UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Reklame | NELLY

Når vil du bli gravid?

– Mellom 35 og 40 år er det jeg ser for meg. Vet at det for mange oppfattes som “gammelt”, men for meg har det alltid vært visjonen. Flere i familien min fikk barn når de var over 35 og barna er friske og raske, og mødrene i god form. Det er bare så mye jeg vil oppleve og gjøre før jeg stifter familie. Da mest på karriere-fronten, og da ønsker jeg å ha all fokus på det i årene som kommer.

Hva er dine beste tips til å komme seg over et heartbreak?

– Huff, kjære deg.. <3 Jeg føler med deg. Jeg har opplevd å få hjertet mitt knust to ganger, og den smerten man kjenner på er helt uutholdelig. Så tro meg – jeg skjønner at det gjør vondt og at alt virker håpløst akkurat nå. Men vet du? Det er så viktig å la seg selv føle på de følelsene. Aksepter dem. Gå gjennom den sorgen. Det er helt menneskelig å være lei seg akkurat nå. Det absolutt beste jeg kan si deg er at tiden leger alle sår. Jeg VET at den setningen SUGER å få høre i den tilstanden du er i nå, men tro meg – det er så forbanna sant!!! For hver dag som går, kommer du til å føle deg bedre og bedre. JEG LOVER!

Jeg fikk høre av en nær venn av meg, på den mørkeste tiden, at vi mennesker er vanedyr. Han sa: gi deg selv to uker. Etter to uker har vi mennesker en tendens til å venne oss til en ny situasjon og nye følelser. Så jeg gjorde som han sa. Jeg satte en “frist” på to uker, hvor jeg skulle få lov til å ligge hjemme, gråte, få ut følelsene, synes “synd på meg selv”, være deppa, savne han… Alt det der. 

Når de to ukene var gått, sminket jeg meg, dro ut å spiste med en vennegjeng og bestemte meg for at det nå var på tide å finne krona mi igjen og huske “who the fuck I am”. Rett og slett. Og det hjalp. De to ukene var helt forferdelige, og de kommende ukene var jeg selvsagt heller ikke på topp (jeg gråt fortsatt hver kveld når jeg gikk til sengs og jeg hadde konstant en vond klump i magen), men det gikk heldigvis gradvis bedre. For tiden leger alle sår. Og til slutt kommer du til å se tilbake på den tiden og være STOLT over at du kom deg gjennom det OG tenke “han var faen ikke verdt en eneste tåre”. YOU GO QUEEN!! Jeg heier på deg OG jeg sender deg MASSE kjærlighet!!!! <3

Hvor ofte spiser du godteri?

– Hver eneste dag! Jeg elsker godteri, og kostholdet mitt er langt i fra noe nazi eller “sunt”. Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil. Det innebærer også gooodis! MÅ ha melkesjokolade hver eneste dag, hvis ikke blir jeg grinete. Haha. I tillegg er jeg ei skikkelig dessert-jente. Det kan vennene mine skrive under på. 😇 Og jeg mener – sjekk hvordan godteskuffen min ser ut her hjemme:

Hvorfor endte du ikke opp med å flytte til Stockholm?

– Nå var jo dette rundt tre år siden, med andre ord ikke noe jeg hadde vurdert i dag. Men grunnen til hvorfor var fordi jeg var “redd” for om det kom til å påvirke karrieren min negativt å flytte fra Norge. Er det en ting som ikke har endret seg på de alle disse årene, er det definitivt at karrieren min alltid har vært høyest prioritert.

Hva er det beste som har skjedd deg så langt i 2020?

– Det tror jeg må være at jeg virkelig har blitt obs på hva jeg velger å ofre min energi til, og prioritere min egen psyke. Det er en quote som jeg leste før jul, som gikk ut på at dersom det man har i livet sitt ikke tilfører deg god energi og glede, er det bare til å kutte det ut. Og det har jeg tatt til hjertet. Året 2020 skal være det året jeg har det aller best psykisk, ever.

Sparer du penger?

– Ja, absolutt! Jeg sparer så og si alt jeg tjener, bortsett fra en fast sum jeg tar ut til å leve på i måneden. Jeg prioriterer sparing over det meste! Nå unnet jeg meg for første gang på et år en ny designer-sak, og det forklarer nok ganske greit hvor flink jeg er på å spare haha. Dere vet jo jeg elsker vesker, men sparing har blitt en “fetish” for meg (uansett hvor merkelig akkurat det der lyder haha). Jeg får oppriktig et kick av å se pengene øke på konto.

Ikke for å være frekk eller noe, men når du går i så lite klær på byen, blir du ikke kald?

– Haha, skjønner absolutt at du lurer! Greia er at jeg alllltid har en svær, god og varm jakke utenpå når jeg drar ut, som jeg naturligvis henger i fra meg så fort jeg er innendørs. 🙂

Favoritt interiørbutikk?

– Jeg har flere! Zara Home, H&M Home (masse fine tallerkner og glass for eksempel!) Royaldesign (elsker!), Ellos ++.

Hva er din favoritt outfit for tiden?

– Garantert disse to:

CARGO PANTS HER ⎟ BODY HER ⎟ BOOTS UTSOLGT – LIGNENDE HER ⎟ BELTE HER

BUKSER HER ⎟ CROPPED BLAZER HER ⎟ NIKE AIR FORCE HER

11 kommentarer
    1. Tenker du noen gang over hvordan livet ditt hadde vært nå om du ikke hadde tatt abort? Ingen kritikk bare nysgjerrig😊 Har selv tatt den avgjørelsen og klarer ikke dy meg i å tenke litt på hvordan hverdagen hadde sett ut i dag hvis jeg ikke hadde gjort det. BTW så elsker jeg bloggen din og leser den hver dag! Du ser forresten SMASHING ut! Love it❤️ Stå på, du er rå Isabel!!

    2. Du svarer på samme spm hver gang. Kjedligste som finnes. Hele verden kan svare på de spørsmålene om deg. Finn på noe nytt å blogge om før du må finne en ny jobb

    3. Er det ikke litt flaut og bli kalt bestemor til sitt eget barn?? Er en grunn til at man må ta svangerskaps test etter 35+ er som regel, da man har store i barn i den alderen.. noen plasser i Norge er nokk det eneste landet som skal late som de er unge i en alder av 40 år med tesla å såå barn👵🏻🚘.. du er jo født mor, så skjønner ikke hvorfor du skal vente!. Du kan ha barnet ditt med på nesten alt og enda bedre, det er mye artigere og💕

    4. Kan du plis lage en Dubai guide? Jeg skal dit snart og lurer på hva man burde få med seg, restauranter, og om man burde betale kontant eller med kort?

    5. Er ikke garantert at du klarer å få barn da du er 35+, de som ikke har prøvd på barn tror det bare er å ha sex, men så lett er det ikke gitt! Er man over 35 år og får barn er sjansen MYE større for å få misdannelser/tvillinger/trillinger+ andre komplikasjoner, i tillegg er det mye større sjanse for å få fødselskader, men ditt valg! Kjedelig å komme med små babyer da alle andre har barn i tenårene og bli mobbet som barn for man har eldre forelder, been there done that.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg