jeg blir mobbet på daglig basis

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har blogget i 1,5 år nå. Det er mye positivt med denne bloggen, men det er også en del negativt. Jeg blir mobbet på daglig basis. Hver eneste dag blir jeg fortalt hvor stygg jeg er, hvor udugelig jeg er, hvordan Pierre kommer til å være utro og forlate med, hvor elendig menneske jeg er..  Ja, jeg kunne fortsatt i det uendelig, listen er lang. “Du må tåle det, du er en offentlig person!”. Den kommentaren der, er noe de fleste nettmobbere “unnskylder” seg med. På grunnlag av hva? Hvorfor må jeg regne med, og tåle å bli mobbet? Fordi jeg er et kjent ansikt? Fordi flere vet hvem jeg er, enn hvem du er? Betyr det at det er greit for andre å mobbe meg? Å være nedlatende? Å være direkte hatfull?

Konstruktiv kritikk, sier de. For det er jo ikke mobbing? “Jeg sier jo bare min mening, jeg er bare ærlig”. 

Dessverre har det blitt slik at jeg har blitt “herdet” mot disse nettmobberne. De fleste fæle kommentarer klarer jeg å bare riste av meg – så sant jeg har en god dag. På dårlige dager er det vanskelig – det skal jeg ærlig innrømme. Det kan fort gå innpå meg, og få meg til å føle meg verdiløs, og som en eneste stor fiasko av et menneske. Heldigvis har jeg innsett at disse menneskene ikke har noe betydning for meg, i mitt liv. Kjenner de meg? Har det noensinne truffet meg? Har de rett til å si så mye stygt om meg, eller til meg? Nei. Ikke i følge meg. Jeg synes det er trist at det er blitt slik. For vet dere? Det er typ blitt slik at det er akseptert å skrive hatfulle kommentarer til andre på nett. Det er et utbredt problem, som bare ser ut til å bli verre, og verre. Og det skremmer meg. Det skremmer meg noe så innmari. For tenk alle som blir utsatt for dette? Jeg klarer meg så og si fint, fordi at jeg vil påstå at jeg er nokså psykisk sterk. I tillegg til det, er jeg veldig sikker på meg selv, og tørr å stå opp for meg selv. Men vet dere? Ikke alle er slik. Du vet ikke hva folk rundt deg går gjennom. En annen person som får dette hatet rettet mot seg, kan få et ekstremt trist og vanskelig liv. Det kan føre til at denne personen virkelig går i kjelleren. Vi har alle hørt historiene om ungdommer som har tatt sitt eget liv, grunnet mobbing. Ikke sant? Hvor ille er ikke det? Det starter med slike nettmobbere, og så utvikler seg det til det verre. Er det virkelig noe dere vil bidra til? 

Den største hetsen jeg blir utsatt for, er i mitt eget kommentarfelt, i andre bloggeres kommentarfelt og i ulike forum. Sjekk dette og dette kommentarfeltet. Se så mye stygt som blir skrevet, alt på grunn av at jeg skriver at jeg ønsker å fortsette med blogging i mange, og planene mine for høsten. Utifra kommentarene skulle man jo trodd jeg hadde skrevet om et ran, eller et drap jeg hadde utført.  

Er det en sak jeg aldri kommer til å forstå meg på, må det være netthat. Jeg har ingen forståelse for hvorfor enkelte mennesker velger å trykke andre ned, hverken på nett eller IRL. Jeg tror at det kun er triste, bitre og stakkarslige mennesker som gjør dette. 

· Kommentarer som har tikket inn de seneste dagene ·

Jeg tror nok tallene dine øker fordi flere vil inn å le litt av deg :p En mer uinteressant blogg skal man lete lenge etter.

– helt ærlig isabell, ikke for å være frekk så tror jeg folk leser bloggen din for å le. Du skriver så utrolig dårlig og kjedelig at det blir morsomt. Vi sitter å ler av deg liksom.

– Håper du skal fikse den neseoperasjonen som gikk galt..

– Hva ER det med panna di? Aldri lagt merke til hvor lav den er før nå. Ser jo ut som en neandertaler. LOL. Nen det er jo ikke så langt unna sannheten, når jeg tenker meg om.

– Ekle ekle ekle jævla kjerring! Håper så inderlig du får en eller annen sykdom. De pengang du kaster i hytt og pine fortjener du ikke. Jeg blir direkte kvalm av hele deg, egoistiske pakkis faen! Håper valpen pierre er utro, han fortjener ei med mer i mellom ørene. EKLE JÆVLA KJERRING.

– Til Pierre: Du er gull verdt, hva faen gjør du med plastikk? Du fortjener bedre.

– Du er så jævlig stygg, håper du vet det selv.


Dette innlegget skriver jeg ikke uten grunn. I dag er jeg nemlig med i dokumentaren “Hatet på nett” som går på NRK 3 klokken 21:00 i kveld. Der prater jeg ut om hvordan det å leve med nettmobbing er, og forteller om alt som hører til. Jeg synes det er helt fantastisk av NRK og NRK P3 å sette fokus på netthets, for det er absolutt ikke greit med slik oppførsel på nett. Jeg håper dere ser på i kveld, og kanskje får ting litt i perspektiv. 

82 kommentarer
    1. Forferdelig.. ingen burde snakke slik til et annet menneske – hverken irl eller bak skjermen. For noen er målet å knekke folk. Når voksne folk holder på slik er det ikke rart at barna gir etter å slenger kommentarer hit og dit. Håper virkelig dette vil endre seg.
      Synes det er flott at du og sophie elise har satt fokus på dette temaet de siste dagene.

    2. Håper at du ikkje tar det hardt innpå deg!! We, Bellafans, are here for you! Haters gonna hate. dem har ikkje liv jentami. i love you<333 #bellafan

    3. Hei fine, Isabell 🙂 jeg syns det er så synd og dumt at folk skal drive å skrive så mye stykt til deg. Skjønner ikke at folk ikke får dårlig samvittighet av å skrive så stygge ting. Skjønner ikke hvorfor folk driver sånn.. Jeg syns du virker utrolig snill og god person 🙂
      Ha en fin dag Isabell 🙂

    4. Så forferdelig unødvendig av folk å skrive slikt! Hva får du igjen for det, og hva får de igjen for det? Absolutt ingenting. Tviler på at noen kan føle seg bedre av å tråkke ned noen andre, selv om det sikkert er motivet. Jeg synes synd på omgangskretsen til disse nettmobberne. Ser for meg at det må være grusomt å for eksempel være sammen med en så umoden og ondskapsfull person som hamrer hensynsløst over tastaturet på denne måten. Det får meg til å tenke på om personen er like råtten ansikt til ansikt også? Trøst deg med at det er nok ikke bare deg disse personene er jævlige mot. De er nok sikkert stygge mot både kjærester, foreldre og venner også. Tilslutt har de vel ingen igjen å være stygge mot, andre enn seg selv. Tragisk! Hvor er oppdragelsen til folk? Foreldrene må skjemmes!

    5. de er bare sjalu så derfor skriver de sånnt… de er noen stakkars mennesker som ikke har blitt oppdratt av foreldrene sine ordentlig… de har vel fått alt opp ett øra og har ikke lært hvordan man skal oppføre seg!! stå på isabell drit i dem du er et vakkert menneske loveyou<3

    6. Kjære fine, søte deg. Jeg får så vondt av deg! Folk snakker om at fotballfrue har måttet stått i mye hat opp i gjennom årene. De har tydeligvis aldri hvert innom kommentarfeltet ditt. Det at du faktisk velger og fortsatt holde det åpent sier mye om deg som person! Du står for det du mener, og gir ikke opp selvom noen sjalue drittunger rakker ned på deg hver dag.
      Hev deg over det Isabel! Du er et bra menneske. Du må bare tenke at det er synd på de som velger å bruke tiden sin på å mobbe deg, med “LOL” som navn. De tør ikke engang å vise sitt sanne jeg, og det sier nok om de som personer. Btw syns jeg du er flott som du er, men vil du operere deg så får du da få lov til det uten at halve Norge skal kritisere deg for det. Jeg vet selv hvordan det er å ha komplekser og en liten kirurgisk endring gjorde selvbildet mitt SÅ mye bedre, og uansett hvor mange som sier at du er fin som du er hjelper det ikke når du ikke ser det selv. Det er mye bedre at du er ærlig med inngrepene, enn at du skjuler de som visse andre. You do you! Jeg heier på deg

    7. Hei! Vil bare si at du er unik, og at du kan være stolt av deg selv. Du har en suksessfull blogg fordi du er dyktig og flink i det du gjør. Lov meg at du ikke hører på all hatet du får. Det er rett og slett uvirkelig at noen kan skrive så mye fælt. Du har en enda større heia-gjeng bak deg 🙂

    8. Jeg tror du må tåle å høre at folk forteller deg grunnen til at de klikker seg inn her er å få seg en god dose latter. Det er jo ikke mobbing, det er kun tilbakemelding og kanskje for å gjøre deg obs på at all PR ikke nødvendigvis er god PR. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en av de som bruker denne bloggen som en underholdningsportal slik du bruker Geordie Shore som en underholdningsportal for “drama, intriger etc etc”. Du er jo forhåpentligvis bevisst på at mye av grunnen til at folk følger deg er pga dette.

    9. Kjære deg, det er mange forferdelige mennesker der ute! Du er flott! Akkurat sånn som du er. Det er beundringsverdig at du fortsetter å blogge, selv om du får høre så mye stygt. Det sier mye om deg, og hvor sterk du er. Du må aldri la alle de stygge kommentarene komme inn på deg, selv om det er vanskelig. Husk det, du er flott som du er! Uansett hva du gjør, ingen har rett til å dømme dine valg! 🙂

    10. Kommer aldri til å forstå hvordan noen kan oppføre seg slik, men det lukter sjalusi lang vei.
      Du er flink, og utrolig sterk som fortsetter til tross for mye dumme kommentarer.
      Stå på, jeg heier på deg!
      Klem <3

    11. Jeg griner og jeg griner hver gang jeg ser noen kommentere noe stygt til deg du er sannheten min, du er hjerten min Isabel Shirog ! <3 tårene fosser ned !!! du er dronninga mi

    12. DETTE FØRTJÆN DU FAKTISK IKJE… FAEN Æ BLI SINT PÅ DE STYGGE HÆRSLIE FOLKAN SOM KLARE OG SKRIVE NÅKKA STYGT I DET HEILE TATT.. DE E SÅ JÆVLIG SJALU PÅ DÆ AT DET GJØR ONT… FY FAEN SI Æ BARE !!! -.-“

    13. Det er helt forferdelig at du må gjennom dette hver eneste dag.. Det står så uendelig stor respekt til deg at du klarer å holde hodet hevet gjennom det <3 Bra du har forstått at det er disse menneskene det er synd i, at det er de som sliter. For ingen oppegående mennesker lirer ut slikt dritt til fremmede!

    14. Ikke steng kommentarfeltet!!!! Ikke greit at du får såye dritt å mobbing så er ikke de jeg mener, har jeg en dårlig dag går jeg inn på bloggen din, kosereg med å lese dine bra innlegg, men ikke bare de, jeg kan gå inn på kommentarfeltet å le av tilbakestående idioter som skriver alt dette av ren sjalusi, har selv blitt mobbet hele barneskolen å ungdomskolen så vet hvor sårt de er, tro meg, men etter en stund selv om de fortsatt gjorde vont så klarte jeg å le av de, til å mm ed syns syn i de som tydeligvis ikke klarer å kommunisere uten å mobbe, så ja jeg bruker denne bloggen som underholdning, lese dine innlegg først, kose meg med pene bilder å kansje inn i mellom irritere meg litt, men de er lov, vi er to forsjelig personer, kan ikke like de samme eller dele meninger hele tiden, når de er gjort er de klart for kommentarfelt, føler de litt som en hevn, sitte rett å slett å le av dem :p bare husk Isabell, haters Always goning to be haters, but no Fear, karma is a bitch and She bites real hard 😉

    15. Kjære Isabell! Ingen skal føle det slik, om man er kjent eller ei. Du lever ditt liv, gjør hva DU vil med pengene dine, utseende ditt, bloggen din osv. INGEN har absolutt noen grunn til å skrive stygge ting til deg eller rakke ned på det du gjør. Så i det andre innlegget at det ble SÅ mye drama fordi du sa du ønsket å skaffe deg en hund. Folk brukte sikkert en halvtime på å skrive hvorfor du IKKE skulle skaffe deg en hund. Jeg mener, hva faen er problemet til folk? Helt utrolig syns jeg……. Jeg kan Selvføgelig si du er finere med mindre lepper, “gamle” nesa osv, men hva får jeg ut av det? Hvorfor skal jeg si til en annen person hva jeg synes om dems utseende når de selv har valgt å gjøre som de har gjort og endre på det de har gjort. Hvorfor gjorde du det? Fordi du ønsket det og fordi du synes det er FINERE. Hvem er jeg til å komme å si nei det og det er egentlig finere. Nei vet du hva, spar meg for det. Jeg mente altså ikke lengre oppe at det ikke var fint, var et eksempel på hva enkelte skriver. Og til slutt, SELVFØLGELIG er alt sjalusi. Hvem faen hadde ikke dratt på ferier, endra på det de ønsket dersom de hadde et ønske om det, shoppa hver dag, spist ute osv? Jeg hadde i hvertfall gjort det. Jeg har aldri kommentert her før, men nå måtte jeg bare. DET ER EN GRUNN TIL DEN SUKSESSEN DU HAR OPPNÅDD uansett om folk er enige eller uenige i det du skriver! Jeg synes du er sykt flink som har klart å komme så langt!!! Stå på! Aldri la noen drittunger ødelegge for deg 🙂

    16. hvaaa er det som feiler folk, man ser tydelig på bilder av deg og p at dere er lykkelige sammen, han kommer ikke til å vere utro, dessuten er det INGEN av leserene dine som vet noe som helst om hvordan dere har det heller. Ingen av oss har noe med den saken å gjør. OG, du er utrolig pen, det var du også før operasjonene dine, steng kommentarfeltet ditt, så slipper du folk som bare er ute etter å lage kvalme, man trenger ikke sånne i livet sitt.

    17. Jeg tror du hadde hatt godt av å stenge kommentarfeltet. Det er kanskje litt kjedelig å miste de gode kommentarene, men jeg skjønner hvorfor de andre toppbloggerne har stengt sitt kommentarfelt. Er slitsomt å lese slikt dag ut og dag inn. Om ikke å stenge kommentarfeltet, kanskje du kan ansette noen til å være ansvarlig for det? Slik at du bare ser kommentarene som blir lagt ut. Altså en moderator:) Da kan du få med de gode kommentarene og de saklige kritiske, men slipper de unødvendige slemme kommentarene.
      Alle mennesker er forskjellig og ikke alle kan være enig i hvordan hver enkel person lever sitt liv, men det betyr ikke at man kan spy ut det sykeste man kommer på bare fordi noen har en offentlig blogg. Det går an å være uenig og samtidig være saklig. Du bestemmer jo selv hva bloggen skal inneholde og det er ikke vanskeligere enn at de som ikke liker innholdet bare slutter å lese. Trenger jo ikke å legge igjen de styggeste kommentarene bare fordi man kan.

    18. Vil bare fortelle deg at din styrke er inspirerende. Du er ikke kjedelig, ja du har noen skrivefeil innimellom men hva faen, om folk ikke er dumme klarer man forstå hva du mener å skrive, og hvem har ikke skrivefeil i ny og ned? Din blogg er langt i fra kjedelig, men det er vel hver sin smak vil jeg tro men om du er så kjedelig så hvorfor klikke seg inn? For å få en god latter som de sier? Men hvordan kan bloggen være kjedelig om de klikker seg inn for å le? Haha, folk ass. Folk burde bli inspirerte av din styrke, om folk kunne klare å sette seg inn i andres situasjoner og prøve å se flere sider. Sant som du sier ingen vet hva folk går gjennom så alltid vær snille. Dette er bare en gjeng med inkompetente drittunger som er for svake til å jobb med sitt eget jævla liv for å få det bedre. Det er dem som er svake. Det er ikke disse kommentarene som definerer deg, det er hvordan du velger å takle det og etter min mening gjør du det på en helt fantastisk bra måte. Du kommer sterkere ut av det, og hvis det er noe folk bør se opp til deg for så er det det.

    19. En ting til, en tilbakemelding lyder ikke slik: “håper du får sn sykdom ekle jævla kjerring” så at hun skal tåle det fordi hun har en stor blogg? Tror folk bør få litt mer peiling på forskjellen mellom tilbakemelding, konstruktiv kritikk og mobbing. Blir helt kvalm inni meg.

    20. Dumt spørsmål men på bildet her bruker du sånn klister bh? Isåfall hvor er den dra. De på hm er så små størrelser regner med du har fra et annet sted

    21. noe av det som gjør Isabel så sterk og unik er blant annet fordi hun har kommentarfeltet åpent. hun fortjener ikke den dritten hun får men faen det er inspirerende at hun faktisk er sterk nok til å ha det åpent.

    22. Jeg tror kanskje grunnen til at du får så mye hat på helt uskyldige og hverdagslige innlegg er fordi du til tider kan fremstå litt provoserende – noe jeg tror du liker. For eksempel å legge ut videoer på snap hvor du strør om deg med penger, skriver om sex-livet ditt osv., i tillegg til at du en periode var i medias søkelys på grunn av operasjonene. Det er selvfølgelig ingen unnskyldning for å legge igjen usaklige drittkommentarer! Sånt skal man selvfølgelig holde seg for god for, har man ikke noe pent (eller konstruktivt) å si, skal man la være. Men det kan i hvertfall være en forklaring på en del av kommentarene du har fått, ser at de andre bloggerne får langt færre stygge kommentarer, fordi de ofte holder seg unna provokasjoner.

    23. Ikke hør på dine ukjente lesere, som er mislykket sammenlignet med deg. Vi synes du er vakker som du er, og det blir du sikkert etter de neste operasjonene dine også 🙂

    24. Fysj!!! Jeg blir kvalm av disse nettrollene og hva de får seg til å skrive. Helt utrolig.
      Stå på Isabel!!! Ikke la deg knekke av disse jævlene!!!
      Klem fra Stavanger!!! 😊

    25. Trodde du ikke brydde deg om st folk slengte dritt til deg,men tydelgvis bryr du deg litt siden du skrive langt innlegg om det

    26. Kjære vakre, gode Isabell som jeg ser så opp til!
      Du virker som et utrolig fantastisk mennesket, på både utsiden og innsiden. Alle som skriver stygge kommentarer har virkelig ikke et liv.. Er så tydelig hvor sjalue de er haha! Håper du ler av hvor latterlig de er og at du er klar over hvor mange som digger deg og bloggen din<3 Du er virkelig vakker! Pierre er utrolig heldig!
      XOXO, STÅ PÅ VIDRE<33

    27. Du ser jo på Geordie Shore eller hva det heter fordi det er underholdning pga all dramaet, inntrigene osv. Og dette sitter jo du kanskje og ler av, eller du følger ihvertfall med på det. Det er jo på AKKURAT samme måte som at folk går inn på bloggen din for å få underholdning av dramaet ditt osv. Så skjønner ikke hva du surver så for.

    28. Det er vel en grunn til det, og det er deg selv
      Du er så sikker på deg selv? Er jo ikke noe deg selv igjen etter så mange operasjoner :))))

    29. Man ska inte behöva stänga ett kommentarsfält pga att ffolk inte kan bete sig ordentligt!
      Det är inte okej överhuvudtaget att behöva få liknande kommentarer riktat mot sig, oavsett om du är en offentligt person eller ej.
      Om man inte är enig med en person irl så ger du konstruktiv kritik, argumentera för sin sak eller håller käft, detsamma gäller på nätet!
      Stå på dig Isabel! Du är stark som orkar ta all denna skit.

    30. Hei vakre Isabelle 🙂
      Først må jeg bare si at du er en nydelig jente som virkelig har vokst, jeg har fulgt bloggen din en god stund nå og liker godt det du deler med oss:)
      Det er trist å se at så mange “offentlige” personer blir utsatt for mobbing ved å utrykke følelsene sine og dele deres privatliv med resten av verden.
      Jeg vil vel egentlig bare si at du er bra nok som du er og du skal ikke la noen få deg til å føle eller tro noe annet 🙂
      Ha en god kveld
      Du er fantastisk stor klem fra meg til deg <3

    31. Ida: är stor skillnad på att klicka sig in på en blogg och le för sig själv. Men att kommetera att folk är stygga, äckliga, osvosv är fan inte ok!
      Visst att folk kan le, men det ger inte en rätten att kommentera så.

    32. Blir heilt rysta av å lese dette, kor blir det av menneskeheten? Hvilken oppdragelse, eller verdier har disse menneskene fått med seg hjemme fra? Du ska ha all creds for at du e så sterk som du er, vakre deg! Sier mer om personene, og dems selvtillit enn opperasjonene dine, som e din fulle personlige rett å gjøre, noengang vil. Du va vakker før, du er Vakker nå, keep going Your own way 🙂

    33. Jeg skjønner ikke helt hva folk mener er galt med panna di? Jeg også har “en liten panne” noen ganger plager det meg for enkelte solbriller føler jeg at dekker hele annsiktet mitt haha 😛
      Men når det er sagt er det vel bedre og ha en liten og søt panne, enn et stort flatt lærret over øynene 😉

    34. Sender deg en klem jeg ❤️ Dette er bare trist, tror virkelig ikke folk med litt omløp i toppen får seg til å skrive så stygge ting. Må være usikre og sjalu folk, som ikke har fått med seg såpass hjemmefra at de kan glede seg på andres vegne. Det vil alltid finnes mennesker som ikke vil andre godt.
      Få deg en moderator, Isabel.. så slipper du å lese all dritten selv.
      Ønsker deg en fin kveld og en nydelig helg 🙏🏻

    35. Ser stadig folk her skriver det med panna de ja ..men herregud er en grunn til du fikk den panna du har dir den matcher resten .hører folk sier til meg at jeg har så lang panne .folk sier noe negativt uansett dessverre 🙁 du er fin som du er og mye finere enn mange andre . Syntes du er sterk som klarer å blogge enda . Etter så mye stygge kommentarer . Jeg heier på deg . <3 :))

    36. skjønner virkelig ikke hvorfor folk har ett så stort behov for å kritisere andre. Folk klager over alt mulig, hva skjedde med at vi kunne unne hverandre å ha det godt? Sefølgelig kan det virke provoserende for noen at isabel har tadd operasjoner, men hvem vil ikke se seg selv i speilet hver dag og ikke se de tingene man ikke liker ved seg selv? Uansett hva du mener så er det ikke deres sak om hva isabel velger å gjøre eller bruke pengene sine på, mange tror at det å være blogger er så enkelt fordi de “bare” skriver om sitt eget liv, men det må være sykt vanskelig å komme med interessant innhold 24/7. Jeg mener at vi burde slutte å bry oss så mye om janteloven og heller unne hverandre gode ting i livet, så slutt å hat på isabell hun er bare ett menneske sånn som alle oss andre! Love u girl stå på!!

    37. Mobbing og netthat er ikke greit. Men det virker som du skjærer alle over en kam, og sier at alle som skriver kritisk til deg er mobbere. Det som jeg reagerer på, er at du selv kan være nedlatende og provoserende, men det skal ifølge deg være greit. Du har for eksempel skrevet: stikk av din pissunge, du er et tragisk menneske og lignende ting!! At du selv er ufin er greit, men ikke at andre er det.

    38. Mobbing er et meget stort problem og jeg synes at det er flott at du tar deg tiden til å prøve å informere og sette en stopper for dette! Dårlig psykisk helse blandt unge blir større og større med årene, og det er mye lettere å gjemme seg bak et tastatur på nettet.
      Karin Sundset over her har et godt poeng med at alle mener det kanskje ikke på samme måte og at du til tider svarer litt ufint tilbake. Samtidig kan jeg også skjønne at det kan oppstå, får man mye dritt slengt mot seg slik som du gjør, så presser det frem et litt leit og oppgitt svar.
      Sorry, men til slutt vil jeg også nevne de opphetede kommentar diskusjonene om utseende ditt. Selv synes jeg at du så utrolig bra ut naturlig, men det er lett for oss lesere å sitte og dømme uten å vite hvordan det føles for deg. Du er en offentlig person og da vil jeg tro at det i tillegg til gamle følelser om utseende gjør deg mer obs på hvordan du selv må se ut for å føle deg bra og bli “godtatt”. Jeg nevner en gang til at jeg synes du var perfekt i mine øyne fra før av, og synes enda du er like pen. Om man er fornøyd med seg selv vil det også skinne utrolig mye gjennom på humør og tilstedeværelsen din. Du er et voksent menneske og tar dine egne avgjørelser uansett hva andre mener, og det er det stor respekt av.
      Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. STÅ PÅ

    39. Jeg er lei for at du får så mange stygge kommentarer… Jeg er innom bloggen din for første gang nå og jeg synes du er nydelig rett og slett ❤️ Det er trist at noen tror det er greit å rakke ned på andre og forsvarer det med at de bare er ærlige og sier hva de mener… Hvis du ikke kan si noe pent, skal du ikke si noen ting, mener nå jeg. Stå på, vær deg selv og ikke bry deg om de som sier stygge ting. Du er der du er idag fordi du har jobbet hardt for det, du fortjener den suksessen du har! Du er ei vakker dame med en dødsbra kropp! Jeg må ærlig talt si jeg er en smule misunnelig fordi du ser så bra ut 😘 Ikke la nettmobberne dra deg ned.
      ❤️❤️❤️❤️❤️

    40. Kjære Isabell.
      Jeg vet hvordan det føles å bli dømt og uglesett av andre – helt uten grunn. Fordi man mener annerledes enn dem? Fordi man ønsker å leve livet slik en selv ville leve det? Fordi man skiller seg ut? Det er som om enkelte mennesker (aka. moralpolitiet) har det som sitt livs misjon å rette opp i andres meninger og handlinger så snart noens skiller seg fra deres glorifiserte, og politisk korrekte mening. Tror de virkelig at de er så store og viktige at deres ord kommer til å utgjøre en forskjell? At du, f.eks, ikke kommer til å skaffe deg hund nå plutselig, fordi en ti- tjuetalls (eller mer?) mennesker har informert deg om at din livsstil ikke passer så godt med å ha hund? Ha ha. Hva vet vel de? Det er jo nesten litt komisk!
      Isabel, jeg ville kommentere på dette innlegget fordi jeg syns du fortjener å vite at jeg syns du er en ordentlig tøff jente! Det flyter over av hatefulle, nedlatende og direkte motbydelige kommentarer til deg på hvert eneste innlegg du poster. Allikevel fortsetter du. Allikevel tør du å dele dine indre tanker, dine mest private opplevelser og dine personlige valg, som f.eks. å ta operasjoner. Det er noe som – i hvert fall du har fått kjenne på – er streng tabu her i landet. Allikevel tør du å dele i det vide og det brede. På tross av at du vet at du kommer til å få en haug med møkk kastet tilbake på deg. Du gjør det allikevel. At du tørr! Du er virkelig tøff. Jeg håper ikke folk mener de motbydelige tingene de sier, det tror jeg egentlig ikke. Hvem vet.. Hvem bryr seg? Jeg kan vedde på at nesten ikke en eneste person her hadde turt å gjøre det du gjør. Tvert imot, de må gjemme seg bak et anonymt alias i et kommentarfelt for å tørre å si hva de “mener”. Deres ord betyr ingenting. Det er kun oppgulp fra små, usikre mennesker som føler seg bedre av å trykke andre ned. Hvor små er ikke de? Du er ikke liten. Du er tøff! Det tror jeg du vet, og det bør du være stolt av! Du er en av de få som tør. Jeg tør så vidt snakke foran en forsamling på 20 å svare på et spørsmål som professoren spør om. Du snakker til tusenvis. Wow! Jeg er virkelig fascinert av deg
      –> Tøffe Bella.
      PS: Vi kan ikke gjøre noe ondt mot andre uten å skade oss selv.
      Varme klemmer,
      M.

    41. Har aldri kommentert en blogg før, men her må eg faktisk. At menneske kan være så slemme med andre er faktisk sjokkerende. At folk kan sitte å skrive hatmeldinger på hatmeldinga skjønna eg faktisk ikkje. At du klara å komme deg igjennom en dag med så mykje hat er inspirerande. Viser kor sterk som person du er! Eg beundra deg virkelig og skulle gjerne møtt deg og gitt deg en klem kun fordi eg får så vondt av alt du får slengt i tryne..

    42. Jamen Isabell. Du kan heller ikke regne med å skrive provoserende innlegg uten å få folk provosert. Såpass håper jeg du innser. Når du skriver som du gjør noenganger (slenger rundt deg med penger osv) så får folk mindre respekt for deg. Det gjør jeg og jeg hadde aldri kunne gjort det samme for jeg vet selv at jeg ikke kunne respekt en sånn person. Når det er sagt er det selvfølgelig kjedelig at noen mennesker er så onde. Men du har også operert alt du kan. At noen ikke liker utseendet på deg nå må du også tåle. De kan riktignok holde det for seg selv men sånn er dessverre ikke folk 😉
      Lykke til videre.

    43. Ikke hør på de, Isabel! Mennesker som skriver sånt har ingenting mellom ørene. Hva du gjør med din egen kropp, er helt og holdent ditt valg. Hvem Pierre velger å være sammen med, og hva du velger å gjøre med pengene eller kroppen din, angår ingen andre enn dere to. Stå på jentami! Du skriver inspirerende innlegg! Jeg heier på deg!

    44. Det er trist at samfunnet har utviklet seg på denne måten. Og det er ekstremt synd at samfunnet har utviklet seg i en retning som gir mennesker og unge et så usikkert syn på seg selv. Alle disse kommentarene er et bevis på hva dette usunne samfunnet gjør med mennesker og det er ikke greit.
      Til syvende og sist, så er det godt å se at enkelte mennesker fortsatt har begge ben plantet godt i jorden.

    45. Hei.
      Jeg må si at det er ingen som skal føle seg eller bli mobbet. Uansett om en er offentlig person eller ikke. Det skal være nulltoleranse mot mobbing, og det er så stygt gjort mot andre mennesker. Jeg kjenner ikke deg som person og derfor gidder jeg ikke å bruke tid på å dømme deg og kan heller ikke si noe om deg. Jeg må ærlig innrømme at til tider har jeg vært litt skuffet, for jeg har lest overskriften og det stemmer ikke overens med innlegget ditt, men samtidig så er det jo overskriften som får folk til å klikke inn.
      Håper uansett at du holder motet oppe og ønsker deg masse lykke til i fremtiden. 🙂

    46. hev deg over dem, ikke steng kommentarfeltet 🙁 du er en av de få toppbloggerne som fortsatt har det åpent, fortsett med det!

    47. Du er rå tøff! Tenk om alle kunne
      Takla like mykje som deg!
      Eg beundra deg som blogger og ikkje
      Minst som person❤
      Stå på, du er unik.

    48. Hei du skjønne❤🤗 du er hvertfall sykt sterk psykisk! Nå tenker jeg også du vet at det disse såkalte haterne skriver er jo ren bullshit noe de aldri hadde sagt face to face! Er jo helt latterlig mye som skrives! Du er jo en alldeles nydelig jente! Og det å skrive tull om jeg vet ikke hva henger jo ikke på greip! Uansett, du tjener jo på det!😅 Så sånn sett kan man jo si det er verdt det, og at de positive kommentarene veier opp. Men allikevel er det aldri greit å mobbe slik!! Men de har ikke noe annet å gjøre disse stakkarne! They can’t help themselves! Så stå på og vit at du gjør det beste slik som du hever deg over dem! Vi mennesker er alle like mye verdt! ❤

    49. Grunnen til at du får så mye hat, er jo at du går i mot absolutt alt du har stått for før!Når du sjekket inn på Paradise hotell sa du at du var så stolt av at hele deg var så ekte..og nå, hva har du egentlig igjen som er ekte?? Jeg er flau, og skikkelig redd for utviklingen du bidrar med. Hvordan kan du være stolt av deg selv og i det hele tatt kalle deg en kjendis?Jeg er flau på din families vegne..Om man er en “kjendis” så skal men heller prøve å gå forran med et godt eksempel for de yngre, og den neste generasjon, istedet blogger du stolt over at du har operert rævva di!? Seriøst..Du er en skam for bloggermiljøet med det utseendepresset du sender ut til unge jenter som tenker at det er sånn man skal se ut….Råder deg ikke til å skaffe noen hund, da mattilsynet mest sannsynlig vil ta den vekk fra deg igjen.Hunder skal ikke være en pyntegjenstand i en guccie veske, bare fordi det er noe du syns er “kult” akkurat nå..Kjøp deg en bamse og sett den ned i designveska di..!

    50. Jeg syntes de er unødvendig mye hat ute og går , jeg tror folk bare er sjalu isabel sjalu før er til hat..

    51. Vi lever i 2016. At nettmobbing som det her fortsatt eksisterer og vokser på den måten som det gjør skremmer meg virkelig. Du fortjener absolutt ikke å bli hetset på denne måten, det er det ingen som gjør. Utrolig synd at slike mennesker kan gjøre dårlige dager enda verre. Synes du har oppnådd utrolig mye, og du har all grunn til å være stolt over deg selv og ikke minst bestemme over dine egne handlinger! 🙂

    52. Hei Isabel! Dette var et fint innlegg som du nok har lagt mye arbeid i. Jeg er helt enig at du ikke fortjener å bli hetset, så lenge det ikke er konstruktivt. Når det er sagt er keg enig med anonym litt lengre oppe at du måten du blogger og formidler deg selv er grunnene til mye av netthetsen din. Hvorfor har du feks misvisende overskrifter? Kan du ikke lage en spennende nok blogg uten disse? Er du redd du skal miste lesere? Det er på en måte også litt dårlig gjort mot dine trofaste lesere. Ellers har du et ganske svakt språk, du burde terpe litt på feks kommaregler. Supert hvis du hadde gitt en tilbakemelding på dette!

    53. Har aldri kommentert på denne bloggen før, men det gjør jeg virkelig nå. Hva er det slags verden vi lever i, med så mange hatefulle personer?? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan ett menneske får seg til å skrive så mye stygt om en person. Selv om jeg ikke er enig i alt du gjør å mener betyr da ikke det at jeg skal hagle løs på ett menneske fordi det velger å leve livet sitt på en annen måte! Det er for meg helt uforståelig at folk skal være slik. Å skulle det være så jævla ille å lese bloggen din så kan folk drite i å gå inn da. Å istedenfor å ikke bry seg om hva du styrer med så velger de å bruke tid å energi på å legge igjen en stygg kommentar? Jeg skjønner det virkelig ikke. Du skal ha all honnør for at du gidder å drive denne bloggen med så mye piss som du får. Håper virkelig folk går inn i seg selv å ser at det er faktisk de som skaper ett dårlig miljø på nettet. Stå på Isabell, du gjør en god jobb med en vellykket blogg 🙂

    54. Syns du skal stenge kommentarfeltet så du slipper alt det negative og stygge folk lirer av seg. Jeg er ikke alltid enig i det du skriver, men holder meg for god til å kommentere det uansett, det er tross alt ditt liv og jeg trykker meg jo inn for å lese her frivillig 🙂 Stå på, syns du er flink. Masse love og god energi

    55. Du bør trøste deg med at de som sier disse ondskapsfulle tingene mest sannsynligvis har et så forbanna kjipt liv selv at de må trykke ned andre for at de skal føle seg litt bedre.. Det er både trist og ..sykt, ‘men jeg kan forstå logikken i hvorfor de gjør det.. Det er helt garantert kjempe vanskelig å se forbi alle disse ufyselige tingene, og etterhvert så blir det vel med deg videre uansett hva man prøver å få seg selv til å tro… Vil bare du skal vite det (du har nok hørt det mange ganger før) ‘men det stemmer jo. Det er dem det er noe galt med, ikke deg. Prøv å la dritten bare prelle av deg, så fort du viser tegn til at du er nedtrykt så har de vunnet, og hvem ønsker vel det? Bortsett fra de selvfølgelig.. Syns du er både sterk og kul jeg 🙂 Jeg er kjempe misunnelig på deg og din livsstil, ‘men jeg er tøff nok til å innrømme det istedenfor å gjemme meg bak masse ufyselige ord.

    56. Bruker også bloggen din som underholdningslesing, da du skriver så utrolig mye teit og operasjon på operasjon. Det er ikke mobbing å si at vi klikker oss inn for å le, som en sier her oppe så er kanskje ikke all PR god PR. Og ja akkurat som du bruker andre ting til underholdning. Jeg er ikke din største fan, men person angrep synes jeg er unødvendig. Håper du kommer deg gjennom det 🙂 ha en fin helg.

    57. Ikke rart i det hele tatt om man tar seg nær av slike kommentarer! Alle må få ha sin mening, men hold det for deg selv hvis du ikke har noe positivt å si. Utrolig at det har blitt slik at det er grei å slenge så mye dritt bare fordi du/andre er offentlige personer.

    58. Helt sykt! Skjønner virkelig ikke hva det feiler slike mennesker
      Er de som har et problem ikke du fine Isabell.
      Hadde vært utrolig gøy å
      Anmeldt de stygge mobberne. Du burde stenge kommentarfeltet!

    59. Hei Isabell! Fast leser her, elsker virkelig bloggen din, jeg må lese alle innleggene dine uansett hvor mange jeg har gått glipp av, hehe:) Jeg vil bare si at du er utrolig sterk, jeg er en person som har slitt mye med selvbilde og jeg sliter fortsatt, men i enn mindre grad enn før. Jeg har aldri får så mange stygge kommentarer om meg selv men har fortsatt slitt fordi jeg sier kommentarene til meg selv. Før var jeg deprimert av denne grunnen. Jeg vil bare si hvor utrolig sterk du er som får så mye hat og drittkommentarer hver eneste dag, men du klarer fortsatt holde humøret oppe å se forbi kommentarene. Jeg misunner styrken din! Å det må du aldri glemme! Stå på!<3

    60. Du er nydelig. For min del kunne du gjerne latt vær å operere kroppen din her og der, jeg synes du alltid har vært vakker. Heldigvis kler alt den smukke, som de sier. Skjønner kjempegodt at negative kommentarer setter seg, men jeg håper så inderlig at du prøver å la alle positive kommentar sette seg i hodet ditt og at du fortsetter å være så fantastisk og nydelig som du alltid har vært. Jeg håper du vet det selv, hvis ikke håper jeg du innser det snart.
      Jeg regner med at denne kommentaren bare passerer uten at du ser den ordentlig, men jeg kunne ønske du leste den og at du får den til å sette seg fast i hodet ditt. Du er så fin.

    61. Du er en nydelig, snill og sterk jente! Det er alltid gøy å følge med på deg på snap og på bloggen din. Jeg kjenner deg ikke, men du virker som en kul dame som jeg hadde elsket å henge med! <3 Go Isabel!

    62. Vet, Isabel? Jeg syns ikke det er greit med mobbing. Overhode ikke. Mobbing kan føre til angst og andre helseplager. Men du skriver ofte nedsettende og stygge ting om andre for å fremheve deg selv og plassere deg i et bedre lys. Syns du det er ok? Det virker som om du tror du er mye bedre enn alle andre og det vil alltid gi reaksjoner. Du har valgt selv å fremstille deg på en måte som irriterer mange. Det er mange grunner til at folk mobber. Det er lettere å forklare mobbing på en arbeidsplass pga. dårlig ledelse. Men mobbing på blogg kommer mest sannsynlig av at du viser deg frem på en måte som vil irritere andre og gjør deg til en enkel målskive, særlig fordi du er en blogger på nettet.
      Nettmobbing er et komplekst fenomen, men som sagt, det er ikke ok. Det er trist at mennesker synker til et så lavt nivå og trakasserer deg på daglig basis. Det er rart at de bruker tid og krefter på å si stygge ting til deg, det tyder på at de har lite å gjøre, sikkert jeg også, som tar en pause i studiene for å kommentere her, men dette er også ment til flere; til mobbere også. Nei, jeg er ikke enig i alle valgene du har tatt og hvordan du fremstiller sexlivet ditt på (jeg er selv i et forhold og mener sex er ganske privat, og som ikke bør deles på en offentlig blogg) og mange av dine meninger, men vi har individuelle interesser og vi er forskjellige. Jeg er veldig glad for at vi ikke er like alle sammen, utrolig kjedelig verden det hadde blitt. Likevel er det mennesker som er dårlig oppdratt, som velger å mobbe andre. En mobber kan være sårbar, lav selvfølelse, usikkerhet, ødelagt selvbilde, deprivert hjem, mangel på gode rollemodeller, dårlige referansegrupper, få venner.
      Isabel, du fortjener ikke mobbing og du bør få blogge akkurat som du selv vil. Husk at du er den du er og du velger selv hvordan du fremstår, og du må stå for den du er, stå rakrygget hvis det du mener er det som er sant for deg. Lykke til!
      Til deg som mobber: Du kaster bort tiden din på noe som aldri vil hevde deg selv. Du vil aldri oppnå ting i livet ditt ved å angripe andre mennesker på den måten. Mobbing er ikke ok! Det er ødeleggende og patetisk. Jeg foreslår at du søker hjelp for å komme deg ut av denne onde sirkelen med negativitet og hat. Hat er altoppslukende og ødeleggende også for deg selv. Du vil aldri bli glad i deg selv om du fortsetter slik. Søk hjelp. Jeg anbefaler terapeut eller psykolog. Det hjelper å snakke med noen som bryr seg. Lykke til, til dere også.

    63. Folk e bare syge i håve.. de e så tragisk at dei ikkje har någe bedre å gjer enn å komma me masse dritt.. du og Pierre passe godt i lag og du e kjempe fine <3 mobberane trenge virkelig hjelp asså..

    64. åhh,, nå fikk jeg sjokk av å lese hva folk skriver til deg.. gi lang faen i dem de er bare sjalue på deg.. stå på og bevis det beste..

    65. Kjære Isabell <3
      Jeg håper virkelig at du ikke lar dette gå innpå deg. De som velger å skrive så mye dritt og bullshit, beviser bare hver eneste gang at de er sjalu.
      Jeg kjenner deg ikke, men utifra bloggen din ser jeg på deg som et forbilde og en utrolig hyggelig dame. Jeg skjønner at det kan være vanskelig innimellom å bare prøve å glemme alt, men du har så mange snille mennesker rundt deg, som jeg vet ganske sikkert ville gjort alt for deg. ❤️

    66. Best å enten overse slike kommentarer eller stenge kommentarfeltet, selv om jeg vet at det høres kjipt ut. Evt kan du også kontakte politiet, dersom det er ille nok. Har også hørt om slettmeg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg