UKENS SPØRSMÅL

Hvor mange behandlinger med laser må til for at alle hårene under armene blir borte?

– Jeg er litt usikker, men rundt 5-8 ganger. Det er SÅ verdt det synes jeg, så slipper jeg å måtte barbere meg. Målet er å bli hårfri over alt. Alltid hatt lyst til det, og nå er jeg i gang for fullt!

Er det fortsatt noe mellom deg og Joss?

– Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor dette spørsmålet blir stilt hundre ganger – om igjen og om igjen. Jeg har tross alt nylig svart ganske grundig på det spørsmålet i dette innlegget. Nå håper jeg på å slippe å måtte gjenta meg selv i det uendelige. ☺️

Hvor har du lyst til å reise resten av året?

– Ibiza, Maldivene, Dubai, London og Bali. Barcelona synes jeg ser veldig interessant ut også!

Hvordan er det å trene igjen?

– DEILIG, men slitsomt! Haha! Heldigvis kommer det seg mer og mer for hver økt, og det gir meg enda mer motivasjon. Jeg må påpeke at jeg nok ikke hadde kommet meg på alle de planlagte treningsøktene med mindre jeg hadde en personlig trener. Det er ikke hver gang det har vært veldig fristende å dra ræva mi bort på treningssenteret, men det å vite at det er noen der som venter på meg gjør at jeg heldigvis ikke har noe valg. Hehe!

Hvorfor har du vist så lite av moren din den siste tiden, er alt bra mellom dere?

– Personlige grunner, men alt er bra mellom oss. <3 

Litt rart spørsmål, men går du på p-piller?

– Vanligvis, ja. Akkurat nå har jeg dog en pause fra alt av prevensjon, da jeg vil finne ut om jeg føler at det er stor forskjell når meg ikke propper i meg hormoner. Jeg tror jeg vil gå over til minipiller istedenfor. Har noen av dere erfaringer med det?

Når får du overta leiligheten?

– Jeg venter på å få nøklene, egentlig. Alt er betalt og signert fra min side, så nå venter jeg bare til at alt av papirarbeid er i orden. Gleder meg såååå mye at dere aner ikke!

Hvor ser du for deg selv om 10 år?

– Gift med drømmemannen min, ett til to barn, svært hus som mannen min og jeg har bygget fra scratch.. Lykkelig, omringet av venner og familie, samt at jeg jobber med det jeg elsker. <3

Føler du noen ganger at du er presset til å dele annonser?

– Ikke overhodet. Jeg reklamerer kun for ting jeg selv elsker, ellers takker jeg fint nei til tross for at det er snakk om mye penger. For meg er det superviktig at dere blir fornøyde med det jeg anbefaler dere om, hvis ikke hadde jeg ikke klart å levd med meg selv. Deres tillit til meg betyr mer enn dere tror. Jeg mener, jeg hadde ikke hatt det livet jeg har foruten dere. <3

Kan du prate arabisk?

– Yes! Jeg er ikke suuuperflink da, men det funker! 

Hva elsker du mest ved deg selv?

– At jeg er så familieorientert og omsorgsfull ovenfor mennesker og dyr. 

Hvorfor er du ikke så aktiv på YT lenger? Elsker å se på videoene dine!

– Åååå, så hyggelig!! Jeg må faktisk få vlogget igjen asap. Det har egentlig blitt litt sånn at jeg kun poster på videoer når jeg er ute å reiser, men det er kanskje like interessant for dere at jeg vlogger hjemmefra også? Nå skal jeg jo i gang med flytting og renovering av leilighet, så det har jeg i hvert fall tenkt å dokumentere på video! Hva tenker dere om det? 😍

Har du kjøpt en leilighet til over 10 millioner?

– Nei, det har jeg ikke råd til! I wish, haha. I fremtiden håper jeg det vil skje, men dette er min første bolig og jeg bor tross alt alene. Jeg har ikke behov for noe enormt akkurat nå, det viktigste for meg er å komme meg inn på boligmarkedet og faktisk investere i noe. Check!! 

_____

still gjerne spørsmål i kommentarfeltet så svarer jeg der også!

63 kommentarer
    1. Har absolutt mye mindre bivirkninger av minipiller enn p-piller, så anbefaler å prøve! 🙂 dog har jeg en veldig kjedelig bivirkning (som er den eneste jeg har), nemlig fraværende sexlyst.

    2. Minipiller er fantastisk. Mistet mensen totalt av det (noe jeg er veldig glad for ihvertfall), men du skal vite at minipiller blir mange gravide på – så det er ikke det tryggeste. Cerazette er de jeg gikk på før p-stav, men vurderer å gå tilbake til minipillene fordi p-stav har gitt meg masse bivirkninger. Har ikke lov til å bruke vanlige p-piller grunnet diverse, så kan ikke sammenligne med det dessverre <3 Vil også bare si at jeg er så sykt stolt av alt du får til i livet, selvom jeg ikke kjenner deg. Du er den eneste jeg følger med på daglig, og du er ett ekte forbilde.

      Har du noen ferieplaner i år med J? :*

    3. tror folk spør fordi dere verken liker eller kommenterer hverandres bilder lenger på insta, blant annet🤭 og du plutselig har sluttet å legge ut bilder av han/ har slettet bildene av dere. Du virket veldig lykkelig så rart at det plutselig ble så stille

    4. Jeg går på cerazette, det er som en minipille men like sikkert som ppille. Myyye mindre bivirkninger, og ingen ekstra hormoner så gjør ikke noe med «meg»! I tillegg fungerer denne på en litt annen måte enn Andrea p-piller, så føler den nesten er litt «sikrere», hehe, men det er nok opp til legene å bedømme. Har ikke hatt mensen på 5 år, så det er fantastisk! Anbefales på det sterkeste 🙂

    5. Du sa bare du ikke var singel i det innlegget, ikke om det var Joss du fortsatt har noe greie med 🤷‍♀️ jeg håper jo virkelig det er J, hvis ikke hopper du fort fra en til en annen.

      1. Selvfølgelig er det Joss hun er sammen med.. Tror ikke han har styrt sin egen instagram de siste ukene, så han er nok med på et projekt.

    6. P-piller kan påvirke partnervalg, så det er verdt å tenke på hvis du vurderer å begynne på de igjen. Uten p-piller vil du gå for en mann som har mer maskuline trekk og et ulikt immunforsvar fra ditt eget. På p-piller reagerer kroppen som om den er gravid (og ufruktbar) og du vil velge noen som har et mer likt immunforsvar til ditt eget og mer feminine trekk.

      1. Ble gravid flere ganger på minipiller enda jeg var nazi på å ta dem, så her sitter jeg med to vakre barn selv om jeg i utgangspunktet ikke skulle ha barn.. Litt av en pris å betale for å ikke gidde kondom og ønske minst mulig bivirkninger.

    7. Minipiller er ikke like sikkert som vanlige pillen. Du må huske å ta de på fast klokkeslett hver eneste dag hvis ikke er sjansen for å bli gravid ganske stor. Mens p-pillen kan du gå 36 timer relativt trygt. Vet om flere som har gått på minipiller og føler det er bedre hormonelt. Men sett angsten i blikket til flere om de er litt forsinket å ta den 😅🙈

    8. Skal du og J fortsette å ha et lang distanse forhold, eller har noen av dere planer å flytte nært den ene?

    9. Fikk veldig mye kviser, sånne under huden, etter at jeg hadde brukt Cerazette i et halvt år. Så jeg sluttet på de og det tok minst like lang tid før huden ble bra igjen. Så det finnes kjipe bivirkninger også, som hos det meste. Aldri mer.

    10. Man bør ALDRI spørre andre om råd når det gjelder prevensjon, for alle vi kvinner er forskjellige og reagerer forskjellig på hormoner. Jeg for eksempel tåler hverken Cerazette, p-piller, p-sprøyte eller noenting.
      Og jeg kjenner flere som har fått blodpropp av Cerazette. Prøv deg frem i samråd med lege.

      1. Cerazette er den pillen damer blir satt på for å unngå blodpropp, dette fordi den har lite/ingen østrogen, så det vil jeg si er ekstremt rart om du kjenner FLERE som har fått blodpropp på den.

      2. Feil. Det sies at de som har blodpropp i familien IKKE er å anbefale å ta ekte p-piller. Men blir anbefalt minipillen. Som cerazette fks.

    11. Fikk kviser og hadde kraftig pms på p-piller, byttet til minipiller, og huden min ble bra, ingen pms, og mistet mensen. Meeen så glemte jeg pillen en dag og ble gravid, er utrolig viktig å ta de til samme tid hver dag 🙂

    12. Hormonspiral is the shit, inneholder ikke østrogen (kun gestagen, som minipiller) og du får i deg 1/30 del av gestagenmengden i blodomløpet daglig sammenliknet med en p-pille! Det er fordi det først og fremst virker lokalt, i livmor.

      Bygge hus fra scratch sammen med mannen din? Er du håndverker? Er du arkitekt? Husk det er fagfolk både til design (i dialog med kunde) og til utførelse. Typehus er sjeleløst, godt gjennomtenkt design med lys- og materialvalg og flotte byggetekniske detaljer får man ikke gratis.

    13. Hei! Jeg lurte på hvordan det går med tatoveringen din? Lenge siden du har skrevet noe mer om det. Har du fortsatt tenkt til å fjerne den?

    14. Jeg har nettopp (Dvs for 3,5 mnd siden) byttet fra p-piller til minipille, etter 10(!!!) år på samme pille. Da jeg ikke hadde sexlyst, og humørsvingninger… plutselig var det rett og slett nok med det. Med minipille har jeg kun fått to bivirkninger; dårlig hud igjen (grunnen til at jeg startet med de andre var pga dårlig hud) og noe mellomblødninger. Men dette går over etter hvert, det er bare kroppen som trenger tid på å vende seg til ny hormonbalanse i kroppen. Det tar minst 3 måneder, men gjerne 6 måneder også. Men foreløpig er jeg sååå fornøyd, til tross for bivirkninger, fordi jeg har null humørsvingninger og har sexlyst. Så det er å anbefale!

      De anbefaler også ikke å hoppe av og på p-piller, fordi da kan man visst lettere få blodpropp. Vet ikke hvor sant og utbredt det er, men det har jeg fått høre av legen.
      Og kroppen din trenger flere måneder på å komme seg over de hormonene du har fra p-piller. Så da vil jeg i hvert fall anbefale å ta en lang pause når du først har en, ellers vil du nok ikke kjenne hvordan det er uten hormoner. 3-6 måneder for eksempel.

    15. Har brukt minipiller (cerazette) i flere år og er veldig fornøyd. Det beste må være at jeg mister helt mensen på de. Det gjør de aller fleste, faktisk 🙂

    16. Har gått på minipille ceracette i 9 år, stoppet da vi ønsket å få barn. Ble gravid måneden etter, og startet opp igjen etter fødsel.
      Eneste bivirkningen jeg har hatt er at jeg får menstruasjon kun hver tredje mnd🤷🏼‍♀️ vVar stress i begynnelsen mtp at jeg konstant trodde jeg var gravid, men ellers bare topp!

    17. Jeg brukte minipiller i ca. 5 år og det hadde gått helt fint frem til noen par måneder siden da jeg begynte å merke humørsvingninger og eksploderte stadig på typen min 😕 Da valgte jeg å bytte til hormonspiral og det er så sykt deilig å slippe å tenke på å ta piller til rett tid hver eneste dag! Og den varer opptil 5 år! Jeg anbefaler hormonspiral på det høyeste dersom du har ingen planer om å få barn den nærmeste fremtid 😊

      1. Gjorde det for første gang i dag! Det gikk helt fint! 😀 Gleder meg skikkelig til jeg blir helt hårfri. Totalt verdt det etter min mening, spesielt siden jeg reiser såpass mye og derav er ofte i bikini. Så slitsom å måtte barbere bikinilinja hver dag..

    18. Hvor er det svarte beltet fra med sånn klikk-funksjon. Det som du gikk med til den grå rutete dresskjolen

    19. Hei, har du sett at du har hatt en tie front bikini top fra Nelly, og jeg bare lurer på hvilken størrelse du har i denne bikinioverdelen💖💖

    20. Har veldig dårlig erfaring med minipiller, blødde i strekk i ett år med dem. Men kan anbefale p-ring på det sterkeste! Da er hormonene lokalt der de skal være, ikke rundt i hele kroppen, du kan ha ringen inne i 3 uker uten å tenke på den en gang, og for min del er det eneste prevensjon jeg ikke har hatt noen bivirkninger av! Elsker den!

    21. Jag hade minipiller som första preventivmedel men för mig funkade det inte alls! Jag blev jättearg, jätteledsen och jag hade mens VARJE dag i över 6 månader. Men blödde ”bara” på eftermiddagarna men ändå… Sedan blev det p stav , det funkade inte heller, och nu har jag p plåster och det funkar helt perfekt! Ett tips till dig verkligen alltså. Då väljer man själv när mensen kommer osv och för första gången på många år är det bra för mig. 🙂
      Sen kanske mini piller funkar på dig såklart! Mem bara utav egna erfarenheter samt vad andra vänner har sagt 🙂 Ha det så bra! Kram

    22. Hei, har gått på cerazette og pstav til sammen 7 år, og di siste 4 årene jeg har gått på cerazette, har jeg slitt med vanncyster på eggstokkene som vrir seg og sprekker. er et smertehelvete uten like..og blødninger som varer 2-3 uker hver gang og pause kanskje 2-3 uker.
      anbefaler heller vanlig p pille når du har mulighet til det.

    23. Line
      Øøøhhh, hun prater jo norsk…… Har du ikke hørt Isabel prate, hun prater Stavangerdialekt……

    24. Hei. Minipille er å anbefale. Minipiller gir deg ikke ekstra hormoner til kroppen og da du ikke skal tilføre koppen mer hormoner enn normalt så er dette å anbefale. Noen kan oppleve bivirkninger fra minipille også, som flere blødninger og noen som meg selv inkludert mister mensen og har null bivirkninger. I tillegg er det mye tryggere i forhold til blodpropp!! (Cerazette) MEN må være ekstra obs på å ta den til riktig tid da det er flere som har slurvet og blitt gravide. Redd for dette, kan du gå på det et års tid og sette inn p-stav etterpå. Men ikke gå rett fra p-pilla til p-stav da dette kan føre til fler bivirkninger.

    25. Har ikke noe erfaring med minipiller selv men tanten til en veninne av meg blei gravid heile to ganger på minipiller😅
      Trur ikke eg hadde stolt på minipiller😅

    26. Hvorfor “i wish” på at leiligheten skulle koste 10mill? Jo dyrere jo bedre liksom? Kan ikke få en fin nok leilighet til f.eks 3mill for denne frøkna?🙂🙂🙂

      1. Unødvendig kommentar. Overrasket over hvor mange som tar seg tid til å kommentere negativt. #psykishelse2019

    27. Sjekk ut å-stab. Har alltid gått på å-piller men når jeg bytta til stav så ble livet sååå mye enklere. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger og den byttes etter 3 år. Ingen pille å huske på hver dag, og best av alt – den røde uka er så og si borte 👌🏼👌🏼👌🏼 noe å tenke på hvertfall!

    28. Prøver igjen da jeg ikke fikk svar sist, hvor er treningsklærne dine fra? De svarte på Snapchat? ☺️

    29. Cerazette er en type gestagenpille som er sikrere enn minipiller. Minipiller er IKKE det samme som cerazette selvom mange blander disse. De virker på litt forskjellige måter, men ingen av de inneholder hormoner som øker sjansen for blodpropp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg