TANKER FØR LEGGETID

TANKER

💭 Jeg så på et intervju av Kim K i går, og jeg blir altså så fascinert og inspirert hver gang jeg hører på henne. Jeg synes hun er så sjukt sterk og ambisiøs. Hun er helt klart den mektigste businesskvinnen jeg vet om. What a power woman!

💭 Denne halloweenen ble litt vel kjedelig. Det var min siste dag i karantene i på lørdag, så derav var jeg hverken sosial eller gjorde noe som helst. Jeg lå på sofaen, koste med Gucci, spiste, tente lys og generelt bare ventet på at dagen skulle være over. Jeg hadde så klart ikke dratt på noe fest uavhengig av karantene eller ei, men det hadde jo vært hyggelig å hengt med en venninne eller to.

💭 I morgen har jeg et super spennende møte sammen med managementet mitt og en person til. Jeg er skikkelig spent!!!

💭 I går fikk jeg info om noe som ga meg en deilig følelse av at karma is a fucking bitch…. 🙂

💭 Jeg husker hvordan jeg var litt nervøs når jeg skaffet meg Gucci. Jeg tenkte på alle slags mulig tanker, som for eksempel om jeg hadde tatt det riktige valget om å ta på meg ansvaret for en valp med tanke på min hektiske hverdag. I går da jentene kom over på jentekveld, snakket vi om hvor fantastisk alt har vært siden jeg fikk han. Jeg har på ekte ikke angret eller følt noe som helst negativt siden dagen han flyttet inn. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig og takknemlig over å ha fått meg en firbent bestevenn for mange år frem i tid. Han er den beste avgjørelsen jeg har tatt på åresvis, og herreguuud så digg det er å sitte igjen med den følelsen! Så klart krever han jo mye tid og mye arbeid (spesielt nå i starten som han er valp), men det er uten tvil verdt hvert eneste sekund. Elsker han så høyt at det seriøst gjør vondt!!!

💭 Det er så utrolig hyggelig med alle tilbakemeldinger på serien, dere! <3 Fy søren, det har vært helt surrealistisk og vanskelig for meg å begripe at dere har tatt den så godt i mot og ikke minst all kjærlighet og forståelse dere har gitt meg. For evig takknemlig, og vit at jeg ikke tar dere for gitt et eneste sekund. Tusen takk for at dere er dere! Sesongen er jo over, men du kan se alle de 15 episodene på Tv2 Sumo.

💭 Jeg har fortsatt ikke pakket ut av kofferten etter Stockholm-turen. Jeg skammer meg… Please si dere også er sånn???

💭 Hva tror dere de nye innstrammingene som skal annonseres før helgen kommer til å være? Tror dere det vil bli ny lockdown? Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde vi var på bedringens vei når det gjelder viruset, men jeg har åpenbart skjønt at det langt i fra er tilfelle. Det skremmer meg. 

💭 I denne vloggen nevnte jeg helt kort i telefonen med søsteren min at jeg har hatt korona allerede, og det var det mange av dere som ikke helt skjønte hvor kom fra. Det var nok litt uheldig at det ble klippet med, for jeg er jo i utgangspunktet ikke 100% sikker. Dog var jeg helt forferdelig dårlig i mars en gang, hvor jeg da satt i karantene i to uker. På den tiden fikk man jo ikke muligheten til å teste seg slik som nå, noe jeg fikk beskjed om da jeg ringte både koronatelefonen samt fastlegen. Dersom man var i risikogruppen fikk man, men ikke ellers. Det som derimot gjorde meg veldig “sikker” på at det var korona jeg hadde, var at en person jeg hang mye med hadde fått det påvist i samme periode som vi både hadde sex og delte seng typ hver dag. Helt uvitende om at vedkommende var smittet, så klart. Og da ble jeg ikke smittet? Jeg testet meg så klart etter å ha fått vite at personen hadde fått det påvist, og deretter satte jeg meg selv i karantene til tross for at testen var negativ (slik som man skal). Man blir jo “immun” en god stund dersom man allerede har hatt viruset, har jeg skjønt? Jeg vet ikke dere, men er det helt feil å tro at man har hatt det tidligere da? Del gjerne deres kunnskap med meg i kommentarfeltet. 

💭 Apropos punktet over – jeg skal få booket meg en test for å sjekke antistoffer i blodet mitt, som forhåpentligvis kan vise om jeg har hatt viruset eller ei. Jeg er bare veldig nysgjerrig, egentlig.

22 kommentarer
    1. Det er ikke noen garanti for at du har antistoffer selv om du har hatt korona tidligere.. vær så snill å pass på så du ikke sprer falsk info. Selv om du formulerer det som ett spm er det mange som tar det som fakta, og er med å spre forvirring rundt de reglene som er satt. Dette er spesielt gjeldene blant din målgruppe, som kanskje leser mer blogg/insta enn fhi og pressekonferansene fra regjeringen.

    2. Jeg hadde også corona i mars, men utviklet ikke antistoffer. Dvs at jeg kan få det igjen, og jeg kan smitte andre igjen. Ettersom viruset er såpass nytt vet man for lite om utviklingen av antistoffer, hvor lenge man har antistoffer, osv. Du kan altså ta blodprøve i morgen og få beskjed om at du har antistoffer, men de kan godt være ute av kroppen neste måned. Derfor må alle forholde seg til restriksjonene, uavhengig av om man har hatt viruset eller ikke. Dette er dritt, og vi lengter alle tilbake til en normal hverdag, men hold ut! Avstand, hygiene, få nærkontakter, små og faste grupper osv er helt avgjørende for at vi alle skal komme oss raskest mulig gjennom dette <3

    3. Kun mulig å spore antistoffer maks 3 mnd tilbake i tid desverre. Var hvertfall det jeg fikk høre. Er også sikker på jeg hadde det selv i mars, var ikke så dårlig, men ble så sinnsykt tappet for energi, helt ulikt slik jeg er til vanlig. Litt kjipt å aldri på bekreftet eller avkreftet mistanke.. men vi får krysse fingrene på at denne pandemien snart forsvinner for godt!!

    4. Bare og holde seg hjemme Isabel,hvertfall for dere som bor i Oslo!Vi har fått fire tilfeller her i Vest Agder også,og her er jo folk livredde for å få det!Har selv en får som ikke overle er om han får det,så her må vi være veldig forsiktige!!!

      1. Isabel, det er ikke alle som danner antistoffer som har hatt antistoffer. Også mye delte meninger om det har noen nytte for seg, men du kan jo alltid ta en test. Har du antistoffer har du def hatt covid. Men mange som har hatt covid får ikke det. Uten at vi vet hvorfor noen aom har hatt covid går og andre ikke

    5. Hei Isabel! Man regner med at personer kan smitte andre i 48 timer før de utvikler symptomer. Tiden fra man blir smittet til man får symptomer er opptil 14 dager. Så da kan du jo regne ut selv, om du kan ha blitt smittet av personen du var mye sammen med. Ellers så er det jo antistoff-tester lett tilgjengelig nå på private legeklinikker, hvis du er nysgjerrig. Men, du må selvsagt følge regler for smittevern på samme måte likevel, selv om du har hatt viruset. Du kan ikke være sikker på å være immun. Du kan bli syk igjen, eller du kan smitte andre uten å vite det fordi du kun har lette eller ingen symptomer. Se for eksempel her: https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/koronasmitte-garanterer-ikke-senere-immunitet-1.1786279
      Ha en fin dag videre

    6. Hadde du eventuelt korona i mars har du i dag mest sannsynlig mistet antistoffene du evt hadde. En venninne av meg fikk påvist korona i april og hadde antstpffer til og med oktober. Tok nye blodprøver nå nyrlig (hun er inkludert inn i et forskningsprosjekt så hun tar blodprøver hele tiden) og fikk vite at kroppen hennes i dag ikke lenger har antistoffer. Ergo stiller hun på lik linje med alle oss andre som ikke har hatt korona.

    7. Du blir ikke immun mot corona. Personer som har hatt det en gang, har blitt påvist med corona for 2 gang. Ikke gå rundt og tro at du er immun. Ingen er det.

    8. Jeg har hørt at viruset muterer. Så selv om man har antistoffer mot viruset man hadde så kan man lett bli smittet igjen fordi viruset kan ha forandret seg og da blir man smittet igjen. Ekkelt! Pass på hverandre og vær forsiktig alle sammen ❤️

    9. Kor e boksa du har på dæ i den nyeste videoen din ? 🙂

      Leopard eller nåkka 🙂

      Æ vil haaaa den !!!! <3

    10. Du må ikke si at man kan bli immun da dette IKKE er påvist! Det finnes flere som har fått corona opp til to ganger etter å ha testet negativt. De har først testet positivt, deretter negativt for så å få det på nytt flere måneder senere. Så nei man blir ikke immun. Dette er ikke vondt ment Isabel men please vær forsiktig med å uttale deg medisinsk da dette kan få konsekvenser, og jeg håper virkelig ikke at du nå tror du er immun. Fortsett og vær forsiktig kjære vakre deg❤️ Håper ikke du tar deg nær av dette da det bare er godt ment. Btw, gratulerer med nydelige Gucci og en spennende serie som jeg slavisk har fulgt. All love✌️

    11. Det er mulig å bli smittet på ny da viruset muterer. At virus muterer er normalt i pandemi eller lignende. Dette ser vi allerede vanlig influensaviruset hvert år. Derfor man må ta influensavaksine hvert år eller være forberedt på at man kan bli syk årlig.

      Better safe than sorry. Selv om man har hatt COVID-19:
      * Viktig med korrekt munnbindbruk: Bruke munnbind i Oslo det er påbudt, som i taxi, kollektivtransport og i butikk. Skifte munnbind om kladder på det og passe på at nese og munn blir dekket. Hvis man bruker tøymunnbind i stedet for engangsmunnbind vaske på 60 grader.
      * Avstand: En meters avstand så langt det går.
      * Benytte seg av desinfeksjon når man er ute, unngå å ta på varer man ikke skal kjøpe. Vaske seg grundig på hendene hver gang man kommer hjem vurdere å la være å bruke ringer da det er uhygienisk. Smør deg inn med god fuktighetskrem for hendene for å forebygge tørr hud og bruk en parfymefri såpe hver gang du vasker hendene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg