UKENS SPØRSMÅL

Er det sant at du ble sett med eksen din i forrige uke? Det stod på Jodel.

– Absolutt ikke. Har ikke kontakt med mine ekser. Morsomt hva folk får seg selv til å finne på, ass! Jeg slutter aldri å forundres haha.

Hvilke hårprodukter bruker du?

– Shampoo, hårkur og balsam fra Shu Eumura. Hårolje fra Bjuwti.

Du kledde deg alltid i nydelige kåper og hæler før. Savner du ikke den mer classy stilen du hadde før?

– Åh, det var lenge siden! Hmm… Jeg savner det nok ikke helt, nei. Det er ikke min stil i dag, og derfor tror jeg jeg hadde følt meg litt ukomfortabel i så “classy” stil nå. Derimot liker jeg jo å pynte meg, men jeg hadde ikke kledd meg sånn til hverdags i dag, slik som jeg gjorde før.

Hvordan er livet etter Skal Vi Danse?

– Litt godt, litt trist og litt tomt. Deilig å være tilbake til det vanlige liv, men så klart er det trist at det fantastiske eventyret er over. Det var tross alt en del av livet mitt i tre måneder. Det tristeste med det hele er at jeg ikke kommer til å se alle de fantastiske menneskene like ofte mer. Det gjelder både deltakere, dansepartnere og alle som jobber i produksjonen. For et eventyr det hele har vært!

Har du noensinne blitt svindlet?

– Nei, takk gud for det. Jeg har derimot lånt bort penger som jeg aldri har fått tilbake, og det var snakk om et par tusenlapper.

Hadde du kunnet delta på EOTB?

– Ikke en gang for 5 millioner. 😅 Jeg ser ikke for meg hva jeg skulle dit å gjort. Være innestengt i en villa, hvor jeg må være rundt mine ekser, lage masse drama… For hva? Det er jo ingen hensikt med programmet. Det er ikke en konkurranse og man vinner absolutt ingenting. Jeg liker derimot å se på den svenske versjonen, den synes jeg er underholdene – MEN jeg kunne ikke blitt med selv. En fun fact er at jeg har blitt spurt til å delta i den svenske de to siste årene. Senest i år. Jeg takket fint nei.

Har du en annen jobb ved siden av bloggen?

– Jeg jobber jo en del med TV også, og mine sosiale medier ved siden av bloggen.

Betaler du mindre i måneden nå når du eier, enn når du leiet?

– Nå betaler jeg jo ned på mitt eget lån, istedenfor på noen andres. Min forrige leilighet leiet jeg for 30.000 kroner i måneden, og nå betaler jeg litt mindre, ja. Jeg har derimot valgt å betale mer enn jeg “må” i måneden på lånet mitt, fordi jeg vil bli fortere ferdig med nedbetalingen. 

Spiser du mye sunt?

– Overhodet ikke. Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva jeg putter i meg, spesielt ikke når det kommer til at ting må være “sunt”. 

Er Mamma Raad din biologiske mor?

– Ja. <3

Er du ferdig innflytta nå?

– Nja. Halvveis. Jeg venter fortsatt på alle møblene, bortsett fra senga og nattbordene. Jeg venter tålmodig på resten, og jeg kan seriøst ikke vente til alt er på plass! Da kommer det en house tour på YouTube!! 😍

94 kommentarer
    1. Var jeg som spurte om eksen din angående det som stod på Jodel, var ganske sikker på at du ikke har hengt med han, ville bare få det bekreftet 😍 Du er 722881 ganger bedre enn han og husk alltid at du er en queen! Gleder meg utrolig mye til å se leiligjeten 💜

    2. Jeg savner da du var veldig aktiv i kommentarfeltet:(:( er dette noe du ikke gjør fordi du ikke har tid? Eller liker du ikke å henge der pga (eventuelle) stygge kommentarer? 💛

      1. Hei Stine! Jeg har det veldig travelt om dagen og rekker dessverre ikke like mye som før, men i blant tar jeg en runde hvor jeg svarer ordentlig på kommentarer – slik som nå. Klem! <3

    3. Svar på spørsmål om Benjamin da!! Ikke bare at dere er venner men er dere eller holder dere på å bli kjærester??! Vi har vært på pinebenken lenge nå!

    4. Du ser SÅ godt ut for tiden, Isabel! Og at du har lagt på deg er kjempeflott å se. 🙂
      Så på innlegget der du handlet inn matvarer, og der er tegningen på hvorfor du har lagt deg ut. 🤗
      Gode svar på spørsmålsrunden. 🙂Stå på videre, vakre. 😍

      1. Hei Bente. Nå vet ikke jeg om din kommentar er ment som frekk, men jeg må si at det stikker hos meg ettersom at jeg har slitt med alvorlig anorkesi i flere år. Jeg er riktignok frisk – heldigvis – men kommentarer som dette, som går på at jeg har gått opp i vekt, synes jeg er direkte unødvendig å skrive til en annen person.
        Det å kommentere noen andres vekt trodde jeg var normal folkeskikk å ikke gjøre. Håper at du egentlig ikke mente noe vondt, og jeg ber for at du tenker deg om to, kanskje tre, ganger til neste gang du vil kommentere noen andres vekt og kropp.
        Ha en fin dag.

        1. Tror ikke kommentaren var ment som frekk. Men skjønner akkurat hva du mener Isabel. Flere har sagt det samme til meg og jeg merker det r veldig ukomfortabelt, ikke at det r noe dårlig elr no liksom, men har også slitt mye med spiseforstyrrelser tidligere♥️
          Ilu

          1. Nei, det kan godt være at den ikke var ment som frekk, men jeg synes bare at det er så sjukt unødvendig å kommentere andres kropp – uansett om det handler om nedgang i vekt eller at man har lagt på seg. Jeg ser bare ikke poenget, og synes personlig at det er veldig kjedelig.

            1. Helt enig isabel 🙂 om man så har gått opp i vekt eller ned så syns jeg ikke det er greit å kommentere. Det er ikke noen andre sin sak. Deg er ofte veldig privat for mange. Jeg feks gikk ned mye i vekt for noen år siden og jeg syns det var flaut å gå ut og få høre “så fin du er blitt” “så flink du har vært” osv. Rett og slett flaut å tenke over hva de da har tenkt FØR! Var fin før og jeg. Flink før og. Har sykdom som gjør ting svært vanskelig å være i bevegelse. Nevner man det selv eller kjenner personen såpass godt at man vet hva man kan si så er det greit <3 Men ellers syns jeg det er helt unødvendig og nevne 🙂

            2. Men syns det er rart du blir så sur av at noen sier du har lagt på deg som om det skal være noe negativt, også er det noen som kommenterer du har blitt mer muskuløs etter skal vi danse eller du er like tynn som alltid og plutselig er du helt sånn «takk klem isabel» liksom, og det var obviously ment snilt når hun sier du ser bra ut for tiden og du har lagt på deg, hu sa ikke du hadde blitt tjukk.

        2. Det er vel positivt ment når veldig tynne jenter endelig klarer å legge på seg litt og får litt former? Hun skrev ikke at du så feit ut, eller dårlig ut. Hun skrev at du ser bra ut, fordi det ser ut som om du har lagt på deg litt. Trenger ikke å være fett, du har jo trent hardt den siste tiden, og jeg er enig med hun over, du ser litt kraftigere ut på en sunn og veltrent måte. Kroppen din ser strammere ut, og armene mer markerte.

        3. Isabel jeg håper du vet hun kun sa det for å kamuflere noe hun vet sårer, og prøvde å få det til å se «hyggelig» ut… vi ser alle at du IKKE har lagt på deg. Tidenes mest latterligste kommentar Bente. Hilsen tidligere anorektiker og nå psykolog 🙂

        4. Ja ærlig talt for noe tull. Jeg synes du ser tynnere ut. Så idiotisk å si. Må være for å være kjip at man skriver noe så tåpelig . Spes når hun er tynnere.

            1. Snakker du til meg? Altså man skriver vel ikke til en tidligere anorektiker at hun har lagt på seg? Da tenker jeg at uansett hvordan du skriver det så er ikke det greit. Det er ondsksaosfullt og idiotisk. Hun ser jo helt lik ut. Nå får folk fader meg ta seg sammen. Huslyden psykiatrisk sykepleier som har jobbet mye med spiseforstyrrelser. Tenker at man aldri bør kommentere vekt uansett om det er vektoppgang eller nedgang!

        5. Men hva er det du leser som jeg ikke klarer å se? Det er jo et kompliment fra første til siste ord.
          Om du har lagt deg ut så er det nok pga treningen og dansen, noe du har hatt så godt av! Tenk hvor fit og flott du blir om du opprettholder treningen. Håper virkelig du gjør det, se på Kim, ditt store forbilde hvor hardt hun trener. Absolutt bra for kropp og sinn, nå har du i tillegg fått bygd litt muskulatur som gjør det lettere å komme igang med treningen 🙂

          1. Vekten til andre trenger man ikke kommentere uansett, verken ene veien eller andre. Spesielt når alle som følger Isabell VET at hun har slitt med spiseforstyrrelse. Skjønner ikke behov for å kommentere andres vekt uansett, har ingenting med vår verdi som personer å gjøre.

            1. Hei. Du ser bra ut, definitivt ! Men en ting du må tenke over før du reagerer og sier at folk ikke skal kommentere kroppen din, er at du lever jo på kroppen din. Du får klær du skal promotere, og de ser råbra ut på deg og kroppen din, og det er derfor du får alle pengene du får. Du lever av å vise deg frem. du har selv hatt veldig mye fokus på utseende og det er det du lever av om dagen. Når du lever av å vise hvor bra kroppen din ser ut i klær og hvor bra du ser ut generelt, og har valgt være en offentlig person, kan du ikke mene at folk ikke burde kommentere det, du oppfordrer jo til at d blir et tema med så mange bilder av kroppen din, sikkert 90% av alle poster har et kroppsbilde eller mer for å promotere klær og da også din egen kropp 😊 var sikkert frekt ment den kommentaren men du kan ikke si du ikke vil folk skal kommentere kroppen din. Slutt å legg ut bilder av den da 🙂 tråler du etter gode kommentarer og hvor fin du er må du også godta de som er sjalu og skriver dårlige kommentarer.

            2. Hei. Du ser bra ut, definitivt ! Men en ting du må tenke over før du reagerer og sier at folk ikke skal kommentere kroppen din, er at du lever jo på kroppen din. Du får klær du skal promotere, og de ser råbra ut på deg og kroppen din, og det er derfor du får alle pengene du får. Du lever av å vise deg frem. du har selv hatt veldig mye fokus på utseende og det er det du lever av om dagen. Når du lever av å vise hvor bra kroppen din ser ut i klær og hvor bra du ser ut generelt, og har valgt være en offentlig person, kan du ikke mene at folk ikke burde kommentere det, du oppfordrer jo til at d blir et tema med så mange bilder av kroppen din, sikkert 90% av alle poster har et kroppsbilde eller mer for å promotere klær og da også din egen kropp 😊 var sikkert frekt ment den kommentaren men du kan ikke si du ikke vil folk skal kommentere kroppen din. Slutt å legg ut bilder av den da 🙂 tråler du etter gode kommentarer og hvor fin du er må du også godta de som er sjalu og skriver dårlige kommentarer.

            3. Hei. Du ser bra ut, definitivt ! Men en ting du må tenke over før du reagerer og sier at folk ikke skal kommentere kroppen din, er at du lever jo på kroppen din. Du får klær du skal promotere, og de ser råbra ut på deg og kroppen din, og det er derfor du får alle pengene du får. Du lever av å vise deg frem. du har selv hatt veldig mye fokus på utseende og det er det du lever av om dagen. Når du lever av å vise hvor bra kroppen din ser ut i klær og hvor bra du ser ut generelt, og har valgt være en offentlig person, kan du ikke mene at folk ikke burde kommentere det, du oppfordrer jo til at d blir et tema med så mange bilder av kroppen din, sikkert 90% av alle poster har et kroppsbilde eller mer for å promotere klær og da også din egen kropp 😊 var sikkert frekt ment den kommentaren men du kan ikke si du ikke vil folk skal kommentere kroppen din. Slutt å legg ut bilder av den da 🙂 tråler du etter gode kommentarer og hvor fin du er må du også godta de som er sjalu og skriver dårlige kommentarer.

            4. Hei! Jeg kan nok ikke helt si at jeg forstår poenget ditt, for det er ikke akkurat slik at å promotere klær betyr at jeg viser frem kroppen min? Når jeg promoterer klær, er det klærne jeg viser frem. Ikke kroppen min.

        6. Kjeven min detter ned i bakken av å lese svaret ditt.. Her snakker vi sosiale antenner som helt er borte Isabel. Du ser jo at jenta prøver å komplimentere deg og legger på fine emojis. Svaret ditt er så ironisk – du sier at du har slitet med anoreksi og da er du selvfølgelig syk og OFTE “sykelig tynn” og når du faktisk ser normal og “frisk” ut og noen kommenterer det så skal du ta det til deg på den måten? Herregud, noen skriver at du ser kjempefin ut og vekten begynner å komme til bedre og du sier at det stikker hos deg. Er kanskje ikke normalt å gå på gata å kommentere hvem som helst sin vekt, men når du først er en offentlig person, du legger bilder ut av deg i alle typer klær, bikini. Du livnærer deg av dette, da må du forvente kommentarer og det var ikke en frekk kommentar engang. Herregud, jeg er sjokka. Love 💞

          1. Her handler det ikke om frekk eller positiv kommentar, det handler om at det å kommentere vekta til noen er unødvendig uansett om man har lagt på seg eller gått ned. Det er ikke noe man trenger å kommentere, det er mer enn nok med det «så flott du ser ut»

        7. Oppfattet ikke kommentaren som frekk, derimot oppmuntrende. Hilsen en som og har hatt anoreksi og bulimi

        8. Uansett hva skal man ikke kommentere på hvordan noen som har slitt eller sliter med spiseforstyrrelsen ser ut. Til og med en kommentar som bare «Du ser bra ut» kan føles ukomfortabelt for det det gjelder. Tror virkelig ikke Isabel mente noe frekt med dette svaret. Skjønner veldig godt at det kan føles ukomfortabelt for deg Isabel å få kommentarer på hvordan du ser ut. Selvom jeg ikke tror Bente mente noe frekt med det, men det er vanskelig for de som ikke har opplevd det samme som deg å skjønne. Å kommentere på hvordan noen som har slitt med spise forstyrrelser ser ut kan bare forsterke det. Skjønner deg utrolig godt!

        9. Dette er ikke vondt ment, men føler det ville vært et svar en anorektiker/en med spiseforstyrrelser ville svart i forsvars posisjon for “vekten” sin.
          Det var en veldig positiv kommentar, Som sa at du ser godt ut! Så du tvistet den kommentaren veldig hardt må jeg si Isabel.
          Må si det var unødvendig av deg egentlig, kanskje hu “Bente” følte seg dårlig etter det svaret ditt, du må ha litt annet perspektiv her. Ikke bare se det i ditt perspektiv hele tiden.
          For hu åpenbart mente ikke noe vondt med den kommentaren.

            1. Men det er greit å si du ser bra ut fordi du har fått mer muskler? eller at du IKKE har lagt på deg?

        1. Man ser jo kroppen har forandret seg, men lagt på seg er en litt frekk kommentar. Men jeg tipper Isabell har fått mer muskler etter å ha gått fra 0t trening om dagen til 8t om dagen. Seff forandrer kroppen seg da! looking good as always, Isabel 🙏🏻

    5. Synes det er så digg at en såpass offentlig person som deg, fronter et så bra forhold til mat. «Spiser det du har lyst på», og nyter det med god samvittighet. Veldig deilig å kunne være innom en blogg uten at man blir frontet med «slik skal du spise». Tusen takk! Hilsen ei med spiseutfordinger, og som blir motivert av lære å nyte mat igjen, pga. deg.

        1. Oi snakk om å dra ting helt ut av proposjoner! Jeg har aldri sett deg spise sunn mat, det går i fjorland, potetgull, sjokolade, pizza, brus osv .. Jeg, som ikke følger deg slavisk ville aldri tenkt at det var handleposene til en anorektiker. Det var et kompliment, at du ser bra ut med litt former – noe du gjør. Noen ganger så går det ann å si takk, fremfor å angripe en som prøver å være hyggelig mot deg. Snakk om mangel på sosiale antenner 😅

    6. Se på bildene du la ut på insta 3.oktober.
      Stor forskjell på bildene fra før skal vi danse, til bildene lagt ut på slutten av skal vi danse.

      Kroppen din ser helt klart bedre ut mot slutten! Du kler muskler 🙂 ville vært jævlig stolt om jeg var deg! De beina!! Omg 🥰

        1. Her også kommenteres kroppen din, hun sier du har blitt mer muskuløs og du takker, men med en gang noen skriver du har lagt på deg klikker det jo for deg, mens her er det bare takk og takk, men kroppen blir fortsatt kommentert

        1. Skjønner ikke hvorfor du blir glad igjen når folk sier du ikke har lagt på deg, hun kommenterer jo kroppen din her

    7. Så slitsom at folk hele tiden mener noe om kroppen din og utrolig at noen,som Bente,har full oversikt over hva du har i handleposene dine!!Litt «too much»nesten!Man får være som man er;liten eller stor;like mye verdt er man uansett!Flott og sympatisk er du Isabell🙂

    8. Digger at du ikke er fanatiker på hva du spiser, du er helt lik meg!! Spiser akkurat det man vil!! Men skulle ønske jeg også kunne hatt så flott kropp som deg, du ser fantastisk ut!!😍❤

    9. Herregud da, hvor vanskelig kan det være å bare *ikke* kommentere andres kropp da? Man kan aldri vite hvordan andre oppfatter det man sier, selv om du mener det på en fin måte, eller som tull.

    10. Synes det bare er bra at du spiser det du har lyst på! Influencere nå til dags babler om ditt og datt når det kommer til mat. Du ser bra ut uansett hva du spiser.
      Det er bare gøy at du har et så positivt forhold til alle! Når du skriver i bloggen så virker du så engasjert og entusiastisk! Stå på! Ikke bry deg om folk som trekker deg ned.

    11. Hvis d r noe som skal kommenteres på her så er d hvor syyykt hår du har! Omg hva jeg hadde gjort for det håret! den glansen og fargen og tykkelsen. jeg dør for håret ditt ærlig.

    12. Nå må folk i kommentarfeltet ta seg i sammen, de som ikke fikk komentaren har ingen grunn til å skrive slike ting til Bente. Alle kan gjer feil ein gang i blant så forstår ikke problemet. Så helt ærlig Isabel så va det dårlig gjort av deg og legge den ut på den måten.

    13. Hei, Isabel❤️ Synes du er en fantastisk person og jeg ser opp til deg for egentlig for den du er, du er en person som tørr og si hva du mener og bryr seg ikke om hva de andre vil si😁 dette er noe jeg ser opp til iallefall❣️ Håper det kommer ut noen flere videoer på yt😍.
      Glad i deg mitt forbildet 😍😇

    14. Det er jo obvious at kommentaren er ment som positiv? Alle ser at det er et kompliment😊 Har sikkert noe å gjøre med at du var under en del stress da SVD var på TV, men jeg har ikke fulgt med. Dersom man er kroppsfanatiker eller har negativt syn på kroppen sin, er det klart man oppfatter andres kommentarer gjennom dette synet også – slik som at du nå evt oppfatter en slik kommentar som frekk. Derfor man skal være forsiktig med å kommentere sånt). Har man et godt selvbilde/stolt av kroppen er det klart man bare kan si takk?😊 Da vet man jo selv at man ikke er obese, og kan være med på å fjerne redselen for unge jenter om å ikke gå opp i vekt – det er faktisk helt greit! Og i mange tilfeller sunt – som ment i denne kommentaren, som tvers igjennom er positiv! La oss bare bryte tabuet om at vektoppgang er negativt, det er jo ikke alltid det? Så ikke få det til å høres sånn ut😊

    15. Kjipt å se du «fronter» dårlig stemning på Instagram storyen din.. Kommentaren til Bente her er åpenbart ment som hyggelig og ikke ment vondt i det heeeele tatt.. Tenk hvor kjipt det er å få hate fra kanskje forbildet sitt og fra en haug sure jenter.. 🙁 jeg forstår at du og andre kan ta deg nær av det, men kunne du ikke skrevet en personlig mld til dama? 🤷🏼‍♀️ … jeg liker deg og følger alltid med, men å fronte det på Instagram var skikkelig dårlig stemning ass!

    16. Eg synes d blir for dumt når så mange ska gå i mot Bente, vertfall når d dokk skrive handle om å tenka øve d dokk skrive før dokk legge d ut. Eg synes dokk kan tolka kommentaren som dokk vil men eg tolke den som snill. Eg kan forstå at man ikke ska kommentera andre sin kropp, men ingen klage når folk kommentere på fine kropper, eg synes at hvis dokk ska klaga på at folk kommentere “frekke” kommentarer om kropp må dokk åg klaga på de som kommentere positivt. Eg håpe dokk fatte at d blir for dumt å klaga på komplementer åg at dokk bare droppe alt.

    17. Eg synes d nesten blir for dumt når så mange ska gå i mot ein person. Leste dokk iche nedfor at dokk ikke ska gå på personangrep. Spør du mg e dette akkurat d dokk har gjort. Eg tolke kommentaren som et kompliment men dokk ska få tolka d som dokk vil. Eg synes d e fint at dokk støtte Isabel me dokkas meininger, men ver så snill, kan dokk støtta hu uten å klaga på andre. Les kommentarene som ikke handle om dette. D e komplimenter åg eg synes dokk åg ska klara å skriva sånt😁

    18. Jeg kan forstå at folk tolker kommentaren som negativ med tanke på noe av d hun skrev. Men jeg synes d blir litt frekt når så mange skal gå på en person. Som dere sier, tenk på hva du skriver før du legger det ut. Jeg synes du ser fantastisk ut Isabel åg elsker måten du blogger på😍😍

    19. Hei!
      Jeg er veldig enig i at det er unødvendig å kommentere kropp. Og det ser jeg du også sier Isabel. Du sier blant annet lengre oppe i kommentarfeltet at kropp ikke skal kommenteres uansett om det er opp eller ned i vekt. Men lenger nede i kommentarfeltet så takker du og skriver «klem<3» til de som sier du ikke har gått opp i vekt, og har fått mer muskler, og sier at de ser kroppen din har forandret seg til det bedre etter skal vi danse, og det takker du for. Kropp er topp uansett, men blir bare litt forvirret over hva du egentlig mener når du går i mot det du selv sier her..
      Uansett.. til alle dere oppfor her som føler behov for å kommentere andre sine kropper shame on you.. Det er morsomt hvordan verden er blitt, at vi føler vi har rett til å si noe om andre sin kropp osv. Isabel har ikke spurt om noen sin mening. Vi alle er så mye mer en bare kroppen vår. Det er folk her i verden som kunne gjort hva som helst for en fungerende og frisk kropp. Vær snille med hverandre. Det er ikke rart spiseforstyrrelser finnes når halve verden sitt fokus er kropp og alle føler et behov for å bli akseptert via kropp og utseende. Denne kommentaren går litt dypere en hva det hele startet med. Men følte den kunne passe i en slik diskusjon.

    20. ALLE KROPPER ER FLOTTE! VÆR STOLT AV DEN KROPPEN DU HAR! UASETT UTSEENDE ELLER FASONG, YOU LOOK GOOD!! DU ER FIN NOK SOM DU ER! ❤ Å Isabel, you look stunning!😘

    21. ALLE KROPPER ER FLOTTE! VÆR STOLT AV DEN KROPPEN DU HAR! UASETT UTSEENDE ELLER FASONG, YOU LOOK GOOD!! DU ER FIN NOK SOM DU ER! ❤ Å Isabel, you look stunning!😘

    22. Altså, jeg tar Isabel sin side helt og holdent. Jeg selv har et veldig komplisert forhold til mat men har ingen spiseforstyrrelse. Selv jeg som er «frisk» blir LETT trigget av sånne kommentarer. Isabel har slitt med spiseforstyrrelser og er frisk nå som er fantastisk, MEN man har «bivirkninger» etter å ha slitt med noe sånt. Det å få «du har lagt på deg» eller «du har gått ned» kan trigge, uansett om det er positivt ment eller ikke… Isabel beskytter bare seg selv!! Triggere som feks sånne kommentarer kan i verste fall føre til tilbakefall. Og det håper jeg INGEN ønsker for noen!

      1. Jeg føler helt ærlig selv at jeg formulerte meg bra i svaret mitt på kommentaren tilbake – hvor jeg sa at jeg, som har slitt med alvorlige spiseforstyrrelser, blir lett trigget av kommentarer på kroppen min. Å si at noen ser bra ut er helt fine, men å måtte legge til at jeg ser bra ut FORDI jeg har “lagt på meg”, gjør at det dessverre får en negativ innvirkning. Å gå opp i vekt assosieres ikke akkurat med noe fint, vanligvis. Spesielt ikke for meg som har slitt i mange år, men heldigvis har klart å bli frisk. Likevel er det enkelte kommentarer som trigger meg, og det er kommentarer på at jeg har “lagt på meg”. Tror for så vidt at veldig mange – syke eller ei – kan kjenne seg igjen i at det sjeldent er hyggelig å få høre at man har gått opp i vekt, med mindre man har uttalt seg om at det er et ønske.
        Bortsett fra det vil jeg takke deg for at du forstår meg <3 Klem!

    23. isabel isabel… something does NOT add up… Du skriver at du ikke relaterer deg til dietter, vegansk kosthold etc… det er noe som ikke stemmer. du trener ikke, og du spiser liksom ALT du har lyst på når du har lyst på det?!? DA hadde du ikke hatt den tiny midjen du har. jeg blir litt provosert, når du som norges mest leste blogger, og som når ut til så utrolig mange , spesielt yngre, skriver at det er slik du ser ut uten noe form for selvdisiplin. altså, det er jo ikke ukjent at du har fikset rumpe, pupper osv så PLEASE ikke få folk til og tro at dette er naturlig… jeg er helt sikker på at du IKKE kan putte i deg sjokolade akkurat når du vil, big one pizza osv. som sagt så trener du ikke, noe du er utrolig flink til å promotere på både snap og blogg! for å få den bakdelen du har MÅ man trene eller legge seg under kniven, så ikke forvirr de som ikke vet bedre. jeg så en snap av deg hvor du skulle hoppe over et hinder som var litt over 1/2 meter og det klarte du ikke.. du skriver at folk ikke skal kommentere at du har lagt på deg osv… men kjøre deg det er da ikke noe negativt! du ser jo flott ut , men bar synd du ikke kan skrive sannheten bak utseende ditt ( hva du faktisk spiser etc) for jeg skal love deg at hadde du spist alt det der så hadde du ikke sett slik ut, uavhengig hvor bra forbrenning du måtte ha. så please ikke gå i forsvar når du får kommentarer om kroppen din, som du lever av og som du også har blogget en hel del om… føler du er meget uærlig.

      1. Oh god, venner og familie kommer til å le seg ihjel når de får lese denne kommentaren – altså den delen hvor du ikke tror på at det er slik jeg spiser. Tro det eller ei – jeg spiser dritt konstant og har et ganske usunt kosthold, men jeg synes det er viktigere ting å tenke på enn å nekte meg selv den maten og de søtsakene jeg har lyst på. Noen har en over gjennomsnitlig forbrenning, og jeg er definitivt en av de. Hadde jeg ikke spist akkurat som jeg skriver i innlegget, hadde jeg heller aldri skrevet det. Alle i min omgangskrets kan 100% skrive under på at jeg putter i meg ALT det jeg har lyst på – når jeg har lyst på det.
        Og når det gjelder inngrepene jeg har gjort, kan vi vel alle si oss enige i at jeg har vært i ooooverkant ærlig om at det IKKE er naturlig.
        Ha en fin dag! 🙂

        1. Eg e enig me Isabel her, eg har ein venn som spise mye åg usunt, hu e veldi tynn åg legge ikke på seg. Nogen e bare sånn åg sånn e d.

      2. Det er mange som spiser det de vil uten å legge på seg, jeg også gjør det, jeg går fort ned i vekt og spiser mye usunt, det er helt normalt. Bare fordi du ikke kan relatere betyr d ikke at d ikke er sant!

    24. Du ser helt fantastisk ut og har alltid gjort det!! Der over er bare rein sjalusi, vakre fantastiske deg ❤️ God helg!

    25. Syns kommentaren fra Isabel var veldig god. Det er veldig mange som mener disse kommentarene godt, og det gjorde hun nok, men å nevne at det er pga vekt er ikke bra. Derfor er det fint at Isabel informerer om at man skal være forsiktig med sånn.
      Det å ha hatt en spiseforstyrrelse, spesielt hvis man fortsatt står i det, så er det vondt når man blir oppmerksom på andres syn. Jeg følte meg utrolig aleine når alle sa at jeg var fin osv (med alvorlig undervekt), men så følte jeg det overhode ikke selv. Skamma meg for å være “dramaqueen”, redd fordi min virkelighet var forvridd. Redsel for å si noe fordi jeg ville bli “avvist” (i mine øyne).
      Spiseforstyrrelser er en veldig seig jævel, det handler om tankesett som har veldig fort for å ta overhånd. Kanskje føler Isabel seg frisk/bedre, men da blir ambivalensen større kanskje. Skal, skal ikke. Det er tankene som er fienden, de eksisterer lenger før kroppen ødelegges. Angsten. Skammen.
      Så syns folk skal være forsiktig med å kommentere, gjelder alle. Fokuser på personlighet. Hva man gjør. Fine klær. Whatever. Men ikke fokuser på vekt som grunn til “ser bedre ut”. Si ser glad ut eller sånn. Vær så snill altså, dette er en enkel korrigering folk kan ta.

      Håper du ikke tar deg for nær av denne kommentaren, Isabel 🙁 Selv om du kanskje ser den er ment godt, på en litt uheldig måte, så er du mye mer enn hennes syn. Har fulgt deg en stund etter jeg leste boka, og du er bare så mye bra og modig og god!!! Merka meg på skal vi danse at du ikke snakker stygt om noen! Roen din. Hvor inkluderende du er. Familiekjær. Stå på vilje. Glad! Du har komt langt! Du har virkelig jobba hardt for det du har. Og du fortjener det! Du trenger DEG nå, ikke den du var med spiseforstyrrelser. Du er riktig person for dette livet, mat og what er statister, du har styring. Jævlig god styring <3

    26. Hei!
      Forsøkt å kommentere tidligere, men ser ikke ut som at den har gått gjennom?
      Ville bare si at jeg skjønner deg veldig. Spiseforstyrrelse eller ikke, så er det ingen som blir “glad” av slike kommentarer..
      Jeg selv slet (sliter enda litt) med anoreksi og bulimi. Har kollegaer som skal alltid absolutt kommentere en vektøkning/nedgang, og jeg tror ikke de til dagen i dag vet konsekvensene av deres “uskyldige kommentarer”.

      Trist at folk enda ikke forstår hvor personlig kropp og vekt er.. og det presset man har i dag. Og når de vet historien bak så burde de vist bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg