UKENS SPØRSMÅL

Reklame | NELLY

JOGGESETT HER & SNEAKERS HER

_____

Har du vært ute siden du kom hjem fra ferien?

– Nei, ikke overhodet faktisk. Ikke en gang for å gå en liten tur. Jeg forstår at vi som er i karantene har lov til å gå på butikken når det er lite folk ute, samt gå tur men holde avstand til andre mennesker. Men jeg tar helt enkelt ingen sjanser overhodet. Jeg holder meg hjemme og innendørs disse to ukene, for å være på den sikre siden. Jeg er livredd for å være bærer av viruset ettersom at jeg har reist og vært på fly, og dermed kunne smitte andre. Jeg har ingen symptomer og jeg er helt frisk, men man vet virkelig aldri. Jeg vil bare være trygg på at jeg ikke eventuelt skal kunne utsette andre for fare. <3

Hvem FaceTimer du mest med i karantenen?

– Familien! Mamma og Jasmine for det meste, men også Rami og Sidra så klart. <3

Når poster du ny video på YouTube?

– Jeg postet en i går og en på fredag! Du finner de på kanalen min her.

Når reiser du til LA?

– Jeg skulle egentlig reist i midten av april, men det har jeg måttet avlyse så klart, på grunn av viruset. Tar ingen sjanser nå. Jeg har måttet avlyse fire reiser i nærmeste fremtid, faktisk. Tre av dem var jobbrelaterte turer, så det svir jo så klart litt ekstra mye. Jobben er jo det viktigste og beste jeg har, og jeg skal ærlig si at det stresser meg skikkelig at dette viruset går utover planene jeg har for dette året karrieremessig. Men vi får jo alle sammen bare smøre oss med tålmodighet, så ordner alt seg nok til slutt! <3

Hvor er kaffekoppene dine fra? Så fine!!

– Jeg elsker de! Kjøpt på H&M Home. <3 De har så sjukt mye fint, dere!

Hva er dine all time favoritt serier? Ikke reality.

– Ahhh, jeg ELSKER One Tree Hill, The OC, 90210, Frustrerte Fruer og Gossip Girl. Jeg vurderer faktisk å se One Tree Hill om igjen nå i disse karantene-tidene. Jeg husker hvor frelst jeg var i den serien! Lucas var jeg stooormforelsket i ass!! Er jeg alene om å ha dagdrømt om han??

Hvor mye tar du ut i lønn til å leve på i måneden?

– Jeg tar ut en viss sum som jeg forsøker å klare å forholde meg til, meeen jeg pleier så og si alltid å måtte overføre litt ekstra mot slutten av måneden haha.. Jeg tar vel ut rundt 50.000 kroner i lønn i måneden til å leve på, før skatt (tror jeg, regnskapsføreren min Geir styrer økonomien min). Resten av pengene jeg tjener går forøvrig rett på sparing!

Du handler ofte nye klær. Hvor gjør du av alt? Blir det ikke overfylt?

– Klær er en stor del av jobben min, så da er det naturlig at det kommer mye nytt inn dørene her. Løsningen er enkel: jeg detoxer garderoben med jevne mellomrom og donerer klær til krisehjem, til folk som trenger det. ❤️

Hvordan er buksa i størrelsen? Hvem størrelse har du i buksa?

– Den er normal i størrelsen! Jeg har den i xs. Den er forresten fortsatt på 70% rabatt og koster derfor kun 149 kroner akkurat nå. Også inne i alle størrelser. Elsker denne buksa! Klikket hjem en til mamma og en til Jasmine også her om dagen, slik at vi alle kan matche haha. Elsker! Du finner den HER.

Hvor ofte poster du nye videoer?

– Målet er to ganger i uken, tre om jeg får det til! Men i hvert fall to nye videoer ukentlig. Jeg elsker virkelig YouTube!! Har virkelig blitt helt frelst. Det er så gøy å filme, klippe og poste. Dessuten er det så mye enklere å vise personlighet gjennom film, kontra via tekst. Og så klart spiller de enormt positive og motiverende tilbakemeldingene deres på videoene mine en stor rolle på hvorfor jeg har fått en stor kjærlighet for YouTube! Tusen takk!! <3

Hva har du spist mest av under karantenen?

– Jeg postet et eget innlegg her, hvor jeg viste dere hva det har gått i på matfronten. Som dere kan se, går det mye i enkle løsninger. Og mye i pølser. 🤠 Kreativt! Men som dere vet er jeg ikke akkurat Helstrøm på kjøkkenet, så da får det enkle duge. Rett og slett.

Hvilke prevensjonsmiddel går du på?

– Egentlig p-piller, men akkurat nå går jeg ikke på noe som helst. Nå hverken dater jeg noen eller er i et forhold, så da føler jeg ikke behovet for å stappe i meg hormoner. Jeg har stappet i meg samme p-pillene siden jeg var 18, typ. Det er lenge, det!

______

Still gjerne spørsmål i kommentarfeltet, så svarer jeg der også. <3 Klem!!

72 kommentarer
    1. Hei <3 Kan du lage "Whats On My iPhone" innlegg der du viser alle appen og hvordan du har organisert de? 🙂

    2. Jeg begynte nettopp å se One Tree Hill om igjen, da det er så lite å finne på i disse dager. Det er så mange år siden sist! Anbefaler det virkelig, så fin serie! Du var ikke den eneste som var stormforelsket i Lucas nei😄❤️

    3. Jeg stikker innom bare for å si at jeg synes du er et godt forbilde i disse tider, mange har mye å lære av deg. Stå på😃👍
      Også har jeg et serietips som jeg er sikker på du vil like: The Bold Type på NRKtv. Midt i blinken for deg.
      Kos deg hjemme, det har du så godt av😂

      1. De kan, men det er restriksjoner på dette . Her er det som står på fhi.no om de som er i hjemmekarantene:
        Skal som hovedregel ikke oppsøke offentlige steder, slik som butikker og kafeer. Ved mangel på alternativer, kan du gå ut for å gjennomføre nødvendig ærender i butikk eller apotek, men du må sørge for holde tilstrekkelig avstand (det vil si 1-2 meter) til andre og unngå kø.

      2. Natalie: Skulle til å skrive det samme! IKKE BUTIKK! Se reglene! Man kan gå en tur ut for å få luft, men alene, eller med minst 2 meter avstand fra andre mennesker!

    4. heei
      jeg elsker bloggen din!
      jeg leste gjennom et av dine eldre blogginnlegg, med ukens spørsmål eller hva det var. der sto det at om du fikk barn en dag, ville du kalle dem Isadora og Cristiano. ville du fortsatt gått for disse navnene i dag? du er queen <3

    5. Aaah, hadde tidenes crush på Chad Micael Murray! Husker jeg ble så sykt lei meg da han skinnet seg i sesong to 😭😭 Elsket Peyton, kjente meg så igjen i henne. Og må innrømme at jeg hadde en liten girlcrush på Brooke, og har felt noen tårer i trekant dramaet mellom hun, Peyton og Lucas 😅 Foreløpig ingen streamingtjenester som har OTH, men har heldigvis sesong 2-7 på DVD å kose meg med i disse korona tider 👌🏻

    6. Hei Isabel!
      Jeg er ei dame på snart 57 som har fulgt deg lenge nå. Digger deg! <3 Har akkurat lest boka di forresten. Sterk lesning!
      Og så har jeg et sikkert dumt spørsmål… Hvordan kan jeg rekke å lese all teksten som du av og til legger ut på Instagram? Jeg kommer sånn ca fem setninger nedover før bildet skifter. Er det jeg som er stokk dum? Hoho.
      Klem fra meg

      1. Ta og hold på bildet (telefonskjermen) med en finger så vil den ikke gå vidre til du tar bor fingeren!

      2. Bare trykk og hold inne fingeren på bildet som blir lagt ut på story så pauser den seg på en måte

    7. Leser bloggen din av og til og følger deg på snap. Syns det er veldig mye bra du skriver og poster. Men jeg vil bare advare deg litt ang pause på p-piller, uten om den uken man har pause for å ha “mensen. Sjansen for blodpropp øker så fort du har hatt 3 mnd pause, og da er sjansen større det første året for dette. Og har du planer om å fortsette med det seinere så ville jeg bare fortsatt var jeg deg. Forstår tanken på å ikke gå på noe når du ikke er sammen med noe, men risikoen er større enn om du fortsetter som du gjør 🙂 jeg legger ved en link også, så kan du kikke på den hvis du ikke allerede er klar over det 😉 Vil ikke at noe skal skje deg 🙂 https://forskning.no/sex-svangerskap-spor-en-forsker/spor-en-forsker-bor-jeg-ta-en-pause-fra-p-pillene/472478

    8. Leser bloggen din av og til og følger deg på snap. Syns det er veldig mye bra du skriver og poster. Men jeg vil bare advare deg litt ang pause på p-piller, uten om den uken man har pause for å ha “mensen. Sjansen for blodpropp øker så fort du har hatt 3 mnd pause, og da er sjansen større det første året for dette. Og har du planer om å fortsette med det seinere så ville jeg bare fortsatt var jeg deg. Forstår tanken på å ikke gå på noe når du ikke er sammen med noe, men risikoen er større enn om du fortsetter som du gjør 🙂 jeg legger ved en link også, så kan du kikke på den hvis du ikke allerede er klar over det 😉 Vil ikke at noe skal skje deg 🙂 https://forskning.no/sex-svangerskap-spor-en-forsker/spor-en-forsker-bor-jeg-ta-en-pause-fra-p-pillene/472478 Hvis du syns det er upassende, så bare slett kommentaren min 🙂

    9. Hei! Du, ville bare si ifra om et lite råd jeg fikk fra legen selv da jeg fortalte henne at jeg tok en pause fra p-pillene. Dette er ikke lurt! Hun fortalte meg at hvis man først har starta på p-piller er det ikke bra å ta pauser i perioder fra dette fordi det vil fucke til hele systemet i kroppen og hormoner og alt, som ikke er gunstig for kroppen overhodet. Jeg hadde ingen peiling om dette selv, men hun sa at enten må du slutte helt og ikke starte opp igjen, eller så må du gå på de uavhengig om du er seksuelt aktiv eller ikke. Bare sånn tips videre så du er klar over det:)

    10. Hilde, hold inne på skjermen, så «fryser» du bildet så lenge du trenger det👍 Da skal du kunne få lest hele teksten, slet akkurat med det samme hehe. Lykke til 😊

    11. Så at du lagde middag her om dagen. Så bra! Derfor utfordrer jeg deg til å bake boller eller kanelsnurrer😁 gleder meg til å se😁😁

    12. Hei Isabel!
      Jeg er imponert over at du lager mat og utforsker ting du ikke kan, kjempe gøy! Jeg utfordrer deg til å bake boller eller kanelsnurrer. Gleder meg til å se video av det!:)

    13. Hvordan får du på deg en bukse i XS da rumpa minst er en M? Blir det ikke veldig trangt?🙈 lurer mest pga jeg er en S rundt magen men rumpe/lår er mer enn L, og vil gjerne vite hvordan du får det til da bukser er et mareritt å finne for min del!

    14. Jeg har nettopp startet på One Tree Hill (igjen 😂) selv. Blir aldri lei den serien, og har heldigvis sesong 1-9 på samleboks. Perfekt i disse koronatider hvor jeg er permittert fra jobb og leiligheten er fullstendig strøken 😅

    15. Vi er i karantene pga bhg har hatt smitte. Og vi har fått streng beskjed om at da skal man ikke gå på lekeplasser, plasser med mange mennesker, IKKE gå på butikken osv. Altså være hjemme, rundt huset å gå tur der det er minst mulig folk. Holde 2meter avstand. Ser det er mange som går på butikken når de er i karantene, det er veldig dumt. Vet du ikke gjør det og det er kjempebra <3 butikker leverer hjem og mange frivillige handler for de som trenger det. Ville bare nevne dette siden du skrev du vet du kan dra i butikken.

    16. Jeg blir så glad når jeg leser hvor seriøst du tar karantenen din! Jeg er i selvbestemt karantene for jeg velger å høre på myndighetene, men har flere venner som ikke hører på myndighetene i det hele tatt noe jeg synes er veldig trist…
      Håper at du ikke får noen symptomer og er frisk og rask når karantenen din er over 🙂

    17. Hei!

      Jeg slenger meg på noen av kommentarene over om pause fra p-piller. Søsteren min gjorde det samme, og tok noen pauser nå og da når hun ikke var seksuelt aktiv. Legen fraråder dette på det sterkeste, og kan øke sjanse for blodpropp drastisk uten at jeg har helsefaglig bakgrunn for uttalelsene mine – kun videreformidling fra andre sin lege. Les litt om det for å se at det du gjør er trygt for kroppen din! 🙂

    18. Hvordan kommer du til å gjøre det når du er ferdig med karantenen? Kommer du til å møte noen venner da eller bare familie? Jeg synes det er litt vanskelig å vite hva jeg kan gjøre, så nysgjerrig på hva du tenker om det 🙂

      1. Jeg kommer så klart til å være veldig forsiktig, men jeg kommer absolutt til å treffe venner og familie. Ikke så ofte da så klart, spesielt ikke nå i starten, men jeg savner de jo ihjel… 🙁 Og så klart kommer jeg da til å være forsiktig – holde avstand og vaske hender!!

    19. Anbefale deg å se på sex and the city på HBO. altså seriene Ikke Filmene!! Jeg tror du komme til å elsker det. Det handler om vennskap, mote, cocktails, gutter/sex, og singel livet osv!! Det er mye ikoniske snuter derfra!

    20. Jeg elsket også One Tree Hill, men Lucas var storesøsteren min «sin», haha! Så derfor fikk jeg Nathan, og han ble min favoritt. Men nå som jeg er eldre liker jeg faktisk Nathan best uansett 😍 Kjøpte alle sesongene på DVD for ikke så lenge siden, så påsken går nok med til å se det på nytt 🤩

      Håper du får en fin uke, Isabel!

    21. Takk for at du tenker på oss som er i risikogruppa og tar karantene tiden serriøst ❤️❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg