbefaling er , facetime , tlf og gode samtaler på messanger og andre sosiale ting.

      Jeg kjenner veldig til mental helse da jeg sliter utfattelig mye med angst. Men min Idee for å gjøre hjemmet ditt litt mere koseligere og kanskje hyggelig å være ” alene ” er å kjøpe : Stearinlys , finne frem kokeboken å lage mye god mat ( lære seg å lage mye god mat , for nå ha man tid til det å ) . Kjøpe iskrem fordi det er alltid kos med is. Begynne med et prosjekt , feks male? finne frem en god bok med musikk i bakgrunnen, Gønne på med alle filmene som man har hatt lyst til å se men ikke har fått tid til. OG ikke  M I N S T  kjøpe inn 1- 5 flasker med noe godt å drikke og som du kan ha en stund så du kan ta deg et glass rødt til middagen eller hvitvin til filmen , eller HEY hvis man vil være litt extra cray cray så kan man drikke begge ( med måte såklart) mens man har quiz / bingo( haha ja nå følte jeg meg gammel) på facetime med de beste menneskene du kjenner <3

      Husk du er ikke alene i dette og tro meg jeg syntes det var deilig å bare skrive dette til deg fordi .. jeg kjeder meg og nå ligger de fleste å sover mens jeg ser film og spiser iskrem haha. Uansett ta vare på deg selv og alle andre også her og være snille mot hverandre. Sender varme tanker <3

        1. Tror du virkelig det er SÅ enkelt??? Man kan jo være smittet uten å være det, så går du rundt å smitter!!! Huff… Det beste er om ALLE hoder seg hjemme!

            1. Det kan gå inntil 14 dager fra man blir smittet til man får symptomer. Man kan smitte andre før blir syk/får symptomer. Slutt å spre falske ryker. Det er en grunn til at 14(!!) dagers karantene er greia.

            2. Det stemmer overhode ikke! Se nyheter og les deg opp kjære deg! Du kan fort være en av de smittede om du tar dette så useriøst! Og da håpe jeg virkelig du holder deg hjemme!

            3. Helsepersonell : forresten så har eg vært inne i 2 uker uten en eneste jævla symptom så da kan man gå ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg