JEG FORSØRGER FAMILIEN MIN

reklame: alle lenker er annonselenker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

JAKKE HER (min er i str 36!) ⎮ GENSER HER ⎮ BUKSER HER ⎮ PUMA SNEAKERS HER

Etter at jeg skrev dette innlegget, fikk jeg mange kritiske kommentarer som gikk på meg som person. Jeg ble kalt for gjerrig, egoistisk og Gudene vet hva… Jeg vil bare få frem poenget mitt litt bedre, for kanskje ordla jeg meg litt feil? Isåfall gir jeg det en til sjanse, hvor jeg forklarer litt bedre.

Jeg skjønner at folk i samfunnet sliter. Jeg skjønner at inntektene som kommer inn i løpet av en måned kanskje ikke strekker til. Jeg skjønner at jeg tjener godt. Det jeg derimot ikke forstår er at folk derfor mener at det er min “plikt” å dele ut pengene mine til Ola og Kari Nordmann. For om ikke, er jeg jo et veldig egoistisk menneske i følge mange i kommentarfeltet. Jeg vil få gjort en sak klinkende klart: det finnes nok få som er like gavmilde som det jeg er. For å være konkret: jeg har så og si det fulle ansvaret for småsøsknene mine. Jeg forsørger dem. Et annet eksempel: forrige måned ga jeg storesøsteren min nærmere 20.000 kroner. Jeg betaler så og si alt for søsknene mine, da spesielt de små. Det er som om at jeg har mine egne barn på det økonomiske planet. Et annet eksempel: i fjor sommer overrasket jeg småsøsknene mine med ferie som kostet meg over 60.000 kroner. Og vet dere? Det gjør jeg med GLEDE, nettopp fordi at jeg har jobbet meg til en over middels god lønn, og derfor stiller opp for de jeg er glad i. Jeg elsker å kunne hjelpe familien min. Jeg elsker å spandere på vennene mine. Er det en ting jeg ikke er, så er det søren meg gjerrig og egoistisk. Jeg er sjeleglad for at jeg tjener så godt som jeg gjør, for da har jeg muligheten til å hjelpe familien min. Det er noe hvert individ drømmer om, og jeg er så heldig som kan gjøre det.

Nå vil ikke jeg at dette innlegget skal være et skryteinnlegg om hvor “bra” jeg er, og hva jeg gjør for familien min økonomisk har aldri vært et tema jeg en gang har hatt lyst til å prate om åpent, for det har egentlig ingen noe med. Min hensikt er å rett og slett få frem poenget om at jeg mer enn gjerne stiller opp for mennesker. Det jeg derimot irriterer meg over, er hvordan folk henvender seg til meg og nærmest krever det av meg. Mennesker jeg ikke kjenner. Det at jeg ikke vil påspandere 80.000 kroner på en ukjent dame for en fettsuging fordi at hun ikke orker å trene, betyr da ikke at jeg er egoistisk. Hvordan dere får det til, forstår jeg ikke. En helt annen sak er å donere penger til veldedighet og til mennesker som VIRKELIG trenger det, og det har jeg gjort ved flere anledninger. Jeg gir bort store mengder med klær og sko til krisehjem. Jeg er blant annet i gang med å få meg to fadderbarn. Hun skjønne, gamle damen som alltid sitter utenfor der mamma bor og tigger penger, hun går jeg aldri forbi. Jeg har gitt henne tusenlapper, mat og drikke. Jeg tar alltid vare på henne, for tro det eller ei – Isabel Raad bryr seg om andre mennesker. Det er forskjell på å hjelpe mennesker som er i nød, og mennesker som ikke gidder å få seg en ekstra jobb eller å folk som spør om penger til en slankeoperasjon fordi at vedkommende ikke vil trene. Det er bare sinnsykt frekt! Skjønner dere meg litt bedre nå?

Andres økonomi er ikke mitt ansvar. Livet blir til hva man gjør det til selv, og om du tjener for lite til at det skal gå rundt, er det ditt ansvar å få mer penger inn i kassen. Det er ikke mitt ansvar, ei heller noen andres. Det er helt og holdet ditt.

79 kommentarer
    1. Du er langt ifra gjerrig og egoistisk, tror ikke det er mange mennesker her i norge som gir like mye om deg. Antar de som har skrevet at du er egoistisk ikke har gitt et eneste plagg til veldedighet engang, men det har faktisk du! Ikke hør på de fjolsene som er så sjalu på deg.
      Synes du er super å flere burde bli som deg, stå på!

    2. Heisann 😊 jeg vet at du tjener godt for å være en jente på din alder. Men for å være helt ærlig trodde jeg du tjente mye mer. Jeg syns det er topp at du har greid å oppnå en slik lønn som du har i din alder. Jeg tror bare at problemet er at du deler så mye av det. Selv tjener pappa mer, og i tillegg har jeg en mor som også bidrar. Men det betyr ikke at de går rundt og viser dette. Og det er det jeg tror mange blir sjalu på for du skal ikke vise i dagens samfunn hvor mye du tjener for da er du skrytete. Noe jeg mener er riktig, men til en viss grad. For jeg mener også at det er greit at man faktisk får cred for det man har oppnådd. Selv så har jeg vokst opp i en familie hvor ja, pappa tjener like mye som deg og mamma tjener litt mindre. Noe som vil si at det er en veldig grei samlet inntekt. Men jeg har aldri vært en person som har gått rundt å skrytt av dette for hos oss så snakker vi ikke om penger eller hvor mye som kommer inn. Jeg har alltid vært heldig og fått det jeg ønsker meg. Men jeg er ikke som mange andre venninner som går rundt og skryter hele tiden, men som jeg vet nesten ikke har penger, og for å si det rett ut så er det faktisk litt frustrerende. Så ja på en måte så skjønner jeg deg om hvorfor du deler din inntekt, for da ser folk at du ikke bare skryter på deg noe. Og vet du hva du kan være stolt over det! Og at noen skal bli sjalu er bare dumt! For alle har muligheten til akkurat det som de vil.

    3. Du har ikke jobbet deg til noen lønn. Dessverre ingen jobb, men er jo forståelig at du vil hjelpe familien din med penger. Hva skal du ellers bruke masse penger på annet en og spare, eller å kjøpe unødvenige ting?? :)!

    4. Anonym: Det skal du få lov til å mene, anonym. Så lenge jeg selv vet hvor hardt jeg jobber og har jobbet de 2,5 årene som toppblogger, og så lenge jeg vet alt jeg må gå gjennom ved å være i denne bransjen er det ALT som betyr noe. 🙂

    5. :): Vi alle er forskjellige. Om du synes at økonomi er veldig tabu å prate om og noe som du anser som svært privat, er det fullt forståelig. Jeg derimot er ikke sånn 🙂

    6. Jeg ble ganske satt ut av de tidligere kommentarene. Si meg, går dere til andre kjente/rike folk og ber dem om pengegaver? Eller er det bare bloggere som ikke har “godkjent” jobb og dermed “må” dele lønna si med andre? Jeg er ufør pga sykdom og har lav inntekt, men ikke faen om jeg ville sendt meldinger til bloggere og lagt ansvar på dem for min sykdom. Isabel betaler jo skatt og indirekte hjelper hun meg som er på trygd, akkurat som alle andre skattebetalere gjør..
      Selvfølgelig kan det virke kjipt at bloggere tjener masse på å gjøre ting vi andre synes ser enkle ut, men ikke faen om jeg noensinne ville ha hatt energi og ikke minst selvtillit til å være toppblogger. Og jeg har “grunn” til å klage på de rike, men plager jeg Bella for det? Nei. Og lesere har faktisk ingenting med hva hun bruker sine penger på.

    7. Det er nok ikke slik at leserne dine synes du er gjerrig fordi du ikke vil gi penger til andre mennesker. Det handler kanskje mer om hvordan du uttaler deg om disse menneskene, og hvordan du legger hele saken fram. Du er nok ikke den eneste bloggeren (eller offentlig person) som får slike forespørsler. Dette er mennesker som tydeligvis sliter og ikke har det så greit, og kanskje derfor også er veldig desperat. Kan du ikke bare la det gå, uten å gjøre en så stor sak av noe som andre lett overser. 🙂

    8. Du er en engel!
      Ikke bry deg om de som slenger dritt å kaller deg gjerrig. Det er sikkert samme menneskene som ikke fikk penger av deg, eller tapere som ikke orker å gjør annet enn å gå på nav for de er for late til å jobbe😎

    9. Gud hjelpe det meg😬😵 eg har ikke ord om ka eg mener om deg! Dette innlegget gir sikkert mening til tenårings leserne dine! Men dette her Er lavmål!

    10. For lat til å trene skriver du. Men hvem har selv tatt den lette veien til «finere» rumpe for trening ikke gir resultater? Enig at du ikke trenger å gi et enkelt individ 80.000kr som du ikke kjenner, men må roe ned den dobbeltmoralen din.

    11. Skjønner ikke at folk spør deg om å få penger. Det må være sjukt flaut. Men jeg må også si at du er veldig åpen om lønna – og flasher ut diverse summer som du har brukt. Det gjør også at folk snakker om pengene dine, og du legger litt opp til å bli «brukt».

    12. Jeg tror mange bare blir provosert når du sier at du har jobbet HARDT for å få den lønna du har. For jeg har veldig, veldig vanskelig for å tro at din jobb ikke er “lettere”/mer behagelig/avslappende, enn en jobb som lege, brannmann, politi, lærer, osv. Alt i fra stress, hvem man må jobbe med (mens du velger vel i stor grad selv hvem du vil samarbeide med?) og sånt. Som du selv viser, du kan dra til “syden” i mange uker og samtidig jobbe og tjene penger. Men poenget mitt, er at med mindre du har prøvd å oppleve på kroppen selv over en lengre periode, hvordan det er være bundet til jobben med ca. faste tider hver dag. Sammenlignet med alt dette, så tror jeg ikke du hadde følt at jobben som blogger er “hardt”. Hverdagen med “vanlig” jobb er virkelig hardere!
      Fotoshoots, redigering av bilder, svaring på mail, ordning av annonser, møter osv., alle er enige i at dette er svært tidkrevende, at man må være flink for å få et bra produkt til slutt osv. Du er flink. Men det er jo absolutt ikke like fysisk og psykisk krevende som f.eks. de jobbene jeg nevnte over? Ikke sikkert du noensinne har fronta at du mener det heller, men du skriver i allefall lite om hva du tenker rundt denne “problemstillinga”/sammenligninga. Det her er ikke hat forresten, det er bare noe jeg tenkte på de siste gangene når jeg har klikka meg inn på bloggen din.

    13. Du forsørge søsknene dine? Hva gjør moren din da? Snylter på deg? Spør ikke for å være fekk men bare lurer forc uavhengig av HVOR mye penger man tjener har jo alle foreldre plikt til å forsørge barnet

    14. Nei e helt på jorde at noen forvente at du ska betale for noen vilt fremmede bare fordi du tjener godt! Trur folk ska ta en titt på seg selv før dem sier at du er egoistisk for det e du virkelig ikke🌸

    15. Enig med deg! Faktisk frekt av fremmede å be om penger av deg, selv om du noen ganger kan skryte litt for mye av det 😉
      Men det jeg lurer på er, hvorfor må du forsørge familien din? Gjør ikke moren din det? Det er da ikke din jobb å forsørge familien selv om du tjener bra. Selv om jeg forstår du vil skjemme de bort litt😊

    16. Hahaha!! Pleier vanligvis ikke å kommentere..
      Må bare legge igjen en kommentar: skjønner ikke at folk sier at blogg ikke er en jobb? Liksom, har noen av dere prøvd å ta bilder til instagram før med venninner for eksempel? Hvor mange bilder måtte til før dere faktisk fikk ETT brukbart?????
      Dette pleier å ta meg flere timer, og vi begge er utslitte rett etter dette. Vi gjør dette en gang i måneden. Nemlig fordi det er så ork. Tenk deg Isabel som gjør dette flere ganger om dagen??????? IKKE MINST, får hun så gode og fine bilder av seg selv!! Skjønner ikke dette? Hadde tatt meg minst 500 år😭😭😭😭😭😭 i tillegg til at flere tusen mennesker ser disse bildene, tenk hvor pirkete man må være på bildene sine da???? Hver eneste detalj må liksom være perfekt. Og hvert bilde som blir tatt for hver dag, må være bedre enn forrige dagens for å opprettholde leserne. Liksom at hun i det hele tatt får det til tenker jeg!!! STOOOR CREDZ

    17. Jeg blir så irritert på folk som sier så negative kommentarer til deg for å føle seg bedre selv. Og at de kan være provoserte for all de arbeidet du gjør. Å være en blogger er en jobb og de ser ikke det. Det er så positivt at du bruker så mye pengene dine til familien, venner, organisasjoner osv. Og ikke bare på seg selv. Du har jobbet hardt veldig lenge og det er velfortjent! <3

    18. Hvis du må forsørge familien din så må de være veldig fattige? Hadde jeg måttet forsørge søsknene mine og foreldrene mine så hadde jeg holdt det for meg selv. Ikke bare på mine vegne, men også dems!
      En annen ting er at det er stor forskjell på slankeoperasjon og fettsuging. Fettsuging inngår ikke i en slankeoperasjon!
      Gjennom bloggen så fremstår du som en egoist. Det er er slikt bilde du tegner av deg selv. Men av den grunn trenger det ikke å bety at du er det. Jeg kjenner deg ikke i virkeligheten, jeg kjenner deg kun gjennom bloggen. Så kanskje du burde jobbe litt med hvordan du fremstår?

    19. til alle dere der ute som driver å sier masse sygge ting til henne, hun er faen meg et helt normalt menneske akkurat som alle andre. tenk deg hvis du hadde vært den toppbloggeren og tjente godt ( som du har fortjent) bare får dritt tilbake? tror ikke du hadde likt det! jeg vil alle der ute som skriver stygt på nette skal slutte! det er utrolig barnslig! spesielt når det er mennesker som er litt opp i årene! isabel jobber 24/7 hun har ikke jobb fra 8 til 4 som andre, hun jobber mye mer og hardere hun fortjener den lønnen hun har! kan ikke alle bare passe på seg selv og bry seg om sitt liv istedefor å sitte forran pc å rakke ned på andre! isabel du er så jævli flink!<333 stå på! jeg elsker det du gjør og det gjør flere også!<333 - Thea 15 år gammel:)))

    20. La nå jenta være. Ingen, overhode INGEN har noe med økonomien og hennes privatliv å gjøre. Det er folk som snakker ned på andre og gjemmer seg bak en skjerm som er tullinger. Synes det er dirkete flaut ovenfor de som er ufyselige, at Hu må gni det inn med teskje fordi dere ikke gidder å forstå. Tviler på at noen av dere som er motbydelige hadde gjort det samme om dere hadde hatt samme økonomi. Mennesker er mennesker, holdt kjeft.
      Synes du er utrolig sjenerøs og et flott menneske😌

    21. Synes det blir helt feil å sammenligne jobber som brannmann, lege o.l med blogging. Fordi det er jo to vidt forskjellige yrker, men skal likevel gjøre det (litt) nå. For det første, en brannmann jobber skift, det gjør ikke en blogger. For det andre, en blogger har fullt og hele ansvaret for hvordan jobben går, helt alene. Det har ikke en brannmann. For det tredje, en brannmann har mer stressfulle dager, og sikkert mer grusomme dager dersom det går virkelig ille. Men man må ikke glemme at en blogger opplever MYE motgang på en dag. “Jamen de har valgt det selv, når de står frem som offentlige personer så ber de om hat!” Sier du? Vel, en brannmann har også valgt selv å bli en brannmann, likedan som en lege har valgt og bli en lege. Selv om de vet at jobben
      Er krevende. Sier ikke at blogging er en LIKE viktig jobb som en brannmann eller en lege, men dersom bloggeren bruker sin stemme til noe fornuftig, og når ut til sitt publikum enten det handler om selvtillit, om hår, om sminke, om samfunnet, om miljøet, eller whatever leserne er interessert og engasjert i, så må da vel det holde til at en blogger likevel har en viktig jobb? En blogger kan være like hjelpsom for en ung jente som sliter med selvtillit eller knust hjerte, som en lege kan.
      En ting til, en lege og en brannmann vet hvilke arbeidsoppgaver som venter dem, at de må gjøre det og det. Mens en leser må tenke ut hva de skal skrive om for å holde lesernes interesse oppe. For at de ikke skal gå konkurs. Tror blogging er mer krevende enn mange tror. For hadde det vært så lett som alle skulle hatt det til, så hadde jo alle blogget???? Lett tjente penger, Er det ikke det man sier?? Eeeh, tror ikke det.

    22. Jeg synes det er trist at du skal være nødt til å gi det inn med teskje til folk ,for at de skal slutte å fremstille deg som gjerrig…jeg er helt sjokkert at noen kan kalle deg for ego fordi du ikke gir vekk penger til et fleskeberg som ikke gidder å trene WTF???
      du virker som en snill , god og rettferdig jente, skjønner ikke hva som feiler folk.

    23. Wow. Du henger ut din egen mor for å sette deg selg i ett bedre lys. Når skal du ta til deg tilbakemeldingene du får fra leserens din og forstå at å flashe med hvor mye penger du har ikke er kult. Du trenger virkelig å vokse opp

    24. Sjalusi er en stygg ting. Vi bor i Norge og kan oppnå omtrent hva vi vil. Folk må virkelig skjerpe seg og ikke bry seg om hva andre tjener og hvor mye. Du har jobbet hardt for pengene dine, og du skal bruke de nett som du vil. På lik linje med alle andre som har penger å bruke…

    25. Berit: Men hvor får du det i fra? Jeg forsørger ikke dem fordi jeg MÅ eller fordi at mamma ikke har råd? Jeg gjør det fordi at JEG er så heldig som kan gjøre det lille ekstra for familien min.

    26. Det er bare tull at du må sitte å forsvare deg slikt. De som faktisk får det for seg at det er OK å spørre et annet menneske om de tingene du ramser opp, er i mitt syn helt bak mål! Noen mennesker er ikke helt god på det sosiale, sosiale antenner og slikt..

    27. Kommer selv fra en familie hvor vi hjelper hverandre med det vi har, og at andre kommenterer så jævlig mye stygt er helt på trynet! Familie støtter hverandre, handler ikke om å henge ut familien sin, men å være ærlig, selvfølgelig skal du bruke penger på deg selv også, reiser og klær, du har jobbet for hver eneste krone. Ingenting kommer gratis. Syntes det er fint å se at du hjelper søsknene dine og de setter nok veldig stor pris på det. Det må være fint for mammaen din også å få støtte, for å ha barn å bo i Oslo er ikke akkurat billig. Syntes du er flott jeg:)

    28. Vi kan ikke sammenligne blogging med yrker som redder liv, bygger ut samfunnet vårt osv, men blogging gir en lønnsinntekt og kan da også defineres som en jobb og gir faktisk underholdning til leserne. Det viktigste er at man finner en jobb man kan mestre og trives i, slik som Isabell mestrer bloggingen. Og hennes lønn er et resultat på dette. At andre ikke kan unne andre litt suksess kan jeg ikke fatte og begripe.
      Stå på Isabell!

    29. Ser poenget ditt veldig godt. Tror det er lurt å ikke ta seg til det som kommer inn, og velge å ikke skrive alt for mye om det på bloggen. Slik blir det ikke noe oppmerksomhet irundt det. Du vet hvem du er og hva du står for! Stå på videre👊🏽😊

    30. Hei
      Det er mange som kan jobbe livet ut av seg, men likevel ikke tjene så mye som dem skulle ønske. På den andre siden er det heller ikke riktig å be andre personer om å betale for dere, da de også har jobbet for å sine penger.
      En god gjerning i mine øyne er noe du gjør for andre uten at du trenger å fortelle en hel verden. Det er selvfølgelig ulikt syn på dette, men noen ganger kan det spare den andre parten for andres synspunkter i forhold til å bli hjulpet økonomisk.Det er ikke alltid like hyggelig for alle at andre vet om at de har fått hjelp fra noen. Dette innebærer ikke kun økonomisk hjelp men generelt annen type hjelp også 😉

    31. Hei! Må bare si at du er utrolig snill med familien din! Men jeg lurer egentlig på hvorfor du nesten forsørger familien din?🤔 mener ikke noe frekt nå 🙂

    32. Jeg er enig med deg, jeg kan ikke forstå at ukjente mennesker kan tigge penger hos deg til slankeoperasjon og div! Helt galskap! Jeg trodde ikke det var mulig at folk kunne være så frekke! Tanken har ALDRI noen gang streifet meg med og kunne gjort det samme! Hadde ikke komt på det engang! Mitt er mitt og ditt er ditt! Langt ifra ditt ansvar og forsørge andre! Og derfor kan jeg ikke skjønne folk i kommentarfeltet som er så tette i pappen sin og mener at du skal gi til andre i hytt og pine fordi du tjener mye penger! De må jo rett og slett skrive det fordi de er så forbanna sjalu på deg fordi at du tjener så godt! Uff jeg blir helt oppgitt av folk! Om jeg hadde hatt en Steinrik onkel hadde jeg aldri bedt han om penger heller! Det er jo ikke sånn det fungerer! Om du hadde tjent 10 millioner i måneden, hadde ingen hatt rett til og be deg om penger da heller.. Nei Isabel, ikke bry deg og bruk pengene dine på nettopp hva du vil:) Det er dine og ingen andre sine, så folk bør overhodet ikke spekulere i hva du skal bruke DINE penger til.💕 Stå på du er tøff.👍

    33. Bra skrevet!
      Skjønner heller ikke at folk kan kalle deg egoistisk pga at du ikke vil spandere fettsuging på dem. Du tjener bra og har fortjent hvert øre!
      Tror folk rett og slett er sjalue på din suksess! Berre ignorer dei som prøver få deg til å føle deg dårleg!
      #storfan

    34. La merke til at det var ei som nevnte det at blogging ikke er en fysisk jobb. Dette sier jeg meg ganske enig i! Ikke fordi jeg skal rakke ned på din jobb eller noe, men et spørsmål. Syns du det å blogge fortjener å ha ei lønn som er høyere en f.eks brannvesen, tømrere, maskinførere, ambulansepersonell? 🙂

    35. Men du FORSØRGER jo ikke familien din hvis din mor har råd til å ta vare på seg selv og familien. Du spanderer eller unner familien din noe ekstra da. Kanskje du skal begynne å lære deg hva definisjonen av ord du bruker er, før du bruker det i innleggene dine?

    36. Jeg synes du er god Isabel:) Ingen har lov å kreve noe av deg når det er noe du har tjent. Det er dine penger og din økonomi. Jeg synes at du virker som en god person som tar vare på familien og de rundt seg.
      Til syvende og sist skulle de fleste ønsket de hadde din økonomi for å leve litt lettere. Sterk økonomi avlaster hverdagen. Jeg følger deg ikke på Snapchat, men leser fra andre at det er mye pengeskryt. Håper virkelig ikke dette stemmer, for det er unødvendig. Å være ydmyk kler deg bedre:)
      Nyt pengene dine og del med de du ønsker selv. Late folk, med gjeld osv. har gravd sin egen grav og må komme seg opp selv.

    37. Folk kommer til å gi deg hat uansett hva du skriver eller gjør. Er selv uenig i mye av det du gjør, men akkurat dette syntes jeg er helt absurd at du får “hat” for. Altså, tror ingen av de menneskene selv ville betalt for helt ukjente menneskers kosmetiske opperasjoner. Du har jo ingen ansvar for helt ukjente menneskers liv og valgene de har tatt gjennom livet som har ført til at de ikke har den beste økonomien. Nok om de. Syns det er veldig fint at du støtter familien din økonomisk!!

    38. Men hvorfor har du behov for å fortelle på bloggen og snap hvor mye du tjener PR mnd? Ser du at noen andre bloggere gjør det ? Hva oppnår du? Håper du kan
      svare

    39. «og om du tjener for lite til at det skal gå rundt, er det ditt ansvar å få mer penger inn i kassen»
      Enig i alt du legger frem i innlegget ditt, inntil du kommer med denne kommentaren. Jeg har aldri vært bitter for at du tjener så mye som du gjør, jeg vet det er en krevende jobb du har som blogger. Men når man går på NAV pga man er for syk til å jobbe, og har en inntekt på 11.790 kr i måneden, så blir jeg småprovosert av kommentaren din. Selvfølgelig hadde jeg jobbet og sørget for hverdagen hadde vært lettere hvis jeg kunne det! Men med en kronisk sykdom her i Norge, der man trenger tilrettelegging for å jobbe – det er få arbeidsplasser som gidder å ansette deg. Jeg har ikke ansvar for at jeg ikke klarer å få endene til å møtes hver måned, nettopp fordi jeg ikke har bestemt selv å være syk. Så jeg håper du ser at det kan være provoserende innimellom at du nærmest Presser det opp i trynet på oss hvor mye du tjener, når det er mange i Norge som lever mye mye dårligere enn de fleste kan tenke seg, og de personene her kan faktisk ikke ta ansvaret med å tjene mere, de har ikke sjans. Jeg liker deg som person og den du fremstår som på bloggen, men den trangen du har til å vise at du har mye penger, den er provoserende for de som ikke har samme muligheter som deg. Mens du spiser mye ute, får mye klær og kjøper dyre vesker, må andre ta et valg på om de skal kjøpe en middag som varer en dag eller et brød som varer lengre.

    40. Hahaha sorry men dette kommentarfeltet og generelt de andre kommentarfeltene er helt syke..Jeg skjønner virkelig ikke hva folk driver på med og at de virkelig setter seg ned for å kommentere såå mye dritt?? Det sier vell mer om de når de bruker sin tid på å kommentere og pirke på alt som legges ut. Ja man har ulike oppfatninger på hva som burde bli lagt ut på nett og om skryting av penger og alt det der, men hallo dette er Isabell sin blogg og det er vell opp til henne hva som blir lagt ut?? Hvorfor bruke så mye tid for å rakke ned på en person? Skjønner virkelig ikke hvordan man kan føle seg bra med seg selv ved å kommentere slik drit. Kan ikke man holde disse meningene for seg selv istede for å trykke en person ned? Blir så oppgitt av folk..Jeg trenger ikke være enig i alt hun legger ut men jeg setter meg for pokker ikke ned å skriver hate for den skyld?? Er så syykt lavmål å skrive hate og være ekle..tenker man kan holde kjeften sin om man har noe stygt å komme med og heller holde det for seg selv..kommenter heller det som er bra og vær litt positive?? Hahahha jeg klarer serriøst ikke, blir for dumt!!!

    41. Ingen som følger med på bloggen din vil påstå at du er gjerrig. Din fremtreden i blogg og på sosiale medier provoserer mange, for tro det eller ei, de fleste har et anstrengt forhold til penger i det at de har problemer, en ubetalt regning, ting de ikke kan være med på, ting de ikke kan gi barna sine, at livet hadde vært lettere om en hadde mer osv. Dette gjør at sterke følelser settes i sving, og da mange har problemer med å uttrykke følelser og tanker konstruktivt, ender det med at de eksploderer i kommentarfeltene. Selv om det såklart er urettferdig at du skal kalles gjerrig når du ikke er det, så ER adferden din høyst kvalm, overfladisk og provoserende. Det ER provoserende at du flasher penger slik du gjør, drysser det nedover din nakne kropp, at du legger ut innlegg som “DETTE TJENER JEG” og “SCREEN PRINT AV NETTBANKEN MIN”. Det handler ikke om sjalusi, det handler bare om karakter. I en film hadde ikke du vært den sympatiske hovedpersonen, du hadde vært den kvalme bitcha. (Dette er basert på din pengevise, kvalme oppførsel, ingenting annet da du virker være ok ellers). Men dine nylige uttalelser på snap, om at ingen i Norge er fattige, at man alltid får hjelp og at det bare er å skaffe seg en ny jobb om man vil tjene bedre viser bare hvor dum/ignorant/ung/kynisk (velg hvem du vil være) du er. Du KAN ikke uttale deg så bastant om noe du åpenbart ikke vet noe om. “Åpenbart” fordi det du sier er feil, altså vet du jo ikke det du sier. Hvorfor sier du det da?

    42. Er helt enig, og ble sjokkert over at folk i det hele tatt spør om slikt og enda mer sjokkert over at noen syns du faktisk burde gi de penger. Men en ting jeg reagerte på som i mine øyne er HELT feil:
      “Livet blir til hva man gjør det til selv, og om du tjener for lite til at det skal gå rundt, er det ditt ansvar å få mer penger inn i kassen.”
      Det blir helt feil å si. Personlig er jeg ufør pga kroniske og alvorlige sykdommer jeg har hatt siden jeg var barn og ungdom, og når man starter livet med å bli ufør er det ikke mye rom for penger i kassen. Jeg bruker mer penger på helsen min årlig enn jeg gjør på mat – det sier vel sitt. Det finnes tusen andre eksempler også, poenget er bare at NEI – alle kan ikke bare gå ut og tjene mer penger.
      Håper på svar hva du mener om saken (generelt, ikke min situasjon – men om du virkelig mener helt 100% seriøst at alle bare kan tjene mer penger hvis de vil og isåfall hvordan vi som er alvorlig syke f. eks. skal klare de ti praksis) 🙂

    43. Herregud..Det måste vara extremt många här inne som inte hat blivit uppfostrade som barn, eller så är ni fortfarande barn! Annars hade ni faen vetat att man behandlar inte andra människor på det här sättet, jag blir helt mållös på alla kommentarer du får isabell?! Att du tacklar det här varje dag, det är så otroligt starkt, och det säger mycket om dig själv och ditt psyke, du är en otroligt stark tjej, med riktigt riktigt mycket skinn på näsan! Men folkens det är dax att vakna upp och börja att inse, ekonomi är inte ett tabu ämne, ni lever i Norge ett utav världens rikaste länder, ett utav länderna med höst BNP, lägg ner svartsjukan! Hon är en offentlig person men so whaaaat?! Vad hon gör med sina pengar spelar ingen roll, för det är absolut inte eran ensak! Och det här med att blogging inte är ett “jobb”, shit vaknade ni igår eller? Norge måste fan komma in i matchen, alla som kan lite om marknadsföring VET att följer du inte med i den digitala utvecklingen så har du idag som bedrift jack shit, och vilka kanaler använder sig bedrifter av? JO SOSIALA MEDIER, FACEBOOK OCH BLOGGERE… The list goes on. Så att säga att det inte är ett riktigt jobb är bara helt på tryne og verkligen 0 verklighetsuppfattning! Kan lova er alla andra som verkar så jävla dåligt pålästa, och har typiska jobb som bak kassan på Ica, eller jobbar på ett café, kan lova att Isabells jobb är tuuusen gånger mer påfrestande, sosiala medier sover aldrig, den psykiska påfrestningen som hon sätts för varje jävla dag på grund av er som inte klarar att ha empati för andra människor. Det är fan riktigt jävla vidrigt att se, jag blir uppriktigt illamående av att läsa sånna här kommentarer, har ni verkligen inte lärt er ett shit från andra länder och sosiala medier hur dåligt det kan gå för andra människor på grund av pysiska påhopp?! vad ni än säger så kommer bloggindistrin växa sig större och ni som sitter och kommenterar äckliga kommentarer bakom skärmen, jag hoppas kommer 0 väg i livet, för är man inte snäll, äger verklighetsuppfattning och inte minst har empati för andra människor så kommer man ingenstans.
      Och så det här med att jämföra brandman som jobb, gör det för all väl, men glöm inte att vad är skillnaden? Brandman absolut det är nog med fysiskt jobbigt, men blogging är nog mer psykiskt jobbigt.
      Isabell vad du än göra så får du fan inte ta åt dig av kritiken, nej du får inte ens se det som kritik, utan det är opålästa barn som sitter och kommenterar i din blogg.. jag har aldrig någonsin kommenterat din blogg eller någon annans alltså, men jag kände verkligen att Fyfan nu är det nog, och även om min kommentar förmodligen är en liten fjärt i rymden och absolut inte gör någon skillnad… så kanske, kanske någon tänker till både 1 och 2 gånger innan man slänger ur sig skällsord och kommer med sådana påhopp. Isabell
      du är stark, ambitiös, entusiastisk och har väldigt mycket passion för vad du gör, därför är du där du är idag och sluta aldrig med det, för jag älskar de och många andra också, annars hade folk inte läst din blogg!

    44. Jeg synes vel at økonomi er en privat sak og at folk får tjene og bruke penger som de vil selv.Penger er ikke sikkert er noen problemløser i seg selv. Å gi bort omsorg og kjærlighet gir en mye større glede, tenk på det du.

    45. Du snakker veldig mye om penger. For meg framstår hele opplegget som en dagbok til en lottomillioner. Du burde få rådgivning ifht økonomi og investeringer da du kommer til å sitte med sosialstønad om noen år dersom du ikke har spart noen midler. Basisgrunnlaget for denne bliggeb er jo ditt nåværende utseende. Din væremåten er ikke mye å skryte av så frekk som du er i samspillet med dine lesere. Så du burde absolutt bruke både din nåværende inntekt og muligheter til å sikre noe i framtiden

    46. Det du sier er veldig forståelig, ikke minst veldig sant. Men det er dessverre ikke alle situasjoner man har påført seg selv, og hvis man da spør om hjelp så har man ydmyket seg selv på en utenkelig måte. Utrolig fint med det hjerte du har for din familie, venner og forskjellige veldedighetsformål. Det er ikke alle som har hjertet, men du skal være forsiktig med å plassere alle «tigerne» i samme kategori 😊
      Stå på med ditt

    47. Nathalie: For en fantastisk fin kommentar, Nathalie. Tusen, tusen, tusen takk for forståelsen og støtten! Du har helt rett i alt du skriver- og du treffer meg virkelig rett i hjertet. Du er for god! Tusen takk <3 Klem!

    48. Anonym: Du skjønner jo virkelig ikke greia. Det er ikke det at mamma IKKE kan forsørge barna sine, men jeg VIL gjør det for jeg er så heldig som har mulighet til det. Det har ingenting med mamma å gjøre, og/eller om familien min har mye eller lite penger. Alt skal seriøst vris på til det negative… Jesus.

    49. Helt enig i at dette er… ja, hva skal man si? Rart? Å be fremmede folk om penger. Du har jo ikke noe ansvar for å forsørge andre ukjente mennesker. Men de som ber deg om penger leser jo sannsynligvis bloggen din, og da tjener jo du penger på de. Det er de (leserne dine) som betaler din lønn. Og du ber jo folk om å lese bloggen din når du kommer med clickbaits (les: ber om penger). Så ja…

    50. Det ante meg at du er sånn som gir til familien din.. man ser hvor sammensveiset dere er og at flere ikke har forstått det får meg til å undre hva folk tenker. For meg personlig har du på ingen måte framstått som egoistisk. hadde jeg gått i dine sko så hadde jeg nok gjort det samme, man må være forsiktig med hvem man gor penger til og selvfølgelig kommer da familien først. Jeg skal derimot ikke påstå at jeg hadde gitt penger til venner, fordi jeg hadde blitt redd for “fake friends”. Men du har et klokt hode og jeg synes det er trist hva folk beskylder deg for da flere av disse heller ikke hadde kastet pengwr rundt seg til vilt fremmede. Stå på Isabell, tror ikke alle hadde vært så omsorgsfull og tenkt på egen familie om de hadde penger til overs for å si det sånn. Du er flott, flottere flottest! Og synes det et på tide at folk kan åpne øynene for hvem du er og ikke dømme deg utifra sine egene fordommer om bloggere.

    51. Hahahahah blir så irritert når folk sier blogg ikke er en jobb og at du ikke har gjort noe for å komme dit du er i dag….. det er latterlig. Folk er så sinnsykt misunnelig at det er bare kvalmt:D du er flink, du hjelper kidsa og de du er glad i, det er d som betyr noe. Skjønner ikke hvordan dette ble en greie i d hele tatt. OG du skal ikke betale for andre folks fettsuging osv. Når man først skal gjøre sånt, betaler man selv:) stå på u go gal

    52. Føler at det er sånn at med en gang man tjener litt penger, så skal man ikke kunne bruke de selv eller på det man selv ønsker.. Gud forby at noen mennesker tjener mer enn andre…….

    53. Bloggere som er styrtrike sier ofte alle kan få det til bla bla.det er ikke sant jeg er syk så orker knapt livet og dét gjør at jeg også ikke tjener noe.syke folk har ikke mulighet så blir litt feil at bloggere tror alle kan tjene godt hvis de vil el jobber hardt.tips støtt heller dyrevern enn folk.visste du at dyrevern org,får ingetingi støtte mer.skulle ønske jeg hadde råd hjelpe dyr.

    54. Du tjener over en million på å blogge.helt utrolig urettferdig ovenfor de svake i samfunnet. Det er ikke rettferdig at forskjellene skal være så store! Det er alt for store forskjeller..
      Du får alt mye betalt for jobben du gjør. Du jobber hardt, men det gjør veldig mange andre også!
      Hva med de uten god helse, som gjerne skulle jobbet?
      En person som er alvorlig syk og ikke kan jobbe får 22ganger så lite som deg på en god mnd.(250k, uttalelse fra deg) De som har opparbeidet seg minst altså.
      De får får alt for lite og du way too much!
      Tenk deg.. 11k i mnd..å leve for!
      Ha litt ydmykhet for de vanskeligstilte, det er det folk ber om.
      Det at du tok med søsknene dine på en ferie ståe det respekt av, det gjør deg til et godt menneske og en god søster. Men at ferien kostet 60k, er er uvensentlig. Du er ikke en bedre person fordi du bruker så mye på en ferie, det er det folk mener… At du setter fokuset på det. Det er det folk blir provosert av. Man bruker det man kan, sant? Og at du kan bruke 60k og noen 5k.. det gjør ikke deg bedre. Det er slik du fremstiller det..og det er feil!!!

    55. Greia er, jeg ville aldri “solgt” privatlivet mitt for penger. Føler du har tjent disse pengene på å opptre som en klovn. Du er ren underholdning, for du gjør syke ting som normale mennesker aldri ville vurdert engang. Og den “friheten” de pengene gir deg vil aldri kunne måle seg med friheten til en person som lever uten innblanding fra en haug med ustabile mennesker hver dag.

    56. Har fulgt bloggen din en god stund nå Isabel,men første gang eg kommentere.. Og må si eg syns du e fantastisk! Alle med negative kommentarer kan gå å se både seg sjøl og sjelen sin i speilet før de snakke. Du e så lite egoistisk som det går an og bli og at du tar vare på familien din vise akkurat det. Stå på!! Eg fra Vestlandet heie jaffal på deg👏🏽

    57. At bloggere på topp tjener bra penger skjønner jeg veldig godt. Dere fôrer oss lesere med innlegg daglig og legger ned mye jobb for hele tiden å være aktuelle.Jeg vil tro du har lært “the hard way” utifra det du har delt om oppveksten din. Du har god grunn til å være stolt over mye av det du har oppnådd. Jeg håper familien din ikke tar deg som en selvfølge, og at søsknene dine lærer å jobbe for ting. Og få alt servert på sølvfat er heller ikke bra. For det er nå en gang sånn at mye vil ha mer.

    58. Du kan heller bruke en annen overskrift
      Mora di kjøpe vel mat og ting til ungene sine
      Er vel ikke du som gjøre det hele tiden

    59. Altså, jeg blir SÅ provosert over alle dritt kommentarene her. At bloggere settes opp mot andre “normale” yrker er helt bak mål. Alle har like mye verd uansett yrke! Jeg syntes det er helt uakseptabelt at folk rakker ned på deg og andre bloggere fordi at dere tjener gode penger på jobben deres. Det spiller ikke noen rolle om man er sykepleier, eller blogger – alle gjør sin greie, og det skal være respektert og ingen skal bli sett ned på, uansett! De fleste over her, er nok super jelly på at du har den jobben du har og tjener godt på det! Det er jo en drøm for oss alle (tørr jeg å påstå) å ha en så fri, spennende og innholdsrik jobb!
      Puh. Såååå dere over her med negative kommentarer og negative vibes – GI FAEN! Bare slutt å spre dritt, gå inn i dere selv og begynn å spre positivitet og støtte til medmennesker i stedet.
      You goooo, Isabel!

    60. Du skriver at du gir familien din penger fordi du vil, å ikke fordi moren din ikke har råd. Men alikevell er overskriften din “jeg forsørger familien min”, vet du ikke hva det betyr? At du forsørger familien din betyr jo at DU betaler alt for dem, at det er du som står for det økonomiske i familien din, så ja du setter igrunn moren din i ein dårlig posisjon med den overskriften uansett om det ikke er det du mener. For det virker som moren din ikkje har råd til det selv.

    61. Det jeg ikke helt klarer å forstå er hvorfor du hele tiden føler du må forsvare deg selv. Om du virkelig er et godt menneske som du sier, hvorfor må du alltid forklare deg og overbevise fremmede mennesker.. its always the same on your blog. Det samme går igjen. For å være helt ærlig tror jeg mange trykker seg inn på bloggen din pga kommemtarene du får. Jeg personelig synes det er intressant å se hvorfor et menneske får så mye hat. Det er synd du har så mye hat, og jeg ser det må være tungt for deg å gjennomgå. Men kan det være mulig at folk reagerer fordi du stadig skal skal fremstå som noe du egentlig ikke er. Hvis du vil at folk skal se den egentlige deg bør du kanskje prøve å finne deg selv først? Gå litt inn i deg selv, og gjør litt research (selvinnsikt) så begynne å legge ut ting på bloggen. Gjør noe nytt, vis den virkelige deg så kanskje du vil bli bedre likt. Tror du vil fremstå som tøff, overfladisk, on top fordi egoet ditt tar over. Legg det litt til siden så kanskje folk kan relatere seg mer til deg og ha en dypere forståelse av hvem Isabell Raad er, uten alle de «maskene» du stadig tar på deg. Rydde opp i tidligere traumer kan være en god start, ofte der det ligger, Masse Lykke til 😊

    62. Det er så mye dumt her altså! Det er vell da ikke isabel som bestemmer at hun får feks 250 k i mnd? Det er ikke hun som bestemmer at sykepleire ikke tjener like godt som en blogger? Alle må jo forstå at hu får betalt for det hun gjør, hu går ut med hele privatlivet sitt, og gjør mye annet vi ikke vet om. Det er ikke alle det passer for og som klarer seg som blogger på topplista. Tror vis di fleste hadde fått muligheten til å tjene så bra så hadde di tatt den muligheten! Grow up people! Du gjør en utrolig bra jobb isabel! Stå på! Hard work, pays off 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg